- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Μεγάλος περίπατος:Οι ταχύτητες των οχημάτων σταδιακά βελτιώνονται
Συγκοινωνιακή αποτίμηση τεσσάρων εβδομάδων, τα συμπεράσματα και οι προοπτικές
Μετά την μεγάλη επιβάρυνση της πρώτης μέρας του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, οι ταχύτητες των οχημάτων σταδιακά βελτιώνονται.
Την επισήμανση ότι μετά την πρώτη μέρα εφαρμογής του Μεγάλου Περιπάτου στην Πανεπιστημίου, που υπήρξε σημαντική επιδείνωση της κυκλοφορίας, οι χρόνοι διαδρομής σταδιακά βελτιώθηκαν και τείνουν προς τις συνθήκες που υπήρχαν πριν από τις ρυθμίσεις, στους περισσότερους δρόμους, διατυπώνει η ομάδα των Συγκοινωνιολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην πρώτη αποτίμηση που έκανε για τις τέσσερις εβδομάδες λειτουργίας του Μεγάλου Περιπάτου (15 Ιουνίου ως 10 Ιουλίου).
Παράλληλα επισημαίνεται μια πολύ σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας των πεζών τόσο στην Πανεπιστημίου όσο και σε όλους τους κοντινούς οδικούς άξονες αλλά και στους περιφερειακούς.
Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν πριν από λίγες μέρες στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή Διαβούλευσης που συνεδριάζει μία φορά την εβδομάδα.
Αξιοποιώντας σειρά στοιχείων από διάφορες πηγές και με συστηματική σύγκριση των συνθηκών πριν και μετά, η ομάδα των συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ έχει καταλήξει επίσης στα παρακάτω καταρχήν συμπεράσματα:
- Οι χρόνοι διαδρομής και οι αντίστοιχες ταχύτητες κυκλοφορίας εμφάνισαν σημαντική επιδείνωση την πρώτη μέρα, στην συνέχεια όμως βελτιώθηκαν και σταδιακά τείνουν προς τις συνθήκες που επικρατούσαν πριν τις ρυθμίσεις στους περισσότερους άξονες.
- Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά τις ώρες αιχμής στους οδικούς άξονες της περιοχής επιρροής μειώθηκαν κατά περίπου 10% καθώς οι μετακινούμενοι επέλεξαν κυρίως εναλλακτικές διαδρομές αλλά και μέσα μεταφοράς ή/και ωράρια.
- Το ποσοστό χρήσης ΙΧ μειώθηκε συνολικά κατά 2% στους κεντρικούς και περιφερειακούς άξονες της πόλης με αντίστοιχη αύξηση του ποσοστού χρήσης των μοτοσυκλετών. Ταυτόχρονα παρατηρήθηκε θεαματική αύξηση της τάξης του 28% στον αριθμό των πεζών στις περιοχές των επεμβάσεων.
- Οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία περιορίζονται στους οδικούς άξονες εντός του Δακτυλίου της Αθήνας με την επιρροή στους υπόλοιπους άξονες του Λεκανοπεδίου να είναι αμελητέα.
Οι Συγκοινωνιολόγοι τονίζουν ότι τις επόμενες μέρες η κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας αναμένεται να εμφανίσει σταδιακή μείωση λόγω του καλοκαιριού, ιδιαίτερα χωρίς πολλούς τουρίστες. Ωστόσο συνολικά εκτιμούν πως η καταρχήν προσαρμογή της κυκλοφορίας και των συνηθειών των οδηγών στο Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας θεωρείται μάλλον γρήγορη για το μέγεθος των επεμβάσεων και αναμένεται σταδιακή βελτίωση έως τον Σεπτέμβριο, με τους οδηγούς να προσαρμόζονται κατά περίπτωση σε νέα μέσα, νέες διαδρομές και νέα ωράρια.
Εκτιμούν επίσης ότι παρά τις ειδικές συνθήκες (μη λειτουργία δακτυλίου και ελεγχόμενης στάθμευσης, αυξημένη χρήση ΙΧ λόγω κορωνοϊού, απουσία τουριστών) ο όγκος της κυκλοφορίας όλο τον Ιούνιο έτεινε στα τυπικά επίπεδα κυκλοφοριακού φόρτου, με αποτέλεσμα η σύγκριση των κυκλοφοριακών συνθηκών πριν και μετά να δείχνουν μια αξιόπιστη τάση της επιρροής και της προσαρμογής της κυκλοφορίας.
Τα συμπεράσματα και οι προοπτικές προκύπτουν από τα εξής στοιχεία της πρώτης αποτίμησης:
1. Κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση κατά την πρωινή ώρα αιχμής
-
Αναμενόμενη κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην Πανεπιστημίου (από 2,7 σε 4,0 λεπτά) και αμελητέες διακυμάνσεις της κυκλοφορίας στους υπόλοιπους κεντρικούς άξονες. Η ροή της κυκλοφορίας στην οδό Σταδίου δεν επηρεάστηκε από τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πλατεία Συντάγματος (από 29/6).
- Αισθητή κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην Βασ. Αμαλίας προς Σύνταγμα (από 3.6 σε 5.9 λεπτά) και κυκλοφοριακή επιβάρυνση στους οδικούς άξονες Βασ. Κωνσταντίνου και Αλεξάνδρας (αύξηση χρόνου διαδρομής κατά 1,0 - 1,5 λεπτό).
