Formula 1 - Μπαχρέιν: Η αρπαγή της τρίτης θέσης από τον Νόρις
Η κυριαρχία της McLaren συνεχίστηκε


Όλα όσα έγιναν στη Formula 1 στην πίστα του Μπαχρέιν
Ο τέταρτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός εικοστός όγδοος (1.128) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 13 Απριλίου 2025 στην πίστα Bahrain International Circuit, στο ομώνυμο κράτος του Περσικού Κόλπου. Η εύκολη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι χαροποίησε ιδιαιτέρως τους ντόπιους ιδιοκτήτες (Mumtalakat Holding Company) της κατ’ όνομα βρετανικής ομάδας. Ήταν αποτέλεσμα της αδιαμφισβήτητης φετινής κυριαρχίας της McLaren και του ασταθούς ψυχικού κόσμου του Λάντο Νόρις. Αφού κυριάρχησε στο Grand Prix του Μπαχρέιν από την pole position, ο Όσκαρ Πιάστρι ρωτήθηκε πώς αισθάνθηκε με τη McLaren και απάντησε: «Το μονοθέσιο βρίσκεται σε εξαιρετική θέση. Έχει ακόμα τις στιγμές του όπου «δαγκώνει», αλλά για μεγάλο μέρος του χρόνου είναι ένα απίστευτο αυτοκίνητο για να οδηγείς και σαφώς πολύ γρήγορο. Οπότε ναι, είμαι πολύ περήφανος για τη δουλειά που κάνουμε. Αυτή ήταν μια πίστα που δεν ήταν καλή μαζί μας στο παρελθόν, οπότε το να έχουμε ένα Σαββατοκύριακο όπως αυτό είναι ένα πραγματικά σημαντικό αποτέλεσμα».
Formula 1 - Μπαχρέιν: Ακόμα μία νίκη για τη McLaren
Πιθανώς να τού έγινε αυτή η ερώτηση εν μέρει λόγω του τρόπου με τον οποίο ομόσταυλός του, o Λάντο Νόρις —ο οποίος τερμάτισε σε μια δύσκολη τρίτη θέση μετά την έκτη θέση των κατατακτήριων δοκιμών— είχε δηλώσει απογοητευμένος για τη δική του επίδοση: «Μακάρι να ήξερα την απάντηση... απλώς ξέρεις πότε τα πράγματα κάνουν κλικ, πότε νιώθεις αυτοπεποίθηση και άνεση. Είμαι σίγουρος ότι έχω όλα όσα χρειάζομαι και ότι έχω αυτό που χρειάζεται. Αλλά κάτι δεν κάνει κλικ με εμένα και το αυτοκίνητο. Δεν είμαι σε θέση να κάνω τους γύρους που έκανα πέρυσι. Τότε ήξερα κάθε στροφή, όλα όσα επρόκειτο να συμβούν με το αυτοκίνητο. Ένιωθα ότι ήμουν στην κορυφή του αυτοκινήτου. Φέτος νιώθω ακριβώς το αντίθετο -μέχρι στιγμής. Ακόμα και στην Αυστραλία, είτε κέρδισα τον αγώνα είτε όχι, ποτέ δεν ένιωσα άνετα, ποτέ δεν ένιωσα αυτοπεποίθηση». Όμως, παρέλειψε να πει γιατί τοποθέτησε το μονοθέσιο μερικά εκατοστά έξω από το όριο εκκινήσεως επιδιώκοντας κάποιο πλεονέκτημα. Κάτι που τελικώς έγινε πραγματικότητα αφού μπήκε ανάμεσα στους Κίμι Αντονέλι και Πιέρ Γκαζλί σπρώχνοντας ελαφρώς τον πρώτο και βγαίνοντας μετά την τρίτη στροφή πίσω από τον Τζoρτζ Ράσελ και μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ ο οποίος ξεκίνησε τον αγώνα με «μεσαία» ελαστικά ενώ η πλειοψηφία των οδηγών του grid προτίμησε τα «μαλακά» σε μία τακτική δύο stop.
