Life in Athens

Οι 2 νέοι ποδηλατόδρομοι της Αθήνας

Και οι δύο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια και θα κοστίσουν συνολικά 10 εκατ. ευρώ.

4669-35224.jpg
Τάκης Σκριβάνος
ΤΕΥΧΟΣ 747
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πού θα γίνουν οι δύο νέοι ποδηλατόδρομοι της Αθήνας
© Pexels / Pixabay

Ο Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε τον Ποδηλατόδρομο 1: Φάληρο-Γκάζι-Κηφισιά & Ποδηλατόδρομο 2: Μετρό Κατεχάκη-Πολυτεχνειούπολη/Πανεπιστημιούπολη-Ευαγγελισμός

Το θέμα με τους ποδηλατόδρομους στην Αθήνα δεν είναι μόνο ότι είναι λίγοι και δεν επαρκούν, αλλά ότι κι αυτοί που υπάρχουν δεν φτάνουν πουθενά. Για παράδειγμα, υπάρχει κάπου ένας ποδηλατόδρομος μήκους 2 χλμ., αλλά σε μια διαδρομή που δεν συνδέει ένα μέρος με κάποιο άλλο, πολύ περισσότερο με άλλον ποδηλατόδρομο. Έτσι, είναι ένας μικρός ποδηλατόδρομος που εξυπηρετεί περισσότερο την ανάγκη για βόλτα παρά την ολοκληρωμένη μετακίνηση στην πόλη με ποδήλατο.

Το ελλιπές δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Αθήνας θα ενισχύσει η δημιουργία δύο νέων, οι οποίοι αν και έχουν θεσμοθετηθεί ήδη από το 2014 με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της πόλης δεν προχώρησαν ποτέ, γιατί δεν εντάχθηκαν σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Πρόκειται για τη συνέχεια του ποδηλατόδρομου από το Φάληρο έως το Γκάζι, που θα φτάσει μέχρι την Κηφισιά, καθώς και για έναν νέο ποδηλατόδρομο που θα διατρέχει τις περιοχές Κατεχάκη, Πολυτεχνειούπολη, Ευαγγελισμός.

Τη δημιουργία των δύο νέων αυτών ποδηλατοδρόμων ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, πρόσφατα, σε εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου, στην πλατεία Κοτζιά, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ), Δημήτρη Παπαστεργίου. Και οι δύο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια και θα κοστίσουν συνολικά 10 εκατ. ευρώ.

Πού θα γίνουν οι δύο νέοι ποδηλατόδρομοι της Αθήνας

Ποδηλατόδρομος 1: Φάληρο - Γκάζι - Κηφισιά
Ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου, από τον Φαληρικό Όρμο έως και την Κηφισιά, αποτελεί μία από τις βασικές κατευθύνεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014 και έχει μείνει ημιτελής αφού κατασκευάστηκε μόνο το νότιο τμήμα, με μήκος διαδρομής 10 χλμ., δηλαδή το σκέλος «Φάληρο - Γκάζι». Το Βόρειο Τμήμα «Γκάζι - Κηφισιά, ενώ διαθέτει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής –με τεύχη δημοπράτησης– έχει εξαγγελθεί πολλές φορές αλλά δεν εντάχθηκε σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Τώρα, εντάχθηκε σε πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου με προϋπολογισμό 7 εκατ. ευρώ, η διαδικασία δημοπράτησής του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 4 μήνες και το έργο, από την ημέρα της δημοπράτησης, σε περίπου 18 με 20 μήνες.

Ποδηλατόδρομος: Φάληρο -  Γκάζι - Κηφισιά

Ποδηλατόδρομος 2: Μετρό Κατεχάκη- Πολυτεχνειούπολη / Πανεπιστημιούπολη -Ευαγγελισμός
Ο ποδηλατόδρομος αυτός έχει διαδρομή μορφής «πετάλου», ξεκινάει από τον σταθμό Μετρό Κατεχάκη, διατρέχει το Πάρκο Γουδή, την Πολυτεχνειούπολη, την Πανεπιστημιούπολη, το Πάρκο Ιλισίων και καταλήγει στον Σταθμό Μετρό Ευαγγελισμός, με μήκος περίπου 10 χλμ. Σύμφωνα με το υπουργείο, με αυτόν τον σχεδιασμό αξιοποιείται και συνδέεται και ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος της Πολυτεχνειούπολης, μήκους περίπου 4 χλμ. Και αυτός ο ποδηλατόδρομος προβλέπεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014. Εντάχθηκε σε Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου, με προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ και μετά τη δημοπράτησή του, η οποία επίσης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4 μήνες, θα παραδοθεί σε 15-18 μήνες. 

