Κατοικιδια

Kupo: Η ιστορία πίσω από το κουτάβι Cavalier του ελληνικού Τik Tok, που μιλάει

Από μια ταπεινή σελίδα στο Facebook έφτασε τους 100.000 ακόλουθους στο Τik Tok και συγκεντρώνει χρήματα για αδέσποτα.

Κατερίνα Καμπόσου
ΤΕΥΧΟΣ 826
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κupo: Η ιστορία πίσω από το πανέξυπνο κουταβάκι Cavalier που μιλάει

O Kupo ήρθε στην αγκαλιά της Ελένης Γεωργακοπούλου πριν από περίπου δυόμισι χρόνια, την κατάλληλη στιγμή που ένιωσε ότι είχε επιτέλους τον χρόνο και την υπομονή για να φροντίσει ένα κουτάβι. Λίγες βδομάδες μετά, ξεκίνησε δειλά μια σελίδα στο Facebook σαν αυτές που δημιουργούν συχνά «σκυλομαμάδες», όπου αναρτούσε φωτογραφίες του κι αργότερα αυτοσχέδια βίντεο στο Tik Tok. Εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσε να φανταστεί πως λίγους μήνες αργότερα ο Kupo –πήρε το όνομά του από τα Moogle, τους χαρακτήρες από το παιχνίδι Final Fantasy– θα συγκέντρωνε πάνω από 107k ακόλουθους, εκατοντάδες χιλιάδες προβολές και σχόλια στις αναρτήσεις του. Το αχτύπητο δίδυμο θυμίζει αυτές τις περιπτώσεις από το εξωτερικό που γίνονται viral και φιλοξενούνται κατά καιρούς σε αμερικάνικα shows όπως της Helen De Generis.

Η Ελένη ασχολείται με τις καλές τέχνες και τη γραφιστική (έτσι δικαιολογείται και το ωραίο edit στα βίντεο που δημοσιεύει) και τελευταία δουλεύει πάνω σε ένα project μιας υπό κατασκευή mobile εφαρμογής σχετική με τη μόδα. Μας εξηγεί πως καταφέρνει με το περιεχόμενό της να διατηρεί το ενδιαφέρον των χιλιάδων ακολούθων αλλά και πως, μέσα από τα social media του 3χρονου σήμερα Kupo, ξεκίνησε τη δική της καμπάνια fund raising για τα καταφύγια αδέσποτων. Ουσιαστικά η ιστορία του λογαριασμού ξεκίνησε για πλάκα, για να φτιάξουν οι δυο τους το κέφι των υπόλοιπων χρηστών.

«Ως παιδί της τεχνολογίας και της τέχνης, ψαχουλεύω τα διάφορα video effect apps, και έτσι βρήκα μια μέρα το “My Talking Pet” –την εφαρμογή που κάνει το animation για να μιλάει ο Kupo– τυχαία στο App store. Έκανα ένα μικρό βιντεάκι για πλάκα αλλά βλέποντας ότι άρεσε στο “κοινό” του, τους φίλους μου και τις υπόλοιπες καβαλιερομάνες δηλαδή, βγάλαμε κάποια ακόμα, πιο περίπλοκα, με πιο ολοκληρωμένα σενάρια. Το πρώτο video που έγινε viral για τα δεδομένα του FB ήταν ένα κωμικό επεισόδιο που είχα τον Kupo ως παρουσιαστή talk show, και άλλα δύο Cavalier King Charles Spaniel, τους φίλους μας Gatsby και Pepper, ως καλεσμένους, να συζητάνε το πρώτο lockdown. Τότε, μια κοπέλα μού ανέφερε το TikTok, με το οποίο δεν είχα καμία επαφή, και μου εξήγησε ότι εκεί μπορεί οποιοσδήποτε να δει τα βίντεο που φτιάχνω, όχι μόνο οι “επαφές” μου. Το καλοκαίρι του 2021, βγάλαμε το πρώτο μας video με σοβαρό περιεχόμενο όπου μιλούσε ο Kupo για τις τραγικές φωτιές της χρονιάς εκείνης, πράγμα που είχε τεράστια απήχηση και πολύ όμορφα σχόλια. Εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι μπορούμε να περνάμε πραγματικά ωραία μηνύματα, μαζί με τα κωμικά και πιο ανάλαφρα πράγματα που ανεβάζουμε». Περιγράφει η Ελένη και μου εξηγεί πως ένας από τους σημαντικότερους στόχους του λογαριασμού ήταν να μη φιλτράρεται η αυθεντικότητα του περιεχομένου.