Παρόλο που η εμφανής παράβασή του (ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν πίσω του στην έβδομη θέση εκκίνησης, είχε ειδοποιήσει γι’ αυτήν δευτερόλεπτα πριν τα «πράσινα» φώτα) δεν θα έμενε ατιμώρητη, ο Νόρις, μάλλον, επέλεξε να την κάνει γνωρίζοντας ότι η ποινή των πέντε δευτερολέπτων που επέσυρε θα άξιζε το κέρδος δύο θέσεων. Κέρδισε τρεις. Οι τέσσερεις πρώτοι οδηγοί, μετά την τέταρτη στροφή, παρέμειναν ως είχαν έως τον τερματισμό. Ακόμη και εάν δεν είχε την πρόθεση προϋποθέσεων αρπαγής, ο απότομος χειρισμός του συμπλέκτη δείχνει απροσεξία αντιστρόφως ανάλογη ενός επίδοξου παγκόσμιου πρωταθλητή. Είναι χαρακτηριστική η αγωνία που είχε στον περσινό αγώνα της Βραζιλίας όπου ο Μαξ Φερστάπεν νίκησε ξεκινώντας από την 17η θέση και εξασφάλισε, ουσιαστικά, το πρωτάθλημα.
Σε ολόκληρη τη διάρκεια της πρωτοπορίας του, ο Νόρις ρωτούσε για τη θέση του ανταγωνιστή του έως ότου έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, τον προσπέρασε ο Ολλανδός και τότε ησύχασε γκρινιάζοντας για την ατυχία του. Κάτι που κάνει και τώρα. Ο Νόρις δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της διεκδίκησης της πρώτης θέσης, μαραζώνει από το άγχος. Οπότε ή παραδίδεται όπως έκανε στην πίστα Interlagos του Σάο Πάολο ή προσπαθεί να κλέψει. Η πρώτη περίπτωση είναι περισσότερο ευεξήγητη, έχει συμβεί σε κάθε έναν από μας. Υπό το βάρος της αποτυχίας υποκύπτουμε στην παραίτηση. Ο χρόνος που χρειάζεται να βιώσουμε υπό πίεση γίνεται βραχνάς αβίωτος. Η εξαφάνιση φαίνεται η καλύτερη λύση. Όμως η προσπάθεια κλοπής και μάλιστα στον τέταρτο αγώνα της περιόδου περιπλέκει τα πράγματα. Εδώ έχουμε μια παραίτηση εις βάρος του εαυτού. Ο Νόρις κρύβεται από τον ίδιον τον Νόρις. Ενεργεί σαν να είναι κάποιος άλλος, σε μια μισοασυνείδητη προσπάθεια να αποφύγει το ηθικό τίμημα της πράξεως. Όχι τα πέντε δευτερόλεπτα της ποινής των δικαστών αλλά το κοίταγμα στο καθρέφτη. Εξού και φλυαρεί ακατάπαυστα. Σε σημείο που η συμπεριφορά του εντοπίζεται και σχολιάζεται από τα περιβόητα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης», τα οποία μπορεί φυσικά να είναι ένα μέσο ανταλλαγής ημιανωνύμων απόψεων αλλά που τελικά αποκτούν μία οντολογική αυτοτέλεια. Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα «μέσα» τον κατηγορούν για υπερφίαλο και τελικώς τον απορρίπτουν, όπως καταλήγουν να αξιολογούν αφού απουσιάζει ένα συγκροτημένο πλαίσιο διαλόγου σε αυτά. Επιβράβευση ή απόρριψη. Όμως και η δεύτερη ψυχική συνθήκη είναι σε όλους μας γνώριμη, ή τουλάχιστον σε αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να σταθούν κριτικά απέναντι στον εαυτό τους. Να κοιταχτούν στον καθρέφτη. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των αγώνων της Formula 1 είναι ότι δίνει τέτοιες ευκαιρίες παραδειγματικών συμπεριφορών, ακριβώς γιατί οι συμμετέχοντες υποβάλλονται σε ακραίες βιωματικές συνθήκες. Ας παρακολουθήσουμε προσεκτικά και με επιείκεια τον Λάντο Νόρις σε όλη τη διάρκεια της περιόδου. Σίγουρα θα δούμε κάτι από τον εαυτό μας.
