- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Τα «Kaloudia»
Πού μπορώ να αγοράσω αυτό το ωραίο τυρί που δοκίμασα χθες στην ταβέρνα; Ο Σπύρος Δασκαλάκης, ο Μάριος Καστρινάκης και ο Πέτρος Κοντογιάννης έχουν την απάντηση
Πόσες φορές σας έχει τύχει να επισκεφθείτε ένα χωριό ή μια πόλη και θέλατε να βρείτε και να αγοράσετε παραδοσιακά προϊόντα αυτού του τόπου, αλλά δεν ξέρετε ούτε ποια είναι αυτά αλλά το κυριότερο από πού μπορείτε να τα αγοράσετε;
Μια ομάδα των τριών φοιτητών της Σχολής Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά δημιούργησαν τα «Kaloudia», μια καινοτόμο ηλεκτρονική πλατφόρμα, με σκοπό να φέρουν «πιο κοντά» παραγωγούς τοπικών παραδοσιακών προϊόντων και καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για τους Σπύρο Δασκαλάκη, Μάριο Καστρινάκη και Πέτρο Κοντογιάννη οι οποίοι με αυτό που δημιούργησαν βοηθάνε, αφενός τους καταναλωτές να αναζητήσουν κοντινές τοποθεσίες στην περιοχή που βρίσκονται και απ’ όπου μπορούν να προμηθευτούν ποικιλία παραδοσιακών προϊόντων απευθείας από τον παραγωγό, αφετέρου τους παραγωγούς να προωθήσουν, να παρουσιάσουν και να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους, δηλαδή τα «Καλούδια της Ελλάδας» σε κάθε ενδιαφερόμενο καταναλωτή.
Αυτό που ενέπνευσε τους δημιουργούς των «Kaloudia» ήταν τα ερωτήματα που αντιμετωπίζει κάποιος όταν επισκέπτεται ένα μέρος και θέλει να αγοράσει παραδοσιακά προϊόντα αυτού του τόπου. Όπως μας ανέφεραν οι ίδιοι: «Πολλοί επισκέπτες στην Ελλάδα, θέλουν να ανακαλύψουν, να δοκιμάσουν και τελικά να αγοράσουν παραδοσιακά προϊόντα του χωριού, της πόλης ή του τόπου που επισκέπτονται, αλλά έρχονται αντιμέτωποι συνήθως με ερωτήματα όπως: «Tι παράγεται εδώ πέρα;», «Από πού μπορώ να αγοράσω αυτό το ωραίο τυρί που δοκίμασα χθες στην ταβέρνα;» ή «Ποιος έχει καλό και φθηνό κρασί;».
Στην πλατφόρμα που έχουν αναπτύξει μπορεί ο παραγωγός παραδοσιακών προϊόντων να καταχωρήσει την επιχείρηση και τα προϊόντα του, ενώ μέσα από μία εφαρμογή για έξυπνα κινητά τηλέφωνα (διαθέσιμη δωρεάν στο Android Store και σύντομα στο App Store για iOS) που κατεβάζει στο κινητό του κάθε επισκέπτης-τουρίστας που έρχεται στη χώρα μας, μπορεί να δει και να ανακαλύψει τι προϊόντα παράγονται και πωλούνται στην περιοχή στην οποία βρίσκεται.
Τι είναι το «Kaloudia»; Πώς ακριβώς λειτουργεί;
Τα Kaloudia είναι η πρώτη οργανωμένη και συγκροτημένη προσπάθεια που γίνεται για να αναδείξουμε τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα καθώς και την παράδοση της χώρας μας. Όλο το εγχείρημα προέκυψε από την ανάγκη των παραγωγών να βρουν έναν πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο να προωθούν τα προϊόντα τους, καθώς και την ανάγκη των καταναλωτών να βρουν αυτά τα αγνά παραδοσιακά προϊόντα. Άλλωστε αυτός είναι και ο στόχος μας, δηλαδή να δημιουργήσουμε μία νέα ροή εσόδων ιδιαίτερα για τους μικρούς παραγωγούς. Αν θέλεις επιδιώκουμε να αναδείξουμε και να βγάλουμε στην επιφάνεια τους παραγωγούς που είναι «κρυμμένοι» κατά κάποιο τρόπο και παράγουν τα πιο όμορφα και αγνά παραδοσιακά προϊόντα. Από την άλλη θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές, είτε αυτοί είναι τουρίστες είτε ντόπιοι, να γνωρίσουν και να αγοράσουν τοπικά παραδοσιακά προϊόντα του τόπου που βρίσκονται ή επισκέπτονται.