 

Το σενάριο και η εκτέλεση στα βίντεο είναι δικά της. Κλικάρω σε ένα τυχαίο όπου ο Kupo παρηγορεί κάποιον να ξεπεράσει έναν χωρισμό. Έχει συγκεντρώσει σχεδόν 1.700 σχόλια και πάνω από 315.000 προβολές. Σε ένα άλλο, σαν σωστός influencer μιλάει για τους followers που ποτέ δεν του είναι αρκετοί, και η μαμά του ζητά να μην επηρεάζεται η διάθεσή του από αυτούς. Ο λόγος που τους προτίμησαν άλλωστε οι ακόλουθοί τους, ήταν τα Kupo-style-video που βγάζουν, όχι κάποιο «προϊόν» που διαφημίζεται με σκοπό να πάρει likes και follows. Γιατί πιστεύετε έχει ο λογαριασμός σας τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο; Τη ρωτάω…

«Δύσκολη ερώτηση. Εννοώ πως είναι δύσκολο να απαντηθεί με την ταπεινότητα που πρέπει. Σε μια πλατφόρμα όπως το TikTok, στην οποία παίζει πολύ το “αναπαράγω ήχο άλλου”, το να έχεις “original περιεχόμενο” ίσως είναι κάτι που ξεχωρίζει. Όσο για το μυστικό της επιτυχίας, αυτό που μπορώ να συμπεράνω από τα περισσότερα σχόλια είναι ότι τα σενάριά μας είναι… “βγαλμένα απ’ τη ζωή” και πολύς κόσμος ταυτίζεται! Επίσης, ποτέ δεν βγάζουμε βίντεο με το ζόρι. Αν έχω δουλειά, αν δεν έχω χρόνο, αν στην τελική δεν έχω έμπνευση, προτιμώ να μην αναρτήσω για 4 μέρες παρά να ανεβάσω κάτι που το πιεσμένο και βιαστικό.

 

@kupotv Επειδή έχεις followers δε χρειάζεται να συμπεριφέρεσαι άσχημα! #ντουψντουψ #πιριπιρι #famouspuppy #κουταβι #fypシ #cute #puppy ♬ original sound - KupoTV

 

Δεν ξεκίνησα με σκοπό να αποκτήσουμε followers, δεν μετριέται η αξία κανενός με το πόσα follow έχει. Αν το καλοσκεφτείς, ο αριθμός των followers δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι κάνεις κάτι ποιοτικό ή κάτι καλό. Συνεχίζουμε αυτό που κάνουμε επειδή μας αρέσει να βλέπουμε χαρούμενους ανθρώπους, και αυτό στο οποίο δίνω βάση είναι τα σχόλια και οι ζωγραφιές με τον Kupo που στέλνουν τα πιτσιρίκια στο e-mail του κατά καιρούς. Είναι ασύλληπτο και συγκινητικό, πραγματικά το πόση χαρά παίρνουν μικροί και μεγάλοι από κάτι απλό και γνήσιο. Όταν ξεκινήσαμε το KupoTV, δεν γνωρίζαμε ότι θα είχαμε τόσα πιτσιρίκια να τον αγαπάνε και να τον έχουν για πρότυπο! Σε κάποιες βόλτες μας έχουμε ακούσει παιδάκια να μουρμουράνε στους γονείς τους “Κοίτα, αυτό μοιάζει με τον Kupo!” ή “Μαμά, βλέπω ένα τέτοιο στο TikTok”, και οι γονείς συνήθως θα πουν “Σιγά μην είναι αυτό!” Πλέον, έχω τυπώσει και κυκλοφορώ με αυτοκολλητάκια KupoTV και, όποτε ακούω κάτι τέτοιο, σταματάμε και δίνουμε στα παιδάκια! Με γεμίζει απίστευτα το γεγονός ότι διασκεδάζουμε τόσο κόσμο ή “εκπαιδεύουμε” κάποιους με τον δικό μας τρόπο. Οι μεγαλύτεροι μου γράφουν πόσο γελάνε μετά από μια δύσκολη μέρα».

