Γιατί να μην το ξαναπούμε; Το Γκάζι είναι το κέντρο της Αθήνας. Από όταν σουρουπώνει και μετά, αλλά και τα Σ/K, όλη τη μέρα. Με την πολυκοσμία, το θόρυβο, τη ζωντάνια κι αυτή τη μοναδική αίσθηση ότι πέρα από κρίσεις και δυσκολίες αυτή η πόλη όντως δεν κοιμάται ποτέ. Οι βετεράνοι θα θυμούνται τις μέρες πριν το Μετρό με τα λιγότερα μαγαζιά, το «προχωρημένο» κλίμα αναγέννησης, το ήπιο gentrification και τις ακόμα πιο έντονες από σήμερα αντιφάσεις (π.χ. τα ξυπόλητα πιτσιρίκια των Πομάκων δίπλα στις τρέντι νεοταβέρνες). Οι «ψαγμένοι» προτιμούν το Γκάζι την ημέρα, ξετρυπώνουν στέκια και στις υπόλοιπες, εξίσου ενδιαφέρουσες, όμορες γειτονιές (Κεραμεικός, Βοτανικός, Mεταξουργείο), ενώ βολτάρουν στα στενάκια με τα γκραφίτι ακούγοντας το ρομαντικό σφύριγμα του τρένου. Και οι θερμόαιμοι αψηφούν την κίνηση, ξέρουν πια τις καβάτζες για εύκολο παρκάρισμα και εφορμούν στη νυχτερινή αρένα του απόλυτου αθηναϊκού meeting point. Η πινακίδα γράφει «Κεραμεικός», τα βαγόνια αδειάζουν και οι πρωταγωνιστές/οικοδεσπότες λένε τις ιστορίες τους στην A.V…
Κείμενα: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΝΕΓΟΣ, ΛΕΝΑ ΧΟΥΡΜΟΥΖΗ
Φωτογραφίες: ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΒΑΤΗΣ
Λευτέρης Μπορμπουδάκης
45 Μοίρες, Γκάζι
«Το “45 Μοίρες” οδηγεί την καλοκαιρινή διασκέδαση στο Γκάζι. Όσοι πιστεύουν ότι το mainstream και το εναλλακτικό είναι must, μάλλον δεν έχουν επισκεφτεί την ταράτσα μας. Εδώ σκληροπυρηνικοί αλλά και αλτέρνατιβ τύποι ανακαλύπτουν διασκεδάζοντας τα κοινά τους σημεία… γιατί κατά βάθος όλοι είμαστε ροκ! (Ο Λ. Μπ. είναι manager, στη φωτό με τη Χριστίνα Καραδουμάνη)
Τεχνόπολις
«Να γίνει πραγματικό μουσείο»
Κώστας Μπιτζάνης Διευθύνων σύμβουλος της Τεχνόπολις
Από τις 14/2 που ανέλαβα ως διευθύνων σύμβουλος καταλήξαμε πως η στρατηγική σε σχέση με την Τεχνόπολις πρέπει να κινείται σε τρεις άξονες: να γίνει ο πολυχώρος ένας οικονομικά αυτοδύναμος οργανισμός· να ενισχυθεί το προφίλ του ως χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας νέων ανθρώπων και τρίτον, κάτι που δεν έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια, να αναδείξουμε το Γκάζι ως βιομηχανικό μουσείο – το εργοστάσιο παραγωγής φωταερίου είναι το πιο σημαντικό βιομηχανικό μνημείο στην Αθήνα. Έχω μια πρώτη εμπειρία ως διευθυντής του βιομηχανικού μουσείου της Ερμούπολης και ελπίζω να τη μεταφέρω εδώ.
Πρώτα απ’ όλα χρειάζεται μια μουσειακή μελέτη. Μετά υπάρχουν ιδέες και σκέψεις. Ο κλειστός σήμερα πύργος να αποκτήσει μουσειακή χρήση. Στους φούρνους φανταζόμαστε τον επισκέπτη να παρακολουθεί την ιστορία του χώρου και παράλληλα να γίνονται εκδηλώσεις – η ιδέα της συνύπαρξης. Άλλη πρόταση είναι να σχεδιαστεί μια ωραία βόλτα στην Τεχνόπολις πάνω στη λειτουργία του πρώην εργοστασίου, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα εργαλεία της μουσειολογίας. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν με σφιχτό προϋπολογισμό. Τα μηχανήματα και οι χώροι είναι έτοιμα. Λείπει το πληροφοριακό υλικό και η διαδραστική του λειτουργία. Όσο για εισιτήριο εισόδου, καταρχάς λέμε “όχι”. Θέλουμε το Γκάζι να είναι ο φθηνός ποιοτικός επισκέψιμος χώρος του πολιτισμού κι ελπίζουμε η αυτονομία να επιτευχθεί από τα έσοδα των παράλληλων εκδηλώσεων.
