Health & Fitness

«Πριν» και «Μετά» το αδυνάτισμα

Tέρμα οι φωτογραφίες παχύσαρκων που κατάφεραν να χάσουν βάρος

Μαρία Τσοσκούνογλου
ΤΕΥΧΟΣ 651
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Για δεκαετίες ολόκληρες η αγαπημένη διαφημιστική τακτική της βιομηχανίας του αδυνατίσματος ήταν να δημοσιεύονται φωτογραφίες υπέρβαρων ανθρώπων που κατάφεραν να χάσουν πολλά κιλά και να μεταμορφωθούν. Τα περίφημα «πριν και μετά» λειτουργούσαν ως αδιάψευστη απόδειξη ότι μια δίαιτα είναι αποτελεσματική.

Όμως πρόσφατα οι υπεύθυνοι των Weight Watchers –πρωτοπόρος εταιρεία στο αδυνάτισμα αλλά και στην ανάρτηση ανάλογων φωτογραφιών με θέμα το «πριν και το μετά»– αποφάσισαν να εγκαταλείψουν αυτή τη διαφημιστική τακτική, αφού θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι ξεπερασμένο και δεν συμβαδίζει με τον σημερινό τρόπο ζωής και τις αξίες του σύγχρονου ανθρώπου.

Όπως τέθηκε στο πρόσφατο συνέδριο που πραγματοποίησαν τα Weight Watchers τον περασμένο μήνα, «το ζητούμενο δεν είναι οι βραχυπρόθεσμες δίαιτες αλλά οι μόνιμες αλλαγές, αφού το ταξίδι των μελών μας είναι κάτι πολύ περισσότερο και σύνθετο από το “τότε” και το “τώρα”. Είναι ένα ταξίδι που σκοπό έχει έναν καλύτερο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής χωρίς αρχή, μέση και τέλος».

Το βέβαιο είναι ότι όποιος θέλει να κάνει αυτό το «ταξίδι» θα πρέπει να οπλιστεί με υπομονή, επιμονή και θάρρος, ώστε εκτός από τον τρόπο που τρέφεται να αλλάξει και τον τρόπο που σκέφτεται και ζει, αφού συχνά, αν και ξεκινάμε με μεγάλες προσδοκίες και όνειρα, είναι αμφίβολο αν θα καταφέρουμε ποτέ να φτάσουμε στην Ιθάκη μας.

Σήμερα συνηθίζουμε να λέμε «κάνω διατροφή», «ακολουθώ υγιεινό τρόπο ζωής» και άλλες τέτοιες πολιτικά ορθές διατυπώσεις. Πριν μερικά χρόνια θα το λέγαμε πιο απλά: «κάνω δίαιτα». Γιατί να αδυνατίσουμε θέλουμε. Να χάσουμε κιλά. Να δείχνουμε πιο λεπτοί. Τι κι αν σήμερα είναι επιβεβαιωμένο ότι οι δίαιτες δεν λειτουργούν μακροπρόθεσμα. Τι κι αν σύμφωνα με τις έρευνες των ίδιων των Weight Watchers ένας μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να χάσει πάνω από 5% του βάρους του σε διάστημα έξι μηνών, ενώ στα επόμενα δύο χρόνια 1 στους 3 από αυτούς θα έχει ξαναπάρει τα κιλά που έχασε. Το αδυνάτισμα εξακολουθεί να είναι της μόδας και η βιομηχανία αδυνατίσματος ένας από τους πιο κερδοφόρους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας.

Σίγουρα είναι ενθαρρυντικό που το 2018 τα Weight Watchers αποφάσισαν μετά από 50 χρόνια λειτουργίας τους να αλλάξουν την παρωχημένη καμπάνια του «πριν και μετά», αλλά φαίνεται ότι κατά βάθος το ζητούμενο για τις εταιρείες αδυνατίσματος είναι να μη χάσουν το τρένο του εκσυγχρονισμού έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τις νέες αξίες της εποχής μας.

Δείχνουν να τα καταφέρνουν γιατί, ευτυχώς για αυτές, το προϊόν τους πουλάει ακόμα: όλοι θέλουν να αδυνατίσουν!