Ποια είναι η καινοτομία της πλατφόρμας;
Η ιδέα πάνω στην οποία βασίζεται. Μιλάμε για την πρώτη και μοναδική ηλεκτρονική εφαρμογή όχι μόνο πανελλαδικά αλλά και παγκοσμίως, η οποία έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα τεράστιο «ηλεκτρονικό χάρτη» με τα παραδοσιακά προϊόντα και τους παραγωγούς όλης της Ελλάδας. Φανταστείτε ότι ένας τουρίστας ή ακόμη και ένας Έλληνας, ο οποίος βρεθεί σε κάποιο μέρος της χώρας μας, ανοίγοντας την εφαρμογή μας θα έχει πρόσβαση στον πληρέστερο, πιο αξιόπιστο και ενημερωμένο «ηλεκτρονικό χάρτη» με κάθε τι παραδοσιακό παράγεται στον τόπο αυτό. Και όλα αυτά, με μόνο μερικά «ταπ» στην οθόνη του κινητού του ή του tablet του.
Πώς και πότε γεννήθηκε η ιδέα; Τι κενό εντοπίσατε στην αγορά;
Η ιδέα για τα Kaloudia έχει τις ρίζες της στο καλοκαίρι του 2014. Συγκεκριμένα, ένα γεγονός το οποίο συνέβη σε ένα από τα μέλη της ομάδας μας, τον Σπύρο Δασκαλάκη, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της πρώτης σκέψης για τη δημιουργία της. Ένα πρωινό που ο Σπύρος βοηθούσε τους γονείς του στις αγροτικές δουλειές στα χωράφια τους στη Μεγάλη Βρύση Ηρακλείου Κρήτης, ένα ζευγάρι ξένων τουριστών βρέθηκε στην περιοχή και τον προσέγγισε προκειμένου να τον ρωτήσει για το πού μπορούν να βρουν και να αγοράσουν καλό ντόπιο κρασί. Έτσι ο Σπύρος σκέφτηκε ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο να υπάρξει ένα ηλεκτρονικό εργαλείο που θα προβάλλει την παραδοσιακή παραγωγή της Ελλάδας σε κάθε ενδιαφερόμενο καταναλωτή.
Πώς γίνεται πρακτικά αυτό; Μπορείς να μας δώσεις ένα παράδειγμα;
Έστω ότι ένας χρήστης βρίσκεται στο παλιό λιμάνι των Χανίων και ανοίγει την εφαρμογή μας. Τότε αυτό που θα δει είναι ένα χαρακτηριστικό σημείο που συμβολίζει τη θέση του και γύρω γύρω τα σημεία των παραγωγών. Στο σημείο αυτό μπορεί να δει τα στοιχεία των παραγωγών, τα προϊόντα τους καθώς επίσης και να πλοηγηθεί σε αυτούς μέσα από την εφαρμογή μας. Η δεύτερη βασική δυνατότητα που υπάρχει είναι η αναζήτηση προϊόντων και παραγωγών σε οποιαδήποτε περιοχή επιθυμεί, σύμφωνα με τα κριτήρια που θέλει, π.χ. κατηγορία προϊόντων, λέξεις κλειδιά κ.λπ. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει τον παραγωγό και τα προϊόντα που παράγει αυτός. Έτσι έχουμε ένα πιο αντικειμενικό δείγμα της ποιότητας των προϊόντων που μπορεί κάποιος να βρει μέσα από τα Kaloudia.
