Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
The Orbit, όπως Beat
Ο Νίκος Δρανδάκης ξεναγεί την ATHENS VOICE στο The Orbit, το νέο κτίριο της Beat στους Αμπελόκηπους
Το κτίριο-φάντασμα, στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισίας, πριν το φανάρι της Πανόρμου, ήταν για δέκα περίπου χρόνια ένας θλιβερός, σκοτεινός και άδειος χώρος. Εδώ και λίγους μήνες, όμως, άρχισε να παίρνει ζωή. Άρχισε να αποκτάει διαστάσεις, καμπύλες, βάθος και χρώμα (λευκό), ίχνη πράσινου στις επιφάνειές του που, όπως φαίνεται, θα φουντώσουν και θα δώσουν ένα όμορφο καταπράσινο «διαστημόπλοιο» στην περιοχή της Αθήνας όπου βρίσκονται τα περισσότερα ψηλά της κτίρια, τους Αμπελόκηπους. Το όνομά του: The Orbit. Λίγο πριν ανοίξει τις πόρτες του αυτό το νέο τοπόσημο, το επισκεφθήκαμε. Η γνωστή αθηναϊκή και διεθνής πια εφαρμογή ταξί Beat έχει ήδη εγκατασταθεί σε τέσσερις ορόφους (8ο, 7ο, 6ο και 5ο), σε έναν ολόφωτο, «έξυπνο» και μοντέρνο εργασιακό χώρο.
Είχε γίνει ήδη γνωστό εδώ και καιρό ότι το διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο που ανέλαβε την ολοκλήρωση του κτιρίου είναι το LC Architects, δηλαδή η Νατάσσα Λιανού και ο Ερμής Χαλβατζής, που έχουν δουλέψει με τη σπουδαία Zaha Hadid. Οι ήρεμες καμπύλες, οι φωτεινοί χώροι, οι λευκές επιφάνειες άρχισαν να διαφαίνονται και να δημιουργούν, στα 42.000 τ.μ. του κτιρίου, αυτό που θα ονομαζόταν The Orbit, ένα όμορφο σύνολο από καθαρές γραμμές, δυναμική παρουσία και πράσινη συνείδηση.
Η πρώτη εντύπωση, τρεις μεγάλες γέφυρες με τεράστιο άνοιγμα, κρεμαστοί κήποι, χώροι διάδρασης εργαζομένων. Στη θεαματική είσοδο με τα μαύρα, λαμπερά μάρμαρα, μία τεράστια στήλη με πράσινα, ζωντανά φυτά δημιουργεί μία αίσθηση καταρράκτη.
Στον τελευταίο όροφο της Beat, ψηλά, βρίσκεται το γραφείο του ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, του Νίκου Δρανδάκη, όπου μας υποδέχθηκε. Στη μία πλευρά, μία ολόκληρη θεαματική «βιτρίνα» που απλώνει την Κηφισίας μέχρι το βάθος της, ενώ από την άλλη, μία τεράστια ταράτσα under construction που πρόκειται, όπως φαίνεται, να φιλοξενήσει ένα κανονικό, μικρό δάσος.
Σε αυτούς τους τέσσερις ορόφους έχουν συγκεντρωθεί οι 380 υπάλληλοι της Beat, νεαρά μοντέρνα κορίτσια και αγόρια (το 90% με γένια) που απλώνονται νηφάλιοι και online με τις μικρές έξυπνες συσκευές τους, στα μικρά και μεγάλα γραφεία, στα meeting rooms ή στα χρωματιστά μίνι lounge που υπάρχουν σε γωνίες. Στο μήκος των τεράστιων διαδρόμων, μικρά booths με επένδυση «για ηχομόνωση», για το ζεν των εργαζομένων. Λευκές επιφάνειες με χρωματιστές λεπτομέρειες, μεγάλες τζαμαρίες γεμάτες πολύχρωμα postit και σημειώσεις γραμμένες βιαστικά με μαρκαδόρο την ώρα του brainstorming (όπως έκανε ο Russell Crow στο A Beautiful Mind).
