Η ιδέα ήρθε λίγο πριν από τις εκλογές, μέσα στην προεκλογική ένταση και υπερβολή.
Εμφανίστηκε λίγο μετά τις εκλογές. Μια αφίσα-μυστήριο, κολλημένη προσεκτικά σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, σε άδεια καταστήματα λόγω της κρίσης, δίπλα στις οικείες πλέον ετικέτες «ενοικιάζεται» και «διατίθεται». Προσεκτικά κολλημένη με σελοτέιπ, ώστε ο καθένας που επιθυμούσε, να μπορεί να την πάρει μαζί του.
Ψάχνοντας στην πόλη, βρήκαμε το «δράστη». Είναι η Πηνελόπη Βλαχογιάννη, δικηγόρος στο επάγγελμα και... ερωτευμένη με τη ζωγραφική. Όπως αναφέρει η ίδια στο βιογραφικό που έχει αναρτήσει στο site της «είναι μάχιμη δικηγόρος από το 1991, μητέρα από το 1994, σπουδάστρια ζωγραφικής από το 2007 και καρκινοπαθής από το 2008. Έχει αγωνιστεί, ζοριστεί και υποφέρει αρκετά ώστε να βρίσκει το κουράγιο στα 48 της να εγκαταλείψει την απατηλή ασφάλεια του ιδιωτικού της χώρου και να βγάλει στο δρόμο μερικά απ’ αυτά που μας πονάνε όλους». Από το 2010 και μετά, άρχισε να ζωγραφίζει θέματα που έχουν σχέση με την κρίση. Η ίδια απέκτησε από πρώτο χέρι μια εικόνα για τον τρόπο διακυβέρνησης του τόπου –είχε τις δικές τις εμπειρίες από τη συνεργασία της με πολιτικούς–, την ελαφρότητα των αποφάσεων, την κρίση και την αδράνεια.
Η ιδέα ήρθε λίγο πριν από τις εκλογές, μέσα στην προεκλογική ένταση και υπερβολή. «Ένας λόγος με κομματικό μανδύα, κενός όσο ποτέ άλλοτε, μου φάνηκε εξαιρετικά κενός και απωθητικός. Και τότε μου ήρθε η ιδέα. Να κάνω αφίσα έναν από τους πίνακες ζωγραφικής». Έτσι, χωρίς κίνητρο; «Ήταν η ανάγκη και μόνο να εκφραστώ. Να κάνω το δικό μου σχόλιο, χωρίς λόγια. Ζωγράφιζα όλα αυτά τα χρόνια, δίνοντας διέξοδο στα ερωτήματα και την οργή μου. Κάποια στιγμή θεώρησα ότι ήταν καλό να μοιραστώ με άλλους, δημόσια, την αγωνία μου. Άλλωστε δεν είναι αλήθεια αυτό που λένε ότι μια φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις;»
Η Πηνελόπη Βλαχογιάννη άρχισε να τριγυρνά τους δρόμους της πόλης και να αναρτά τις αφίσες της, λίγο μετά τις εκλογές. «Η κρίση έφερε στην επιφάνεια τη φτωχή μας κρίση. Το μάτι μας δεν είναι καθαρό. Αιμορραγούμε ροκανίζοντας χρόνο που δεν έχουμε. Φαντασιωνόμαστε νικηφόρες πανστρατιές ενώ δεν συμφωνούμε ούτε πού θα πετάμε τα σκουπίδια μας, ενώ κάθε φορά παθιαζόμαστε ποιον ακατάλληλο θα ξαναψηφίσει ο καθένας. Πριν μετατραπεί σε βιώσιμη συλλογική δράση, η λύτρωση πρέπει να γίνει ατομική συνείδηση. Να κοιτάξουμε κατάματα αυτά και αυτούς που αφήσαμε να δυναστεύουν τις ζωές μας. Να τα παραδεχτούμε. Να τα αποκαλύψουμε. Και να τα αφήσουμε πίσω μας για πάντα» λέει η ίδια στην ιστοσελίδα της www.governingcrisis.eu.
Κεντρική φωτό: Έργο της Πηνελόπης Π. Βλαχογιάννη με τίτλο «Κυβερνώντας 2010-13» ή «Οι κρεμάστρες». Αποτελεί μέρος ενός συνόλου έργων με θέμα «Κυβερνώντας την κρίση».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το βράδυ της Παρασκευής στο Γκάζι είναι πάντα σαν déjà-vu.
Τα ελαιόδεντρα από τα οποία μαζεύονται οι ελιές βρίσκονται στους κοινόχρηστους χώρους της πόληςαλιμο
Εγκαίνια από τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Νέοι και νέες εξηγούν τους λόγους που επιλέγουν ή αποφεύγουν τη συγκατοίκηση, σε μια πόλη που τα ενοίκια συνεχώς αυξάνονται
Ο Αντώνης Σηφάκης εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε για να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να μετακινηθούμε με ηλεκτρικό ποδήλατο στην πόλη
Η νέα μεγάλη τοιχογραφία της Αθήνας από την Urban Act - Πού εστιάζει το έργο του σημαντικού εικαστικού
Με πάνω από 50 διαφορετικά καταστήματα, σε περιμένει για να χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία αγορών
Μια παράσταση που, αφού πρώτα μας άφησε με το στόμα ανοιχτό, μετά μας έκανε να χορεύουμε ασταμάτητα
«Το "Να τσακώνεσαι μόνο με όποιον αγαπάς" είναι το ομορφότερο σύνθημα που έχω δει σε αθηναϊκό τοίχο»
Μια συζήτηση με τον ομότιμο καθηγητή Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη
Ο Κώστας Ζουγρής θυμάται και μοιράζεται σπάνιες εικόνες και πληροφορίες
Ραντεβού το Σάββατο στο AEK Arena
Χάρης Δούκας: «Η Αθήνα υποδέχεται αθλητές και δρομείς από όλον τον κόσμο»
Το βιβλίο-λεύκωμα για το εμβληματικό ξενοδοχείο με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων λειτουργίας του
Το παζάρι του Ελαιώνα αξίζει να μελετηθεί, κάποια στιγμή από αμιγώς ανθρωπολογική σκοπιά
H συνιδρύτρια του Lean In. org, οργανισμού υποστήριξης, εκπαίδευσης κι αλληλεγγύης των γυναικών στους χώρους εργασίας, μιλάει για τα ευρήματα της νέας έρευνας «Γυναίκες στον Χώρο Εργασίας 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.