- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Life in Athens
Ο νέος σταθμός του Τραμ στο Σύνταγμα είναι σχεδόν έτοιμος
10 φωτογραφίες από τον αναβαθμισμένο τερματικό σταθμό
Θανάσης Καρατζάς
1’
ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αν και κάπως ράθυμο, το τραμ είναι αγαπημένο μέσο αστικής συγκοινωνίας. Στη σημερινή του μορφή υπάρχει στην Αθήνα από το 2004, αλλά στην πόλη πρωτοεμφανίστηκε το 1882. Η λειτουργία του σταμάτησε το 1960, όταν τα τραμ αντικαταστάθηκαν από τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, ως λύση που θεωρητικά παρέχει περισσότερες διαδρομές. Σοβαρή πρόθεση επαναφοράς του Τραμ και δημιουργίας νέων γραμμών, εκδηλώθηκε επί υπουργίας –και αργότερα δημαρχίας– Αντώνη Τρίτση. Το δίκτυο της νέας γενιάς που δημιουργήθηκε, ακολούθησε τους σχεδιασμούς της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Αθήνας.
Το πιο μεγάλο μειονέκτημα, όμως, ήταν σίγουρα ο τερματικός σταθμός Συντάγματος. Η μία και μοναδική γραμμή, με τη μία και μοναδική στενή πλατφόρμα, ήταν κανονική άσκηση σλάλομ και ισορροπίας κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Πραγματικά απαιτούσε μια κάποια σωματικότητα η όλη διαδικασία, καθιστώντας τη στα όρια της περφόρμανς, αν το έβλεπες σαν εξωτερικός παρατηρητής.
Ευτυχώς, πριν από ελάχιστες ημέρες, ο αναβαθμισμένος σταθμός του Συντάγματος παραδόθηκε στο κοινό. Το έργο ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα (3 μήνες) και δείχνει μια χαρά. Η έξτρα γραμμή και πλατφόρμα εκατέροθεν είναι οι αυτονόητες προσθήκες στον κεντρικό σταθμό του Τραμ Αθηνών. Θα θέλαμε βέβαια περισσότερα και μεγαλύτερα δέντρα για σκιάση και ομορφιά, ωστόσο ελπίζουμε ότι σύντομα θα γίνει και αυτό.
Όνειρο θερινής νύχτας και προσωπικός πόθος θα ήταν η αντικατάσταση έστω και ενός μοναδικού σύγχρονου βαγονιού, με ένα ανακατασκευασμένο παλιότερο και υπέκομψο, σαν αυτά που κυκλοφορούσαν το 1930, για λόγους καλαισθησίας, ιστορικότητας και τουρισμού.
Ιστορικά στοιχεία
Το Τραμ πρωτοεμφανίστηκε ως ιππήλατο στην Ουαλία το 1804 και αποτέλεσε το πιο πρόσφατο από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα άλογα που το κινούσαν, είχαν προσδόκιμο ζωής από 3 έως 5 χρόνια, σε αντίθεση με τα 15 έτη που είναι το κανονικό.
Τα πρώτα μηχανικά τραμ ήταν τροφοδοτούμενα με ατμό. Το πιο αξιοσημείωτο σύστημα με την υιοθέτηση αυτών των τραμ ήταν στο Παρίσι. Γαλλικά σχεδιασμένο τραμ ατμού λειτούργησε επίσης στο Ρόκχαμπτον, στην αυστραλιανή πολιτεία του Κουίνσλαντ μεταξύ 1909 και 1939. Η Στοκχόλμη, στη Σουηδία, είχε μια γραμμή του τραμ ατμού στο νησί της Södermalm μεταξύ 1887 και 1901.
Το ηλεκτροκίνητο τραμ εφευρέθηκε και δοκιμάστηκε από τον Φιοντόρ Πιρότσκι νωρίτερα του 1880 και για πρώτη φορά εγκαταστάθηκε πειραματικά στην Αγία Πετρούπολη, στη Ρωσία.
Θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
θανάσης Καρατζάς
1950
Περισσότερες φωτογραφίες στο προσωπικό μου instagram εδώ