- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μιχάλης Κατσιάβος: Ο μπαρίστα που εκπαιδεύει αγρότες στην Κολομβία
Με το πρότζεκτ «Farmers Camp» ταξίδεψε στη Λατινική Αμερική για να εκπαιδεύσει τους παραγωγούς του καφέ
Οι Μιχάλης Κατσιάβος και Νίκος Ατζαράς κρύβονται πίσω από την ιδέα του «Farmers Camp».
Η Κολομβία κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη παραγωγής του καφέ. Το κλίμα και το εύφορο έδαφος σε συνδυασμό με τους τρόπους συγκομιδής στις απόκρημνες πλαγιές της χώρας, κάνουν τον καφέ της έναν από τους καλυτέρους γευστικά στο κόσμο. Όμως παρόλο που εκατομμύρια αγρότες ζουν από την καλλιέργειά του, οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ τον υψηλής ποιότητας καφέ που παράγουν και το επίπεδο γνώσης γενικά ως προς την κατανάλωσή του ως προϊόν είναι αρκετά χαμηλό. Αυτό ήταν η αφορμή για να γεννηθεί η ιδέα του «Farmers Camp» από τους ανθρώπους της Samba Café Coffee Roasters, Μιχάλη Κατσιάβο και Νίκο Ατζαρά. Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό πρότζεκτ, εθελοντικού χαρακτήρα, με σκοπό να δώσει στον αγρότη τη γνώση που θα τον βοηθήσει να αξιολογεί τον καφέ του πριν τον εξάγει. Έτσι θα έχει και τη δυνατότητα να βελτιώσει ποιοτικά και την παραγωγή του στην επόμενη σοδειά.
«Μια σκληρή πραγματικότητα είναι το γεγονός ότι πολλοί Κολομβιανοί δεν δοκιμάζουν τον καφέ τους και λόγω έλλειψης γνώσεων πολλές φορές πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από μεγάλες εταιρείες εξαγωγής οι οποίες δοκιμάζουν τον καφέ τους αντί για αυτούς πριν συμφωνήσουν για την τιμή αγοράς του. Έτσι αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην εκπαίδευση των παραγωγών, δεδομένου μάλιστα ότι η γνώση για τις ιδιαιτερότητες της πρώτης ύλης δημιουργούν ένα πιο δυνατό κλίμα εκτίμησης και αγάπης για το τελικό προϊόν που παράγουν κι ευελπιστούμε να το κάνουμε και σε άλλες περιοχές του κόσμου» μας λέει ο Μιχάλης Κατσιάβος. Οι καλλιεργητές τις περισσότερες φορές μάλιστα, όπως μας εξηγεί, για να εξασφαλίσουν την πώληση του καφέ τους πουλούν όλη τη σοδειά τους σε εταιρείες εξαγωγής σε πολύ χαμηλότερη τιμή, καθώς φοβούνται να ρισκάρουν να βγουν μόνοι στην αγορά.
Το πρότζεκτ έλαβε χώρα στην Τολίμα και στο Κάλι της Κολομβίας με τη συμμετοχή 60 ατόμων. Οι παραγωγοί παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το καβούρδισμα του καφέ, τη γευστική του ανάλυση και βασικές τεχνικές εκχύλισης, βασισμένο στη δική τους παραγωγή. Το θεωρητικό κομμάτι αφορούσε την αντικειμενική αντίληψη και αξιολόγηση των ποιοτικών στοιχείων γευστικά και αρωματικά και το πρακτικό κομμάτι τη διαδικασία ανίχνευσης αυτών των ποιοτικών χαρακτηριστικών.