Στα γραφεία μας θα δώσουμε όλα αυτά τα benefits που δίνουν οι μεγάλες εταιρείες στους υπαλλήλους τους, από το φαγητό μέχρι υπηρεσίες για γυναίκες που είναι σε εγκυμοσύνη ή έχουνε μωρά παιδιά, γυμναστήρια, ντουζιέρες και άλλα διάφορα
Την ημέρα της επίσκεψης, η γκαλερί Artion είχε τοποθετήσει στους χώρους των γραφείων της Beat υπέροχα, πολύχρωμα έργα pop art ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών (Fabienne Arietti, Hiro Ando, Henri iglesis, Youn, Victoria Domski κ.ά.) δίνοντας την αίσθηση playground. «Δοκιμάζουμε και θα δούμε ποια θα κρατήσουμε» λέει ο Ν. Δρανδάκης.
«Ήταν ένα πλάνο που κράτησε περίπου τρία χρόνια. Όταν άρχισε να μεγαλώνει πολύ η ομάδα, γνώρισα τυχαία τον Ερμή και τη Νατάσα, τους αρχιτέκτονες, και είχαμε μια ιδέα να πάρουμε ένα ολόκληρο εργοστάσιο υποδηματοποιίας πίσω από του Παυλίδη στα Πετράλωνα για να το κάνουμε το νέο σπίτι της Beat. Θα το ονομάζαμε μάλιστα e-Code Factory, Εργοστάσιο Κώδικα δηλαδή, συνδέοντας τη βιομηχανική του ιστορία με το μέλλον του. Επειδή άργησε να προχωρήσει αυτό το έργο είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε για έναν καινούργιο χώρο, όταν οι αρχιτέκτονες είχαν την ιδέα και με έφεραν σε επαφή με τον Όμιλο Βιοχάλκο, που έχει στην ιδιοκτησία του αυτό το κτίριο από την εποχή που ήταν γιαπί ακόμα, είχε μείνει έτσι περίπου 10 χρόνια λόγω της κρίσης. Η συνεννόηση ήταν, “αν εσύ μου δεσμεύσεις χι τετραγωνικά εγώ προτίθεμαι να βάλω τα χρήματα να ολοκληρωθεί το έργο”. Δέχτηκα, με την προϋπόθεση να ολοκληρώσουν το κτίριο οι δύο αρχιτέκτονες κι έτσι προχώρησε το Orbit κι εμείς νοικιάσαμε το ένα τρίτο. Η ονομασία ήταν ιδέα των αρχιτεκτόνων, οι ίδιοι διαμόρφωσαν και τα γραφεία μας».
Το Orbit στις πλαϊνές του πλευρές θα έχει μεγάλες κάθετες ζώνες με πράσινο, ενώ ο Νίκος Δρανδάκης θέλει να υπάρχουν και installations τέχνης στην είσοδο, κάνοντας το κτίριο ακόμα πιο όμορφο. Όπως λέει: «Το Orbit θα πάρει οικολογική πιστοποίηση LEED, μάλλον platinum, δηλαδή πλήρως πράσινο. Επειδή έχουμε μία πολύ μεγάλη κουζίνα στον 8ο όροφο, υπάρχει ένα πλήρες πρόγραμμα ανακύκλωσης. Μάλιστα σκεφτόμαστε να κάνουμε κάποιου είδους κομποστοποίηση με τo περίσσευμα από τα εκατοντάδες είδη γευμάτων που σερβίρουμε στους υπαλλήλους μας, μια και συνεργαζόμαστε με catering. Έχουμε πολλές ιδέες πάνω σε αυτό.
Στα γραφεία μας θα δώσουμε όλα αυτά τα benefits που δίνουν οι μεγάλες εταιρείες στους υπαλλήλους τους, από το φαγητό μέχρι υπηρεσίες για γυναίκες που είναι σε εγκυμοσύνη ή έχουνε μωρά παιδιά, γυμναστήρια, ντουζιέρες και άλλα διάφορα. Το κυριότερο όμως είναι ότι αυτά τα γραφεία θέλω να γίνουν ένας χώρος όπου θα φέρνουμε όλους τους ενδιαφέροντες ανθρώπους, καλλιτέχνες, επιστήμονες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, να μιλάνε κυρίως στους δικούς μας υπαλλήλους αλλά και σε περισσότερο κόσμο και να δείχνουν τη δουλειά τους ζωντανά και σε live streaming. Θα το ονομάσουμε Beat Talks.