- Από τις αρχές Ιουλίου η κυκλοφορία βελτιώνεται συνεχώς και εξαιτίας της χαμηλότερης κυκλοφορίας λόγω καλοκαιριού.
2. Κυκλοφοριακοί φόρτοι
- Στην οδό Πανεπιστημίου παρατηρήθηκε αναμενόμενη μείωση του ωριαίου κυκλοφοριακού φόρτου (διελεύσεις) κατά την πρωινή αιχμή (-23%: από 4.200 σε 3.400) και κατά την μεσημεριανή αιχμή (-13,6%).
- Στους άξονες της εγγύς περιοχής οι διελεύσεις μειώθηκαν κατά 14% και στους περιφερειακούς άξονες (Λ.Αλεξάνδρας, Βασ.Κωνσταντίνου) αυξήθηκαν κατά 20%, χωρίς όμως να φτάσουν σε συμφόρηση.
3. Σύνθεση Κυκλοφορίας
- Στην οδό Πανεπιστημίου, το ποσοστό των ΙΧ επιβατικών μειώθηκε κατά 9% με αντίστοιχη αύξηση κατά 8,6% στις μοτοσυκλέτες και 1,3% στα ταξί.
- Στους άξονες της εγγύς περιοχής το ποσοστό των ΙΧ επιβατικών μειώθηκε κατά 5,6% με αντίστοιχη αύξηση κατά 2,3% στις μοτοσυκλέτες και στα ταξί. Στους περιφερειακούς άξονες (Λ.Αλεξάνδρας, Βασ.Κωνσταντίνου) δεν παρατηρήθηκε σημαντική μεταβολή στη σύνθεση της κυκλοφορίας.
- Παρατηρήθηκε θεαματική αύξηση της κυκλοφορίας πεζών στην Πανεπιστημίου (+15%), σε όλους τους άξονες της εγγύς περιοχής (+23%) και στους περιφερειακούς άξονες (+48%).
- Η κυκλοφορία ποδηλάτων παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, διότι η κουλτούρα χρήσης ποδηλάτου χρειάζεται και σημαντικά περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερο δίκτυο.
4. Άλλα Μεγέθη
- Στις λεωφορειακές γραμμές που περνούν από το κέντρο παρατηρήθηκε μικρή αύξηση του μέσου χρόνου διαδρομής (+3,5%) κατά την πρωινή αιχμή, δεδομένου και του ότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι λεωφορειολωρίδες.
- Στην οδό Σόλωνος, οι συστηματικοί έλεγχοι οδήγησαν καταρχήν σε θεαματική αύξηση των βεβαιούμενων παραβάσεων παράνομης στάθμευσης και στη συνέχεια σε κατακόρυφη μείωση (-65%) λόγω συμμόρφωσης των οδηγών και μείωσης της παραβατικότητας.
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ο καλύτερος πρωθυπουργός θα ήταν ο κύριος Δημήτρης που έχει το Mini Market απέναντι από το σπίτι μου»
Θα δημιουργηθεί πολυλειτουργικό συγκρότημα - Εικόνες του έργου
Αθηναίες διηγούνται στην Βικτωρία Γιαννάκη προσωπικές ιστορίες με σκοπό την γυναικεία ενδυνάμωση. Σκέψεις και θέσεις που ίσως αφορούν όλες-ους μας
Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που αγαπούσαν, που αγαπούν, που θα αγαπούν, και το δείχνουν με ένα διήγημα τριών λέξεων γραμμένο σε μια σελίδα από ασβέστη
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Λατέρνες, παγκάκια, γλάστρες και κολώνες φωτισμού σε μικρογραφία, στήνονται σε διάφορα σημεία
Χάρης Δούκας: «Δημιουργούμε σύγχρονους, ασφαλείς και ελεύθερους χώρους για τα παιδιά»
Το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος μετατρέπεται σε μοναδικό σημείο συνάντησης
Ποιος δε θα ’θελε να ξεκινήσει από εδώ να κατακτήσει τον κόσμο;
20 ερωτήσεις για να πάρεις «πράσινη κάρτα» για τα ΝουΠου
Η επένδυση των 53 εκ. ευρώ σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τον ελληνικό τουρισμό
Ο μεγαλύτερος αθηναϊκός φόβος μου είναι να μην κολλήσω στην κίνηση και πεινάω
Αθηναίες διηγούνται στην Βικτωρία Γιαννάκη προσωπικές ιστορίες με σκοπό την γυναικεία ενδυνάμωση. Σκέψεις και θέσεις που ίσως αφορούν όλες-ους μας
Ξενάγηση σε ένα από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα της χώρας
Αναλυτικά η διαδικασία αιτήσεων και εγγραφών - Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων
«Ένα πραγματικά συγκινητικό μουσείο το οποίο αγγίζει πολλές πτυχές της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας στην αρχαιότητα»
Σε όλη την Κυψέλη τα τραπεζοκαθίσματα, σαν έρπης, εξαπλώνονται σε κάθε πεζοδρόμιο
Τι να κάνεις για να νιώσεις περισσότερο το καλοκαίρι στην πόλη ακόμα κι αν σε κυκλώνουν οι πολυκατοικίες
Εικόνες, ήχοι και δροσερά spots χωρίς εισιτήριο στην πόλη που βράζει
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.