Το «Kaloudia» απευθύνεται και σε παραγωγούς και σε καταναλωτές. Πώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν οι μεν και οι δε; Πώς μπορούν να εγγραφούν;
Σωστά. Αυτές είναι άλλωστε και οι δύο ομάδες ανθρώπων που εμείς θέλουμε να φέρουμε πιο κοντά. Όσον αφορά τους παραγωγούς τούς παρέχουμε ένα εργαλείο με το οποίο μπορούν να προωθούν τα προϊόντα τους και να αποκτήσουν ένα νέο ρεύμα πελατών. Συγκεκριμένα το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να μπουν στη σελίδα των Kaloudia (www.kaloudia.com) και πατώντας «Είσοδος Παραγωγών» να εγγραφούν στην υπηρεσίας μας. Εδώ να τονίσουμε ότι ο βασικός κορμός της υπηρεσίας είναι και θα παραμείνει ΔΩΡΕΑΝ και τους παραγωγούς που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, εμείς είμαστε εκεί για να τους βοηθήσουμε όπου χρειαστεί. Τώρα, όσον αφορά τους καταναλωτές το μόνο που χρειάζεται είναι να μπουν στο Play Store της Google και να κατεβάσουν την εφαρμογή μας. Αυτή προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο για Android εφαρμογές. Πληροφορίες όπως περιγραφή, τιμή, φωτογραφίες, τοποθεσίες διαθεσιμότητας καθώς και αξιολογήσεις άλλων χρηστών είναι κάποια από τα στοιχεία που μπορεί να δει κάποιος για το προϊόν που τον ενδιαφέρει. Αυτό το διάστημα είμαστε στη διαδικασία ανάπτυξης και της εφαρμογής διαδικτύου, δηλαδή να βγάλουμε όλη τη λειτουργικότητά της στη σελίδα μας και να μπορεί κάποιος να αναζητήσει προϊόντα από τον υπολογιστή του.
Τους παραγωγούς τους προσεγγίζετε εσείς ή σας βρίσκουν από μόνοι τους;
Γίνεται αμφίπλευρα. Η ομάδα μας «εξερευνεί» καθημερινά το διαδίκτυο για αναφορές σε παραγωγούς και παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων από όλη την Ελλάδα. Μόλις εντοπίσει κάποιον παραγωγό, έρχεται σε επαφή μαζί του. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου παραγωγοί από μόνοι τους διαβάζουν ή μαθαίνουν μέσω τρίτων για τα Kaloudia και κάνουν μόνοι τους αίτηση για εγγραφή μέσα από το portal.kaloudia.com.
Πόσοι παραγωγοί (από ποιες περιοχές και κλάδους) χρησιμοποιούν την εφαρμογή αυτή τη στιγμή; Αντίστοιχα, πόσοι καταναλωτές έχουν κατεβάσει την εφαρμογή;
Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε πολύ μικρό διάστημα στον αέρα, βγήκαμε «online» τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 230 παραγωγούς με 270 διευθύνσεις συνολικά (καθώς ένας παραγωγός μπορεί να έχει περισσότερα από ένα σημεία διάθεσης των προϊόντων του). Όσο για την εφαρμογή, έχουμε περιπου 700 downloads. Το σημαντικό για εμάς είναι ότι βλέπουμε αρκετά μεγάλους ρυθμούς αύξησης στα στατιστικά μας.
Ποιος είναι ο στόχος σας και τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Αυτό που μας χαρακτηρίζει σαν ομάδα είναι η φιλοδοξία! Επομένως έχουμε πολύ υψηλούς στόχους για τη συνέχεια. Σίγουρα ο βασικότερος όλων είναι να δημιουργήσουμε ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους παραγωγούς της χώρας μας και να διατηρήσουμε την πλούσια παράδοση της Ελλάδας.