Το γεγονός ότι η Beat γεννήθηκε σε αυτήν εδώ την πόλη, την κάνει να έχει πολύ πιο ισχυρό brand και η επίδραση που έχουμε είναι μεγάλη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για το τι αποτύπωμα αφήνουμε στην Αθήνα».
Οι LC Architects, Νατάσσα Λιανού & Ερμής Χαλβατζής, μας μιλούν για το «The Orbit»
Η ιδέα για τα νέα γραφεία της BEAT, γεννήθηκε μετά από μια συνάντησή μας με τον Νίκο(Δρανδάκη), όπου μας είχε περιγράψει το όραμά του για το μέλλον και την εξέλιξη της εταιρίας. Έτσι θέσαμε ένα στόχο: το όραμα ότι θα δημιουργήσουμε ένα project όπου θα ανταποκρίνεται και θα αντανακλά την αισιοδοξία, το φρέσκο, το νέο. Το νέο εξωστρεφές πρόσωπο της πόλης, που φέρνει αέρα ανανέωσης.
Με το νέο ‘σπίτι’ της BEAT, θέλουμε να σηματοδοτήσουμε τη νέα πορεία, την αρχή, να βάλουμε σε τροχιά καινοτομίας, Design, φρεσκάδας, βιωσιμότητας και τεχνολογίας, την πόλη και τους ανθρώπους, προς το νέο, εξωστρεφή και καινοτόμο κόσμο που βρίσκεται εκεί έξω.
Σηματοδοτεί για εμάς την έννοια της αλλαγής σε πολλαπλά επίπεδα όπου θα αναγεννήσει, θα ενεργοποιήσει και αναβαθμίσει όλη την περιοχή ενώ ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός απαντά σε ένα σύγχρονο τρόπο εργασίας βασισμένο στην συνεργασία, την τεχνολογία και την καινοτομία.
Η ταυτότητα του σχεδιασμού αντανακλά τις αξίες και την φιλοσοφία της εταιρίας, με βασικές αρχές την διαφάνεια και τις συχνές breakout ‘bleisure’(business + leisure) περιοχές όπως λέγονται.
Έχουμε δημιουργήσει πολλαπλούς χώρους συνεργασίας, συνδυάζοντας ανοιχτούς χώρους, κλειστούς πιο ιδιωτικούς χώρους για one-to-one συναντήσεις, χώρους συναντήσεων για ομάδες αλλά και ευέλικτους χώρους που μετατρέπονται από πολλά μικρότερα δωμάτια συναντήσεων σε ένα ενιαίο all-hands-meeting-area για τις μηνιαίες παρουσιάσεις και συγκεντρώσεις όλων των ομάδων. Η δημιουργία αυτών των διαφόρων χώρων και ποιοτήτων δίνει την ελευθερία στους εργαζομένους να εργάζονται και να συνεργάζονται, σε όποιο περιβάλλον τους εμπνέει και αισθάνονται πιο δημιουργικοί.
Ταυτόχρονα, αναπτύσσονται χώροι διαλείμματος και παιχνιδιού με πρωτότυπα perks όπως, silent-music-room, χώρος προβολών ταινιών, βιβλιοθήκη, χώροι χαλάρωσης και brainstorming,VR room αλλά και χώρος meditation και γυμναστικής, προωθώντας την επικοινωνία, το wellbeing και την προσωπική καλλιέργεια και εξέλιξη.
Όλες αυτές οι ποιότητες του σχεδιασμού, προσφέρουν στους εργαζομένους που το κατοικούν την δυνατότητα να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να μάθουν, να αναπτυχθούν, να εμπνευστούν και να καινοτομήσουν.
The Orbit, Κηφισίας 115, Αμπελόκηποι
Δειτε περισσοτερα
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Η θρυλική Blondie ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με τη μάρκα ένδυσης Wildfang, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ενδυμάτων χωρίς φύλο και με δυναμικό, ασυμβίβαστο ύφος
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show