Οι πηγές εσόδων της δημοτικής επιχείρησης: καταρχάς υπάρχει μια επιχορήγηση, μειωμένη ήδη κατά 30%, από τον πολιτιστικό οργανισμό της Αθήνας. Τα υπόλοιπα έσοδα προέρχονται από τρεις πηγές: τα κυλικεία, τα ενοίκια των εκδηλώσεων, τις παραγωγές μας και τη δυνατότητα χορηγιών.
Όλος ο Μάιος είναι κλεισμένος με εκδηλώσεις: DesignLab, Video Art Festival, Agro quality. Όπως έγινε στην Εβδομάδα Μόδας, δίνεται μια έμφαση στην ανάδειξη νέων δημιουργών μέσα από συνεργασίες με φορείς όπως η Σχολή Καλών Τεχνών. Το Fashion Week ήταν η πρώτη μου εμπειρία στην Τεχνόπολις. Για πρώτη φορά είδαμε μια καλή ισορροπία μεταξύ του εμπορικού και δημιουργικού μέρους της εκδήλωσης – και αυτός είναι ο στόχος. Έχουμε αντιληφθεί από νωρίς ότι ο χώρος πρέπει να παραμείνει ζωντανός για να έχουμε εισπράξεις και να μπορέσουμε να μπούμε ακόμα πιο οργανωμένα στην επόμενη χρονιά».
Σε ποια φάση βρίσκεται η έκθεση των ορκωτών λογιστών για τα οικονομικά της Τεχνόπολις;
«Πρόκειται να παραδοθεί εντός των ημερών ενόψει του διοικητικού συμβουλίου της 29ης Απριλίου. Ζητήσαμε έκθεση από ορκωτούς λογιστές όταν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πολλές διαχειριστικές ανωμαλίες στα κυλικεία – θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας τους. Ήδη μετά από ένα μήνα εφαρμογής των νέων διαδικασιών βλέπουμε τα κυλικεία να αναπτύσσονται παρόλο που ακόμα δεν έχουμε μπει στη σεζόν μεγάλης προσέλευσης του κοινού. Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τις νέες διαφανείς μεθόδους διαχείρισης για να αυξήσουμε τα έσοδα της Τεχνόπολις, τόσο για λογαριασμό του δήμου όσο και των δημοτών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κινήσαμε για τον Ίμερο, το γνωστό μπαρ του νταλκά στο Πεδίον του Άρεως.
Θα δοκίμαζες μέλι Πετραλώνων; Οι μελισσοκόμοι Νίκος Χατζιηλίας και Μαρίλη Καρρά κάνουν πράξη την αστική μελισσοκομία.
Πρεμιέρα για τις ανέπαφες πληρωμές σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ - Τα οφέλη για τον επιβάτη
Πρεμιέρα για τις ανέπαφες πληρωμές σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ - Τα οφέλη για τον επιβάτη
Μια συζήτηση με τον Δρ συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κωνσταντίνο Αθανασόπουλο, μέλος τη Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ
Δούκας: Αναγνωρίζεται η θέση της πόλης μας ως δημοφιλούς προορισμού της διεθνούς κινηματογραφικής βιομηχανίας
Θυμάσαι κάτι από την περιοχή γύρω από αυτό, από τα Πετράλωνα, την Ιερά Οδό, τον Βοτανικό ή το Μεταξουργείο;
Μια πολύ όμορφη ιστορία με πολλούς πρωταγωνιστές
Χιλιάδες επισκέπτες υποδέχτηκαν εκεί τη νέα χρονιά
«Φτάσαμε στην Αθήνα τις 5.000 δενδροφυτεύσεις μέσα στο 2024» σημειώνει ο Χάρης Δούκας
Μοναδικές είναι οι εικόνες που απαθανάτισε ο φωτογραφικός φακός από τις χιονοπτώσεις στο λεκανοπέδιο
Με ανάρτηση του στο Facebook, ο Δήμος Αθηναίων, ενημερώνει ότι ο Εθνικός Κήπος θα παραμείνει κλειστός
Ένα μουσικοθεατρικό πολυθέαμα, ενώ ο νυχτερινός ουρανός θα φωτιστεί με εκατοντάδες drones
Δραστηριότητες για όλη την οικογένεια, με γιορτινή διάθεση
Δούκας: «Να βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας και να χαρίσουμε το δώρο της προσφοράς»
Το talk-of-the-town για τους Χριστουγεννόφιλους φέρει την υπογραφή της ΕΥΔΑΠ
To Calm Concept Store 113 στην Ιπποκράτους διαθέτει δικό του στυλ και επιπλέον τα έχει όλα και συμφέρει: ρούχα, αξεσουάρ, κοσμήματα, αρώματα, αρωματικά χώρου και καλλυντικά!
Φωτογραφικά στιγμιότυπα από το street party με χριστουγεννιάτικη διάθεση στους ρυθμούς της Αθήνας
Η Αθήνα μεταμορφώνεται σε άλλη Αθήνα. Τι είναι αυτή η αλλαγή που βιώνει η πόλη; Αλλάζει κάτι σημαντικό. Αλλάζει ο χώρος και ο χρόνος της ζωής των κατοίκων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.