Πόσο δύσκολο είναι το «επιχειρείν» στην Ελλάδα; Ποια είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζει κάποιος που θέλει να ανοίξει μια επιχείρηση στη χώρα μας και τι θα συμβουλεύατε τους νέους που έχουν μια ιδέα αλλά διστάζουν να την υλοποιήσουν;
Η αλήθεια είναι ότι όσο καλή και αν είναι μια ιδέα, αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να ξεκινήσεις την επιχείρησή σου στην Ελλάδα. Βλέπετε, η Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη σημερινή οικονομική κατάσταση, δεν ευνοούσε και δεν ευνοεί το «επιχειρείν». Το σκληρό αλλά κυρίως ασταθές φορολογικό σύστημα και η έντονη γραφειοκρατία που «βασιλεύει» ακόμα και εν έτη 2016 είναι πραγματικό τροχοπέδη για μια νέα επιχειρηματική δράση, ειδικά αν τα διαθέσιμα κεφάλαια είναι ελάχιστα ή μηδαμινά. Αυτό το βλέπετε άλλωστε και από καθημερινές μαρτυρίες. Σωρηδόν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μεταφέρονται σε γειτονικές χώρες, όπως η Κύπρος ή η Βουλγαρία, εξαιτίας της δυσβάσταχτης φορολογίας που επικρατεί στην χωρά μας. Πώς άλλωστε να μη φύγουν, όταν μιλάμε στην χώρα μας για φορολογία ύψους 29% επί των εταιρικών κερδών και προκαταβολή του 100% του φόρου, όταν άλλες χώρες έχουν «ανταγωνιστικούς» συντελεστές στο 10%-20%. Άρα, θεωρούμε ότι ίσως
αυτά είναι και τα κυριότερα εμπόδια που θα αντιμετωπίσει κάποιος που θέλει να ανοίξει μια επιχείρηση στην Ελλάδα. Φόροι, φόροι, φόροι και ατελείωτη γραφειοκρατία. Ωστόσο, αν κάποιος νέος έχει μια ιδέα, τα παραπάνω δεν τον εμποδίζουν σε τίποτα από το να ξεκινήσει να την «δουλεύει» στον ελεύθερό του χρόνου και, εφόσον δει ότι είναι εφικτή και βιώσιμη, τότε μπορεί να «ψαχτεί» περαιτέρω στο πώς θα μπορέσει να στήσει τη δική του επιχείρηση.
Τέλος θα θέλαμε να μας πείτε και λίγα λόγια για εσάς, για τους ιδρυτές και την ομάδα του Kaloudia (πού σπουδάζετε/ σπουδάζετε, τι ηλικία έχετε, πόσα άτομα απαρτίζουν την ομάδα κ.λπ.) Έχετε λάβει κάποιες διακρίσεις;
Και οι τρεις βρεθήκαμε στη σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης. Ο Σπύρος και ο Πέτρος είναι γεννημένοι το 1991 και ο Μάριος είναι ένα χρόνο μικρότερος. Ο Μάριος είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη και σωστή λειτουργία του Project. Ασχολείται με το χρονοπρογραμματισμό, την οικονομική διαχείριση και τα νομικά ζητήματα που προκύπτουν. Ο Πέτρος στην ουσία είναι η «ψυχή» του Project και μαζί με άλλα δύο παιδιά ασχολούνται με την ανάπτυξη, εξέλιξη και διαρκή βελτίωση των τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που προσφέρει η πλατφόρμα των Kaloudia. O Σπύρος είναι το «στόμα» του Project και είναι υπεύθυνος για την προβολή του προς τον κόσμο. Είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε ενέργεια σχετικά με την προώθηση και διαφήμιση των Kaloudia στον κοινό και στο Internet αλλά και για την προσέγγιση και εγγραφή των καλύτερων παραγωγών παραδοσιακών προϊόντων από όλη την Ελλάδα. Όλοι γνωριζόμασταν μέσα από τη σχολή αλλά από τότε που ξεκινήσαμε τα Kaloudia έχουμε δεθεί αρκετά! Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας
μας που επίσης δίνουν όλο τους το είναι στην ομάδα. Αυτοί είναι η Νικολέττα Παπαδογιάννη, ο Μάνος Παλάβρας, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλους, καθώς και τα κορίτσια από το Paperkite Design Group. Νιώθουμε την ανάγκη να τους ευχαριστήσουμε όλους για την προσφορά τους και την αμέριστη στήριξή τους στην προσπάθεια που κάνουμε.