 

 

Tη μέρα που το πιστό κοινό του Kupo ξεπέρασε τις 35.000 η Ελένη αποφάσισε να δημιουργήσει μια σελίδα-store με προϊόντα στα οποία πρωταγωνιστεί ο ίδιος, με στόχο να συλλέξει χρηματικά ποσά για την ενίσχυση των αδέσποτων και για τα καταφύγια με ζώα. Τρεις καλλιτέχνες, Αmandine’s Art, Pet Art Studio και My Hero Illustrations, ζωγράφισαν το Cavalier με διαφορετικά στιλ.

«Μετά από προσωπικές δωρεές στο “Takis Shelter” της Κρήτης σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να πουλάω μπλουζάκια, κούπες ή τσάντες με τη φατσούλα του επάνω, και τα κέρδη να τα δίνουμε εκεί! Mέσω του website μπορεί κάποιος να αγοράσει από μπλουζάκι μέχρι μαγιό ή κάλυμμα για το κρεβάτι του με το Kupάκι!

H ιστορία είναι λίγο πονεμένη, βέβαια, καθώς τα μόνα μαγαζιά “print on demand”, αυτά δηλαδή που δεν χρειάζεται μαζική παραγωγή, και τυπώνονται μεμονωμένα προϊόντα όταν τα ζητήσει ένας πελάτης, βρίσκονται στο εξωτερικό. Απ’ ό,τι φαίνεται στα tracking των παραγγελιών που έχω κάνει, όλα τα πακέτα εξωτερικού, είτε είναι εντός ΕΕ είτε είναι εκτός, περνούν από τελωνείο, άρα αργούν πάρα πολύ να φτάσουν, μπορεί και δύο μήνες. Αυτές τις μέρες συζητάω με ένα μαγαζί στην Ελλάδα, για να κάνουμε μια δοκιμή με… Kupo-κούπες, οι οποίες θα τυπώνονται εδώ και θα αποστέλλονται κατευθείαν!

Κάτι ακόμα που ξεκινήσαμε πριν από έναν μήνα, λίγο πριν φτάσουμε τους 100k followers στο Tik Tok, είναι η ιδέα του “1 ευρώ”. Τρέχουμε μια fund raising καμπάνια (KupoTV Help Strays) που λέμε ότι μόνο 1 ευρώ αν βάλει ο καθένας, θα μπορούμε να βοηθήσουμε πολλά ζωάκια, και θα είναι ενεργή για ένα μήνα ακόμα.

Η ζωή μου από τότε που τον απέκτησα έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Μετά την προσωπική μου εμπειρία, κοιτάω πολύ διαφορετικά τα σκυλάκια που συναντάμε στη βόλτα πλέον. Και δυστυχώς μερικές φορές αισθάνομαι ότι μπορώ και να “προβλέψω” ποια θα καταλήξουν μια μέρα… στον δρόμο. Το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα είναι ότι δεν υπάρχει σωστή πρόληψη για την κατάσταση των αδέσποτων ζώων. Καλά κάνουν και υπάρχουν καταφύγια για ζωάκια, και θα τα στηρίζουμε πάντα. Γιατί όμως να υπάρχει αυτή η ανάγκη για καταφύγια;

Κι ένα fun fact για τον Kupo: Πριν περίπου ένα χρόνο, είχαν σταματήσει τον αδελφό του, τον Zane, στον δρόμο να τον ρωτήσουν αν τον λένε «Kupo», και μας είχε στείλει τότε μήνυμα η «μαμά» του: «Τώρα ξέρω πως πρέπει να νιώθει ο Απόστολος Ρουβάς!».