Ποδηλατόδρομος: Μετρό Κατεχάκη- Πολυτεχνειούπολη / Πανεπιστημιούπολη -Ευαγγελισμός

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

  • Πρόσφατα ανακοινώθηκαν από την Πολιτεία κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Πρόκειται για χρηματοδότηση του 40% της αξίας του ποδηλάτου, με όριο τα 800 ευρώ.
  • Τα συνολικά χιλιόμετρα ποδηλατικού δικτύου στην Ελλάδα είναι 403,7 χλμ., δηλαδή 0,037 μέτρα ανά κάτοικο (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, www.smu.gr
  • Ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν λαμβάνει υπόψη το ποδήλατο και δεν περιέχει ειδικά σήματα κυκλοφορίας που να ρυθμίζουν την κυκλοφορία ποδηλάτων.
  • Η λογική του Κ.Ο.Κ. πρέπει να αλλάξει ώστε να προστατεύει και να προωθεί τη μετακίνηση με ποδήλατο. Να ενσωματωθούν στον Κ.Ο.Κ. οι τροποποιήσεις που έχουμε καταθέσει – Από την κατηγορία «Διεκδικούμε», της ομάδας ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ (www.podilates.gr). Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές από το πώς να κινείστε με ασφάλεια στον δρόμο, έως το τι να κάνετε για να μη σας κλέψουν το ποδήλατο.
  •  Άλλη δραστήρια ομάδα (από το 1986) είναι οι Φίλοι του Ποδηλάτου (www.filoi-podilatou.gr). Μπορείτε να παρακολουθήσετε μια συνάντησή τους κάθε Τρίτη μετά τις 19.00 και κάθε Παρασκευή μετά τις 20.30, στο Θησείο, στην οδό Επταχάλκου 3.
  • Προσοχή στα λάστιχα: Επενδύστε σε ένα ζευγάρι καλά ελαστικά και μην ξεχνάτε να τα φουσκώνετε κάθε εβδομάδα. Αγοράστε μια τρόμπα δαπέδου με μετρητή πίεσης και μάθετε να την χρησιμοποιείτε. Σήμερα! – Από τις συμβουλές του περιοδικού Mbike (www.mbike.gr)  
  • Στο Βέλγιο η κυβέρνηση εδώ και μερικούς μήνες ανταμείβει με 23 λεπτά του ευρώ κάθε ποδηλάτη ανά χιλιόμετρο μετακίνησης, κίνητρο που ώθησε επιπλέον 400.000 ανθρώπους να πηγαίνουν στη δουλειά με το ποδήλατο. Στη Γαλλία, προετοιμάζεται διάταγμα για όπου το οικονομικό κίνητρο για τη χρήση ποδηλάτου θα δίδεται σε συνεργασία με τον εκάστοτε εργοδότη και δεν θα ξεπερνά τα 200 ευρώ ανά έτος.

Τα 54,8 χλμ. ποδηλατοδρόμων της Αττικής

  • Δήμος Κηφισιάς: 13,3 χλμ.
  • Δήμος Ζωγράφου: 4,7 χλμ.
  • Δήμος Παπάγου: 2 χλμ.
  • Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: 3,7 χλμ.
  • Δήμος Αγίας Παρασκευής: 1,6 χλμ.
  • Δήμος Χαλανδρίου: 5,1 χλμ.
  • Δήμος Βριλησσίων: 4,8 χλμ.
  • Δήμος Αμαρουσίου: 2,1 χλμ.
  • Δήμος Ιλίου: 2,3 χλμ.
  • Δήμος Χαϊδαρίου: 0,4 χλμ.
  • Δήμος Αιγάλεω: 0,6 χλμ.
  • Δήμος Μοσχάτου: 1 χλμ.
  • Δήμος Δάφνης: 0,8 χλμ.
  • Δήμος Αργυρούπολης-Ελληνικού: 1,5 χλμ.
  • Δήμος Γλυφάδας: 2,6 χλμ.
  • Δήμος Βούλας: 2,3 χλμ.
  • Δήμος Ελευσίνας: 2,3 χλμ.
  • Δήμος Γαλατσίου: 0,3 χλμ.
  • Δήμος Παιανίας: 1,7 χλμ.
  • Δήμος Παλλήνης: 1,2 χλμ.

Μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες για το είδος των ποδηλατοδρόμων, το υλικό του εδάφους και το μήκος τους στην εφαρμογή του συγκοινωνιολόγου, Κωνσταντίνου Αθανασόπουλου, στην ιστοσελίδα της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.