Όσον αφορά τις διακρίσεις, είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για εμάς καθώς επίσης και το εναρκτήριο λάκτισμα. Η ομάδα, έχει βραβευτεί στα πλαίσια του προγράμματος υποτροφιών της κ. Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκάλακη σε συνεργασία με το Ίδρυμα Clinton Global Initiative. Συγκεκριμένα, τα Kaloudia εκπροσωπήθηκαν στο παραπάνω πρόγραμμα από τον Μάριο και τον Μάρτιο του 2015 παρουσιάστηκαν στο συνέδρειο CGIU που διοργανώθηκε στο University of Miami στη Φλόριδα των ΗΠΑ. Επιπλέον, στα πλαίσια του προγράμματος έλαβαν και μια υποτροφία από την κ. Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκάλακη, η οποία αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα στην έως τώρα εξέλιξη του εγχειρήματος.
Info: Αν είστε παραγωγοί ή καταστηματάρχες μπορείτε να εγγραφείτε στα «Kaloudia/ μέσα από τη διεύθυνση http://portal.kaloudia.com/ ή αν θέλετε να επικοινωνήσετε απευθείας με την ομάδα για οποιαδήποτε επιπλέον βοήθεια ή πληροφορία στείλτε email στο info@kaloudia.com
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αν αναζητάτε τη γλύκα της παράδοσης με σύγχρονη ματιά, η Mr. Tony σας καλεί να εξερευνήσετε τον κόσμο της
Χειμώνας, η αγαπημένη εποχή της σούπας
Μιλάμε με τον Χρήστο Τάχια, τη μαγειρική διάνοια πίσω από το επιτυχημένο street food στέκι
Ένα ταξίδι γευστικών αναμνήσεων αρχίζει στις 13 Νοεμβρίου
Ένα σύγχρονο all day bakery & patisserie στην Πλατεία 1866
Μεγάλο μέρος της ημέρας το περνάς στο γραφείο, φρόντισέ το σαν το σπίτι σου
Τις Κυριακές θέλεις δικούς σου ανθρώπους και φαγητό της οικειότητας
«Θυμάμαι τον εαυτό μου πιτσιρικά να πίνω καφέ φίλτρου, όταν τον πρωτογνώρισα στην Ελλάδα τη δεκαετία του ʼ60. Αγαπούσα και τον ελληνικό, αλλά όσο να πεις, το ξενόφερτο και το νέο είχε τη χάρη του»
Σε αρχαίο ελαιώνα, με συγκομιδή με το χέρι
Εστιατόρια και bar που σε περιμένουν για να συζητήσεις όσα μόλις είδες
Οι επιλογές είναι πολλές και συνεχώς ανανεώνονται
Η τέλεια πρόταση για όλες τις στιγμές της ημέρας
Ενδιαφέροντα στοιχεία και στατιστικές έρευνες σχετικά με την αγορά του καφέ
Η μυρωδιά των φρεσκοαλεσμένων κόκκων, η πλούσια γεύση τους και η μοναδική τους δυνατότητα να εμπλουτίζουν γλυκά και επιδόρπια, καθιστούν τον καφέ αναπόσπαστο κομμάτι της γαστρονομίας και ιδιαίτερα της ζαχαροπλαστικής
Aναρωτηθήκατε ποτέ απο πού προήλθε ο καφές, απο που ξεκίνησε αυτό το μικρό φρούτο καφεόδεντρου; Ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι στον χρόνο και τις ηπείρους.
Άλλός καφές στο Βιετνάμ, άλλος στην Κούβα και στην Σκανδιναβία
Οι ποικιλίες, η ιστορία και άλλα μυστικά του σε 24 λέξεις κλειδιά
Το Ποτάδικο δεν είναι απλώς άλλο ένα μπαρ, είναι ένας προορισμός που συνδυάζει την αγάπη για τη μουσική
Ιδιορρυθμίες, λόγοι συναισθηματικοί και άλλοι που δεν τρώμε κάποια φαγητά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.