- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Υπόθεση Αθήνα: Η Αθήνα ως τουριστικό προϊόν
Ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ, Γ. Δρακόπουλος, μιλάει για το παρόν και το μέλλον της πόλης
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιώργος Δρακόπουλος, μιλάει για το παρόν και το μέλλον της πόλης.
Πώς βιώνετε τα προβλήματα του κέντρου της Αθήνας σήμερα; Πιστεύετε ότι συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο με την κρίση; Είναι γεγονός ότι διανύουμε τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση μετά τη Μεταπολίτευση, η οποία έχει επηρεάσει το σύνολο την ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Τα πάντα έχουν αλλάξει και όλοι μας προσπαθούμε να εναρμονιστούμε με τις νέες συνθήκες. Η κρίση έχει επιδεινώσει την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Αθήνας. Η Πολιτεία έχει ξεχάσει παντελώς το κέντρο, στο οποίο επικρατεί αναρχία σε όλα τα επίπεδα. Από τους μετανάστες που έχουν δημιουργήσει μη ασφαλείς περιοχές για τους κατοίκους της πόλης και την έξαρση της εγκληματικότητας, μέχρι τον μη έλεγχο των διαδηλώσεων κατά των οικονομικών μέτρων. Ο ΣΕΤΕ, από την πλευρά του, βιώνει τα προβλήματα του κέντρου και λόγω της ανησυχίας των επαγγελματιών του τουρισμού, που βλέπουν αυξητικές τάσεις στην επιθυμία των τουριστών να μην επισκεφτούν την Αθήνα και τα αξιοθέατά της και να προτιμούν άλλους τουριστικούς προορισμούς. Αυτή η αισθητή μείωση των τουριστών στην Αθήνα δημιουργεί παράπλευρες απώλειες στην ελληνική οικονομία με το κλείσιμο τουριστικών επιχειρήσεων στο κέντρο και την απώλεια θέσεων εργασίας.
Τι λύσεις προτείνετε; Ο ΣΕΤΕ έχει προτείνει σειρά ενεργειών που μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας. Όμως η υλοποίηση αυτών των μέτρων έγκειται στην ελληνική πολιτεία, η οποία συνεχίζει να κινείται με νωχελικούς ρυθμούς. Τα άμεσα μέτρα τα οποία θα μπορούσαν να δώσουν πνοή ανάπτυξης στο κέντρο είναι τα ακόλουθα:
•Αντιμετώπιση της μάστιγας των κουκουλοφόρων στα πρότυπα του τρόπου αντιμετώπισης στη Μεγάλη Βρετανία.
•Μετακίνηση των μικρότερων συγκεντρώσεων από το κέντρο της Αθήνας. Εναλλακτικά, μικρές συγκεντρώσεις πάνω σε πλατείες, χωρίς να διακόπτεται η κυκλοφορία και να αποκλείεται το κέντρο. Σε ποια άλλη πρωτεύουσα της Ευρώπης γίνεται αυτό που ζει η Αθήνα;
•Αποτελεσματική αντιμετώπιση των έκνομων ενεργειών από όπου και εάν προέρχονται, π.χ. κλείσιμο αεροδρομίων, οδικών αξόνων, λιμανιών, αρχαιολογικών χώρων, ξενοδοχείων κ.λπ.
•Επιτάχυνση χορήγησης βίζας Schengen εντός 48 ωρών από όλα τα προξενεία της χώρας/αύξηση χορηγήσεων βίζας πολλαπλών εισόδων.
•Άμεση υλοποίηση της διαδικασίας δημιουργίας χώρων υποδοχής, διαμονής και σίτισης των λαθρομεταναστών, όπως και της διαδικασίας επαναπροώθησης.
•Πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, η οποία θα ενισχύσει τις επισκέψεις τουριστών και στο κέντρο της Αθήνας.
•Μείωση του ΦΠΑ στο συνολικό τουριστικό πακέτο στο 6,5%.
•Επαναφορά του ΦΠΑ της εστίασης στο 13%.
•Μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά 50%.
•Μείωση των χρεώσεων στον ΔΑΑ κατά 50%.
Μπορεί η Αθήνα να γίνει τουριστικός προορισμός μεγαλύτερος των δύο ημερών; Ποιες είναι οι προβλέψεις για την τουριστική κίνηση φέτος το καλοκαίρι στην Αθήνα; Η Αθήνα συνεχίζει να είναι ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός. Κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων ετών επισκέφθηκαν την Αθήνα περίπου 6,5 εκατ. τουρίστες ετησίως, αριθμός που προβλέπεται και για φέτος παρά τις αντίξοες συνθήκες των τελευταίων μηνών. Το τουριστικό προϊόν της Αθήνας θα πρέπει να αφουγκράζεται συνεχώς τις ανάγκες και τις επιθυμίες των τουριστών και να είναι σε θέση να ανταποκριθεί με ταχύτητα και άριστη ποιότητα. Η Αθήνα μπορεί να προσφέρει πολλές εναλλακτικές τουριστικές υπηρεσίες και προϊόντα, όπως για παράδειγμα στον τομέα της γαστρονομίας, του αθλητισμού και του sightseeing, όμως όλα αυτά δεν μπορούν να υλοποιηθούν όταν, για παράδειγμα, οι τουρίστες της Αθήνας βρίσκουν τις πύλες της Ακρόπολης κλειστές λόγω απεργίας ή πέφτουν θύματα αισχροκέρδειας. Όσον αφορά τα νησιά μας, το βασικό μας εθνικό τουριστικό προϊόν παραμένει ο ήλιος και η θάλασσα, στοιχεία τα οποία παραμένουν ιδανικά παρά την οικονομική κατάσταση της χώρας μας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι στο χέρι όλων μας να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να οδηγήσουμε τον ελληνικό τουρισμό σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα παγκοσμίως.