SimpleG: Θέλω να αλλάξω την οπτική της καθημερινότητάς μας
Ο Έλληνας street artist που κάνει τις πόλεις ομορφότερες κλείνει 10 χρόνια δράσης και μιλά στην ATHENS VOICE με αφορμή τη νέα του τοιχογραφία στο Μεταξουργείο
Συνέντευξη του street artist SimpleG στην ATHENS VOICE - Οι εντυπωσιακές τοιχογραφίες του σε όλο τον κόσμο και το νέο του mural στο Μεταξουργείο
Όταν για πρώτη φορά είδα τοιχογραφία του SimpleG μου άφησε ένα υποσχόμενο υπονοούμενο τύπου ήρθα για να μείνω! Σε γρήγορο διάστημα ξεφύτρωναν δουλειές του μέσα στην πόλη, μου έδιναν την εντύπωση ότι πρόκειται για νέο αίμα αλλά έδειχναν πως τις έχει φτιάξει κάποιος αρκετά σκεπτόμενος για την ηλικία του, πράγμα που με έκανε να τον έχω σε παρακολούθηση.
Με την πάροδο του χρόνου συνεργαστήκαμε σε διάφορα art projects, ταξιδέψαμε μαζί και ζήσαμε αρκετά «κουλές» και υπερβολικές στιγμές που με έφεραν στο σημείο να πω ότι το κυρίαρχο ναρκωτικό του παιδιού είναι η ενέργεια που τον τυλίγει ώστε να δημιουργεί με αγάπη και σκληρή δουλειά.
Το μυαλό του δεν συμβαδίζει με την ηλικία του, ένας μοναχικός καλλιτέχνης που ξέρει τι αναζητά, επιθυμεί να ζωγραφίζει ή να φωτογραφίζει γαλαξίες και εγκαταλελειμμένους φάρους.
Είναι πανέμορφο να βλέπεις το «νέο αίμα» να έχει στοιχεία του χαρακτήρα σου, βρέθηκα με τον μικρό G και τα είπαμε με αφορμή τη νέα, εντυπωσιακή, τοιχογραφία του στην Αθήνα, στο Μεταξουργείο.
Πώς έγινε η επιλογή του καλλιτεχνικού σου ονόματος και ποια ήταν η πρώτη σου τοιχογραφία;
Η επιλογή έγινε με τη βοήθεια μιας φίλης τον καιρό που έψαχνα μια υπογραφή να μου ταιριάζει σαν Γιώργος και να με χαρακτηρίζει. Ξεκίνησα για πρώτη φορά να βάψω σε τοίχο τον Μάιο του 2009, σαν SimpleG άρχισα να υπογράφω πολύ αργότερα, το 2013 περίπου.
Πόσο δύσκολο είναι να σπουδάζεις στην ΑΣΚΤ ενώ ταυτόχρονα δουλεύεις ήδη με την εικαστική τέχνη;
Το ένα βοηθάει πολύ το άλλο, μερικές φορές μπορεί να το φέρει σε πολύ δύσκολη θέση λόγω χρόνου. Δεν παύει όμως να είναι πάνω στο ίδιο αντικείμενο.
Ποια είναι η αντιμετώπιση των καθηγητών σου στο ότι προχωράς ήδη επαγγελματικά με την εικαστική σου τέχνη, πριν πάρεις πτυχίο;
Oι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, μία καθηγήτριά μου που το γνωρίζει όμως δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ασχολείσαι με την τέχνη της αγιογραφίας, πόσο επηρεάζει το συγκεκριμένο είδος τη δουλειά που κάνεις στο δρόμο;
Το ένα συμπληρώνει το άλλο χωρίς να το καταλαβαίνω. Κρατώ πολλές φορές αυτό το αυστηρό ύφος και την προσοχή στα θέματά μου, κυρίως όταν θέλω να κάνω ένα έργο για εμένα και θέλω να βγάλω κάτι τελείως προσωπικό. Νιώθω ότι έχω καταφέρει να τα διαχωρίσω.
Ποια είναι η γνώμη σου σαν πιο νέος στον χώρο για το επίπεδο τοιχογραφιών στη χώρα μας; Νομίζεις ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες υστερούν (σε θέματα δουλειάς) από τους καλλιτέχνες του εξωτερικού;
Οι Έλληνες καλλιτέχνες του δρόμου, αν τους πάρεις έναν προς έναν, άνετα μπορείς να τους συγκρίνεις με έναν αντίστοιχο σε στιλ (γιατί οι περισσότεροι κάνουμε διαφορετικά στιλ) με τους καλύτερους καλλιτέχνες του είδους παγκοσμίως. Αρκετοί Έλληνες καλλιτέχνες κάνουν έργα στο εξωτερικό, κατά τη γνώμη μου επειδή εκτιμούν την τέχνη μας περισσότερο απ’ ό,τι στην Ελλάδα, στο τέλος της μέρας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα.
