Θεματα

Τι θα φάμε το 2020; Σαλάτες κατά κύριο λόγο

Και καθόλου ζάχαρη

Κατερίνα Βνάτσιου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τα μεγαλύτερα food trends του 2020

Οι προτιμήσεις στο φαγητό αλλάζουν, όσο αλλάζει η καθημερινότητα. Δεν είναι παράλογο. Η τροφή είναι ανάγκη που καθορίζεται από ευρύτερους κοινωνικοπολιτικούς και γεωγραφικούς παράγοντες. Το κλίμα, η οικονομία, οι προσωπικές ιδεολογίες, ακόμη και τα social media, τα πάντα φαίνεται να έχουν το δικό τους μερίδιο στο τι τρώμε ή στο πώς το τρώμε.  Οι προτιμήσεις μας αλλάζουν γιατί ο κόσμος γύρω μας αλλάζει. Τα food trends κάθε χρονιάς αφουγκράζονται αυτές τις αλλαγές και προβλέπουν τις επόμενες. Τι θα δούμε λοιπόν στο πιάτο μας το 2020;

Το πιάτο που θα σώσει τον πλανήτη


Καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν ολοένα και περισσότερο για το περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο της τροφής τους, εστιατόρια, σεφ και παραγωγοί δεν μπορούν παρά να ανταποκριθούν στις ανησυχίες τους. Πιάτα για vegan και υποκατάστατα του κρέατος αναμένεται να κάνουν δυναμική εμφάνιση στα μενού του κόσμου. Από τα εστιατόρια fine dining μέχρι τις αλυσίδες fast food, οι χορτοφαγικές επιλογές πληθαίνουν κι άλλο καθώς πλέον υπάρχει ένα τεράστιο κοινό που τις αναζητεί. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή. Το επόμενο βήμα απαιτεί να χρησιμοποιούνται στις κουζίνες υλικά απόλυτα φιλικά στη μητέρα φύση, προϊόντα από καλλιέργειες που σέβονται το περιβάλλον, και οικολογικές ή βρώσιμες συσκευασίες. Το reusable cup (ή αλλιώς επαναχρησιμοποιούμενο φλιτζάνι) γίνεται θεσμός στις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες καφέ και το πλαστικό αποχωρεί με μικρά, αλλά τακτικά βήματα από τις ζωές μας.

Το κρέας περνάει στην αντεπίθεση

Το γεγονός ότι ο κόσμος στρέφεται σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποκλείει το κρέας από τη διατροφή του. Αντίθετα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές αρχίζουν να αναζητούν το μοσχαράκι εκείνο που έχει ταϊστεί μόνο με βιολογικές τροφές και έχει μεγαλώσει στις καλύτερες δυνατές συνθήκες για να αποκτήσει νόστιμο κρέας, χωρίς ορμόνες. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές αρχίζουν να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη της ποιότητας του κρέατος που αγοράζουν, συχνά αδιαφορώντας για την τιμή, γεγονός που βάζει στο παιχνίδι και τις premium ράτσες.

Ιαπωνία, η χώρα food star


To 2019 η Ιαπωνία μεσουράνησε στο Instagram με τα soufflé pancakes, αλλά και τα χωνάκια παγωτού σε σχήμα ψαριού (τα λεγόμενα “taiyaki”). Με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 στο Τόκιο, η Ιαπωνία γίνεται δημοφιλής προορισμός και η κουζίνα της αναμένεται να επηρεάσει τα εστιατόρια, ακόμη και στην άλλη πλευρά του πλανήτη. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το γεγονός ότι η ιαπωνική κουζίνα θεωρείται από τις πιο υγιεινές, τότε καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε πράγματι για ένα αρκετά μεγάλο trend.

Λιγότερο αλκοόλ


Τα τελευταία 2-3 χρόνια παρακολουθήσαμε τις μεγάλες ζυθοποιίες να παρουσιάζουν μπίρες χωρίς αλκοόλ, οπότε ξέραμε ότι αυτό το trend ήταν ήδη καθοδόν. Απ’ ότι φαίνεται, μια σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού θέλει να ζήσει με λιγότερο αλκοόλ. Έτσι όπως πάμε, το 2020 θα είναι η χρονιά του mocktail (cocktail χωρίς αλκοόλ).

Λιγότερη ζάχαρη


Η αλήθεια είναι ότι αρκετά χρόνια τώρα προσπαθούμε να κόψουμε τη ζάχαρη. Αυτή τη φορά όμως έχουμε μια βοήθεια παραπάνω με φυσικά γλυκαντικά σιρόπια από ρόδια, χουρμάδες και γλυκοπατάτες.

Νέα αλεύρια, νέες γεύσεις


Αυτός ο κόσμος δεν θα σταματήσει να πειραματίζεται ποτέ (ευτυχώς). Και οι τελευταίοι βρώσιμοι πειραματισμοί του 2019 οδήγησαν σε αλεύρι από αμύγδαλα, πράσινες μπανάνες, γλυκοπατάτες ή από σπόρους… καρπουζιού.