Ο αγώνας
Παρόλο που είχαμε αμέτρητες προσπεράσεις λόγω των τριών ζωνών DRS, της άγριας επιφάνειας της ασφάλτου που δημιουργούσε τις συνθήκες τουλάχιστον δύο pit-stop και της παρουσίας ενός αυτοκινήτου ασφαλείας που “μάζεψε” τα αυτοκίνητα, δεν υπήρξε σοβαρό διακύβευμα αμφισβήτησης της κυριαρχίας του Όσκαρ Πιάστρι.
Η υπερπροσπάθεια του Ράσελ για τη δεύτερη θέση ήρθε χάρη στην αντίστοιχη ποιότητα των επιδόσεων του ίδιου και του Νόρις. Διόρθωσε την ποινή μιας θέσης στο grid (για πρόωρη είσοδο στο pitlane στις κατατακτήριες) μέσα σε δευτερόλεπτα από την εκκίνηση, με πολύ καλύτερη πρόσφυση σε σχέση με τον Σαρλ Λεκλέρ και τα «κίτρινα» λάστιχα του.
Ο Νόρις είχε μια εξαιρετική εκκίνηση στις πρώτες στροφές για να ανέβει από την έκτη στην τρίτη θέση, αλλά η ποινή των 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε επειδή έκανε ελιγμούς εκτός του πλαισίου εκκίνησης επηρέασε και τη στρατηγική και την τακτική του, καθώς η ομάδα επέλεξε να τον βάλει στα pit νωρίς (στον 10ο γύρο). Αυτό τον έκανε ευάλωτο στο δεύτερο stint απέναντι στον Λεκλέρ που είχε ελαστικά επτά γύρους νεότερα (ο βαθμός υποβάθμισης των ελαστικών ήταν υψηλός εδώ) και ο οποίος τον πέρασε στον 25ο γύρο.
Η επαναφορά του αυτοκινήτου ασφαλείας και η χρήση της καλύτερης μίξης (η Ferrari λόγω ελλείψεως «μεσαίας» γόμας, στο σχετικά ανέξοδο χρονικά pit στον 31/57 γύρο λόγω θραυσμάτων στην πίστα, τοποθέτησε στους δύο οδηγούς της «λευκά» ελαστικά) επέτρεψε στον Νόρις να περάσει τελικώς τη Ferrari στην εξωτερική πλευρά της στροφής 4. Όμως, όπως παραδέχτηκε στη συνέχεια, είχε κάνει σκληρή δουλειά: «Κάθε φορά που έκανα κάτι καλό, έκανα δύο κακά». Γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια.
Με καλύτερη αγωνιστική τεχνική θα μπορούσε ίσως να είχε φτάσει στην ουρά του Ράσελ μερικούς κρίσιμους γύρους νωρίτερα - και αυτό ίσως να ήταν αρκετό. Αλλά η Mercedes ήταν γρήγορη στην ευθεία και η άμυνα του Ράσελ ήταν τέλεια, παρά τους περισπασμούς από μια βλάβη στο brake-by-wire που τον ανάγκασε να επαναφέρει το σύστημα αρκετές φορές ανά γύρο. Μόνο το μηχανικό τμήμα του δίσκου τού πίσω συστήματος πέδησης λειτουργούσε, όχι η αντιστροφή της ροπής στην μπαταρία. Στη μία στροφή είχε ένα σκληρό πεντάλ, ενώ στην επόμενη το πεντάλ έφτανε σχεδόν στο πάτωμα. Στη συνέχεια έχασε την αυτόματη ενεργοποίηση του DRS και τις ενδείξεις στο ταμπλό. Ακόμη και με το νέο της πάτωμα, η Ferrari ήταν εκτός του ρυθμού της Mercedes, αν και τα νέα ελαστικά και οι δεξιοτεχνία του Λεκλέρ το είχαν αποκρύψει στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο ρυθμός του Λιούις Χάμιλτον βελτιώθηκε στο δεύτερο stint και το αυτοκίνητο ασφαλείας τον έβαλε στην ουρά της άλλης Ferrari, η οποία προηγουμένως βρισκόταν 12 δευτερόλεπτα μπροστά. Στην επανεκκίνηση «χτύπησε» τον Νόρις, αν και ο οδηγός της McLaren μπόρεσε γρήγορα να το διορθώσει. Αλλά ο ρυθμός του σε αυτό το τελευταίο stint ήταν εφάμιλλος με αυτόν του Λεκλέρ: «Οδηγώ με έναν συγκεκριμένο τρόπο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και βρίσκομαι σε ένα νέο μονοθέσιο που απαιτεί τόσο διαφορετικό στυλ οδήγησης και ρυθμίσεις - χρησιμοποιώ ρυθμίσεις πέδησης του κινητήρα που δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ πριν, για παράδειγμα. Χρησιμοποιώ φρένα Brembo μετά από χρόνια CI. Σιγά-σιγά το καταλαβαίνω. Αλλά ο Σαρλ ξεκινάει με ένα set-up και μένει σε αυτό. Πρέπει να προσπαθήσω να ξεκινήσω από ένα καλύτερο σημείο και να μην παρεκκλίνω πολύ από αυτό» είπε.