Από πού αντλείς έμπνευση για τα έργα σου, τι προσπαθείς να δείξεις μέσω τον τοιχογραφιών σου στο ευρύ κοινό;
Από φωτογραφίες που βγάζω ή που βρίσκω. Δεν θέλω να επικοινωνήσω πάντα με τον κόσμο, το σίγουρο είναι ότι θέλω να αλλάξω την οπτική της καθημερινότητάς μας.
Γνωρίζουμε ότι οι καλλιτέχνες του δρόμου έχουν να κάνουν αρκετές περίεργες συμφωνίες με το περιβάλλον που ζωγραφίζουν, ποια εικαστική σου δημιουργία μέχρι σήμερα σε δυσκόλεψε περισσότερο;
Θα έλεγα η τοιχογραφία στη Βηρυτό. Δούλευα με γερανό αντί για ανυψωτικό σε μια τοιχογραφία με ύψος 50 μέτρα. Μεγάλη εμπειρία για εμένα, αισθάνομαι τυχερός.
Πόσο σημαντικό είναι οι καλλιτέχνες να επισκέπτονται μουσεία;
Αναμφίβολα είναι πολύ σημαντική η επίσκεψη σε μουσεία από τους καλλιτέχνες. Όμως θεωρώ πιο σημαντικό να ξεκινούν να παρατηρούν τη φύση και όλη την πλάση της Γης όπως έκαναν και οι καλλιτέχνες τότε, που σήμερα είναι τα έργα τους στα μουσεία. Κάτι ήξεραν όλοι αυτή οι δεινόσαυροι της τέχνης.
Αν μπορούσες σήμερα να σβήσεις όποια έργα θέλεις, ποια θα ήταν αυτά;
Δεν θα έσβηνα κανένα. Πιστεύω πως ο καθένας είχε τους λόγους του για να το κάνει. Κανένα δικό μου σίγουρα θα έσβηνα, για να κάνω κάτι καλύτερο από πάνω.
Πώς βλέπεις τον Γιώργο σε μία πενταετία;
Να είναι σε ένα φάρο και να παρατηρεί τον γαλαξία να περιστρέφεται από πάνω του. Έχοντας γυρίσει όλο τον κόσμο κάνοντας τοιχογραφίες και έχοντας εκτίσει το βιβλίο του για τους φάρους τις Ελλάδας.
Last Words…
Οι ερωτήσεις σου πραγματικά είναι αυτές που μόνο ένας του χώρου θα μπορούσε να τις σκεφτεί, big ups, ευχαριστώ πολύ!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το βράδυ της Παρασκευής στο Γκάζι είναι πάντα σαν déjà-vu.
Τα ελαιόδεντρα από τα οποία μαζεύονται οι ελιές βρίσκονται στους κοινόχρηστους χώρους της πόληςαλιμο
Εγκαίνια από τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Νέοι και νέες εξηγούν τους λόγους που επιλέγουν ή αποφεύγουν τη συγκατοίκηση, σε μια πόλη που τα ενοίκια συνεχώς αυξάνονται
Ο Αντώνης Σηφάκης εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε για να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να μετακινηθούμε με ηλεκτρικό ποδήλατο στην πόλη
Η νέα μεγάλη τοιχογραφία της Αθήνας από την Urban Act - Πού εστιάζει το έργο του σημαντικού εικαστικού
Με πάνω από 50 διαφορετικά καταστήματα, σε περιμένει για να χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία αγορών
Μια παράσταση που, αφού πρώτα μας άφησε με το στόμα ανοιχτό, μετά μας έκανε να χορεύουμε ασταμάτητα
«Το "Να τσακώνεσαι μόνο με όποιον αγαπάς" είναι το ομορφότερο σύνθημα που έχω δει σε αθηναϊκό τοίχο»
Μια συζήτηση με τον ομότιμο καθηγητή Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη
Ο Κώστας Ζουγρής θυμάται και μοιράζεται σπάνιες εικόνες και πληροφορίες
Ραντεβού το Σάββατο στο AEK Arena
Χάρης Δούκας: «Η Αθήνα υποδέχεται αθλητές και δρομείς από όλον τον κόσμο»
Το βιβλίο-λεύκωμα για το εμβληματικό ξενοδοχείο με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων λειτουργίας του
Το παζάρι του Ελαιώνα αξίζει να μελετηθεί, κάποια στιγμή από αμιγώς ανθρωπολογική σκοπιά
H συνιδρύτρια του Lean In. org, οργανισμού υποστήριξης, εκπαίδευσης κι αλληλεγγύης των γυναικών στους χώρους εργασίας, μιλάει για τα ευρήματα της νέας έρευνας «Γυναίκες στον Χώρο Εργασίας 2024
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.