Θεματα

Γαστρονομικές Κοινότητες, ένα νέο project για τη γαστρονομία

10 Γαστρονομικές Κοινότητες της χώρας ενώνονται σε ένα κοινό σκοπό

Greek Gastronomy Guide / Γιώργος Πίττας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στην 7η ΕΞΠΟΤΡΟΦ παρουσιάστηκε το πρόγραμμα «Γαστρονομικές Κοινότητες- Gastronomy and Wine Tourism»

Στην 7η ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2020 οι φίλοι της ελληνικής γαστρονομίας παρευρέθηκαν στην πρώτη δημόσια εμφάνιση του προγράμματος «Γαστρονομικές Κοινότητες – Gastronomy and Wine Tourism»* κι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα φιλόδοξο project που αποσκοπεί –μέσα από την αφύπνιση των κοιμισμένων συλλογικοτήτων – να αναπτύξει τη γαστρονομία στα κύτταρά της και να αναδείξει τον γαστρονομικό πλούτο κάθε περιοχής, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του αγροδιατροφικού κλάδου και της τοπικής οικονομίας, ενισχύοντας την ταυτότητα κάθε τουριστικού προορισμού. 

Στην έκθεση παρουσιάστηκε η δουλειά που γίνεται εδώ και ένα χρόνο στις πρώτες δέκα (10) Γαστρονομικές Κοινότητες της χώρας (Καλαμάτα, Νάουσα, Ζαγόρι, Κερκίνη, Κέρκυρα, Ρόδος, Πήλιο, Σκιάθος, Νεμέα, Αμοργός) όπου  άλλες κοινότητες βρίσκονται σε φάση ωριμότητας και εξωστρέφειας, άλλες στη φάση οργάνωσης του υλικού τους  κι άλλες στα πρώτα τους βήματα,  όλες όμως με τη θέληση να αναπτύξουν τον Γαστρονομικό Τουρισμό στον τόπο τους.

Oι κοινότητες παρουσίασαν τα δεκάδες προϊόντα τους, τους παραγωγούς τους μέλη των γαστρονομικών κοινοτήτων, τα καλόγουστα έντυπα προβολής του γαστρονομικού πλούτου τους ενώ έγιναν και επιδείξεις μαγειρικής των κυριότερων εδεσμάτων κάθε τόπου από τους τοπικούς σεφ και τους μαγείρους.

Το καινοτόμο πρόγραμμα “Γαστρονομικές Κοινότητες” βρίσκεται στην καρδιά των νέων τάσεων του Τουρισμού γιατί:

  1. Καταγράφει τον γαστρονομικό πλούτο και αναδεικνύει την ταυτότητα προορισμών, προβάλλοντας την αυθεντικότητα κάθε τόπου και δίνοντας την δυνατότητα στο κοινό, τους σύγχρονους περιηγητές που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τους τοπικούς πολιτισμούς, να ζήσουν έντονες εμπειρίες.
  2. Πρωταγωνιστές των βιωματικών εμπειριών είναι οι καλύτεροι τοπικοί επαγγελματίες της γαστρονομίας
  3. Επιχειρείται μέσα από τα σεμινάρια, εκπαίδευση και από κοινές δράσεις να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα και να μυηθεί στις αξίες της συλλογικότητας και της συνεργατικότητας.
  4. Αξιοποιείται η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και εξασφαλίζεται η προβολή της γαστρονομικής προσφοράς κάθε τόπου με στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας.

*Διαβάστε περισσότερα εδώ.