- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Έρευνα: Ένας υπνάκος το μεσημέρι βοηθά τα παιδιά
Σε πνευματικό, ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο
Τα παιδιά που κοιμούνται το μεσημέρι έχουν βελτιωμένη διάθεση, περισσότερο θάρρος και υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης, σύμφωνα με ερευνητές.
Τα παιδιά που παίρνουν έναν μεσημεριανό υπνάκο 30 έως 60 λεπτών, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, εμφανίζουν καλύτερη διάθεση, ανώτερη ακαδημαϊκή επίδοση και μειωμένα προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με μία νέα αμερικανο-κινεζική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από τα Πανεπιστήμια της Πενσιλβάνια και της Καλιφόρνια-Ιρβάιν και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Sleep», δείχνει πως τα παιδιά της έκτης δημοτικού που κοιμούνται μέσα στην ημέρα, βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στο σχολείο κατα 7,6%.
Ο ερευνητής Άντριαν Ρέιν, νευροεγκληματολόγος του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, τόνισε πως «τα παιδιά τετάρτης, πέμπτης και έκτης δημοτικού, 10 έως 12 ετών, που παίρνουν έναν υπνάκο μέσα στην ημέρα, παρουσιάζουν βελτιωμένη διάθεση, καλύτερο αυτοέλεγχο, έχουν περισσότερο θάρρος, υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) και λιγότερα συμπεριφορικά προβλήματα».
Οι μέχρι τώρα έρευνες είχαν επικεντρωθεί κυρίως στην ανεπάρκεια του ύπνου -που πλέον προσεγγίζει το 20% των παιδιών- και μάλιστα στην προσχολική ηλικία, καθώς στις ΗΠΑ ο μεσημεριανός υπνάκος παραλείπεται εντελώς από τα παιδιά. Αντιθέτως, στην Κίνα αυτή η συνήθεια διατηρείται και αποτελεί μέρος του καθημερινού προγράμματος των παιδιών. Γι' αυτό και οι ερευνητές της μελέτης συνέλεξαν πληροφορίες από την κινεζική μελέτη China Jintan Cohort Study, που ξεκίνησε το 2004 τη συλλογή πληροφοριών από την παιδική έως την εφηβική ηλικία.
Από 2.928 παιδιά τετάρτης έως έκτης δημοτικού, οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα σχετικά με τη συχνότητα και τη διάρκεια του ύπνου τους, καθώς και για τις επιδόσεις τους όταν έφτασαν στην έκτη δημοτικού. Συμπεριέλαβαν, επίσης, ψυχολογικές μετρήσεις (θάρρος, ευτυχία) και φυσικές μετρήσεις (δείκτης μάζας σώματος, επίπεδα γλυκόζης). Επιπλέον, ζήτησαν από τους δασκάλους να παρέχουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά και την επίδοση κάθε μαθητή. Έλαβαν υπ' όψιν τους και δημογραφικά στοιχεία (π.χ. φύλο, εκπαίδευση γονέων, περιοχή σχολειου κ.λπ.).
Η Σάρα Μέντνικ, ερευνήτρια ύπνου στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, επεσήμανε ότι αν και πολλές εργαστηριακές μελέτες έχουν δείξει παρόμοια αποτελέσματα, η συγκεκριμένη είναι η πρώτη μελέτη πεδίου σχετικά με τη θετική επίδραση του ύπνου μέσα στην ημέρα για τα παιδιά.
«Εφόσον τα αποτελέσματα είναι τόσο θετικά, καλό είναι να αυξηθεί η ανάπαυση εντός της ημέρας. Εκτός του ότι δεν κοστίζει τίποτα, κρατά και τα παιδιά μακριά από τις οθόνες, που έχουν αμφιλεγόμενο αντίκτυπο σε αυτά», ανέφερε η Τζάνγκον Λιου, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, αναπληρώτρια καθηγήτρια Νοσηλευτικής και Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