Life in Athens

«Ελευθέρας» σε πέντε σταθμούς του ηλεκτρικού…

Άγνωστο –για λόγους γραφειοκρατίας– πότε θα λειτουργήσουν οι μπάρες

Κατερίνα Καμπόσου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Περίπου ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, εξακολουθούν να εντοπίζονται περίεργες δυσλειτουργίες στο σύστημα μεταφοράς λόγω έλλειψης σχεδιασμού. Για παράδειγμα, παρά την τοποθέτηση μπαρών στους σταθμούς του μετρό και ηλεκτρικού, που θα έκλειναν από τους πρώτους μήνες εγκατάστασής τους, σε πέντε από αυτούς εξακολουθούν να είναι ανύπαρκτες και να γίνεται ελεύθερη και απρόσκοπτη η διέλευση του επιβατικού κοινού. Πιο συγκεκριμένα στους σταθμούς ΗΣΑΠ, Πειραιάς, Κάτω Πατήσια, Βικτώρια και Ομόνοια στην έξοδο της γραμμής 1, το σύστημα με τις μπάρες υπολειτουργεί εντελώς.

Ο λόγος που επικαλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα πιστοποίηση πυρασφάλειας στους συγκεκριμένους σταθμούς κι έτσι για λόγους ασφάλειας των πολιτών αυτές δεν γίνεται να κλείσουν πριν ολοκληρωθεί το έργο, χωρίς όμως να υπάρχει σαφής εικόνα για το πότε θα γίνει αυτό.

Σε επικοινωνία μας με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Σταύρος Στεφόπουλος μας επιβεβαίωσε τον γραφειοκρατικό κυκεώνα στον οποίο έχει παγιδευτεί το θέμα με τις μπάρες.

«Η διαδικασία που αφορά το κλείσιμο των θυρών βρίσκεται σε φάση αδειοδότησης. Υπήρξαν κάποια τεχνικά προβλήματα του εργολάβου με την καλωδιακή σύνδεση fire alarm και των θυρών και τώρα αναμένουμε την έγκριση της Πυροσβεστικής για να προχωρήσουμε. Πιστεύουμε ωστόσο ότι το θέμα θα διευθετηθεί εντός των επόμενων μηνών».

Όπως εξηγεί στην Athens Voice o Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του Σωματείου Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ, «Όταν σημάνει συναγερμός λόγω πυρκαγιάς, οι πύλες έχουν εντολή να ανοίγουν αυτόματα. Το σύστημα του συναγερμού στους συγκεκριμένους σταθμούς δεν έχει όμως ενεργοποιηθεί, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές εργασίες. Έτσι, οι μπάρες προς το παρόν θα παραμείνουν ανοιχτές για την ασφάλεια του πολίτη».

Παρόλα αυτά, με τις κωλυσιεργίες στη διαδικασία πιστοποίησης πυρασφάλειας, εντοπίζεται μια εμφανής απόκλιση από το αρχικό σχέδιο των εργασιών σε μετρό και ηλεκτρικό με κόστος στα κρατικά ταμεία, αφού όπως επισημαίνει ο κ. Ρενιέρης αρκετοί είναι και οι τζαμπατζήδες που εκμεταλλεύονται τη συγκυρία για να αποφύγουν να χτυπήσουν εισιτήριο.

«Δυστυχώς ένα ποσοστό λαθρεπιβίβασης είναι γεγονός σε αυτούς τους σταθμούς, καθώς λανθασμένα οι επιβάτες βλέποντας ανοιχτές τις πύλες θεωρούν πως δεν χρειάζεται να κόψουν εισιτήριο. Είναι σημαντικό λοιπόν να επισπευτούν οι εργασίες για να λυθεί και αυτό το θέμα, ωστόσο δεν είμαστε σε θέση να τοποθετήσουμε χρονικά το πότε θα γίνει αυτό».