Η Alpine ήταν εξίσου γρήγορη με τη Red Bull τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα. Από την 14η και την τελευταία θέση του grid, η Haas τερμάτισε στην όγδοη και 10η θέση με τους Εστεμπάν Οκόν και Όλι Μπέαρμαν αντίστοιχα, σε ένα συνδυασμό έξυπνης τακτικής και καλής οδήγησης. Ο Κίμι Αντονέλι τερμάτισε εκτός βαθμών μόνο εν μέρει εξαιτίας της φθοράς των ελαστικών του σε τέτοιο βαθμό που η Mercedes τον πέρασε σε τρία στοπ. Μια τακτική που θα είχε λειτουργήσει καλύτερα από ό,τι λειτούργησε αν το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν είχε εμφανιστεί αμέσως μετά το δεύτερο stop του.
Την Κυριακή του Πάσχα οι οδηγοί θα σταθούν στο grid της πίστας Jeddah Corniche Circuit στη Σαουδική Αραβία. Είναι η ταχύτερη πίστα δρόμου που έχει γνωρίσει η Formula 1 και διαθέτει τις περισσότερες στροφές, πολλές από τις οποίες είναι γρήγορες και ελικοειδείς, καθώς οι οδηγοί διασχίζουν την προκυμαία της πόλης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Mια αποτελεσματική, πρακτική, προσιτή και οικολογική λύση για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης αλλά και για ξέγνοιαστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων
Ψυχογραφία ενός beautiful loser και η νικηφόρα τριάδα Πιάστρι, Φερστάπεν, Λεκλέρ
Το αυτοκίνητο που αναμένεται να δημιουργήσει εκ νέου ρεκόρ πωλήσεων παγκοσμίως στην αγορά αυτοκινήτων της κατηγορίας B
Ίδιο ξεχωριστό στιλ, νέα εμπειρία ηλεκτροκίνησης
Η κυριαρχία της McLaren συνεχίστηκε
Δεν απευθύνεται σε όσους δεν έχουν ανησυχίες, αλλά σε εκείνους που αμφισβητούν τα πάντα και τελικά αποφασίζουν να προχωρήσουν
Το τεχνολογικά εξελιγμένο πλαίσιο της νέας Χ2 εξασφαλίζει αρμονική ισορροπία μεταξύ της σπορ, ευέλικτης συμπεριφοράς από τη μία πλευρά και της άνεσης για μεγάλες αποστάσεις από την άλλη.
Η DS Automobiles συνεχίζει την πορεία προς τον «εξηλεκτρισμό»
Ένας αγώνας χωρίς ανακατατάξεις λόγω της οδηγικής ικανότητας του Μαξ Φερστάπεν που σε 53 γύρους κράτησε πίσω του τις δύο McLaren σε απόσταση δύο δευτερολέπτων
Premium ηλεκτρικό SUV, με ανανεωμένη δυναμική εμφάνιση και τους άνετους χώρους
Η προσφορά, η οποία ξεκίνησε στις 15 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Απριλίου, εφαρμόζεται σε ολόκληρο το σύνολο του στόλου του instacar.
Οι παίκτες διαμόρφωσαν τα δικά τους Cupra, επιλέγοντας διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις, χρώματα, ζάντες και εξοπλισμό.
H ιαπωνική πολυτεχνολογική εταιρεία καθίσταται παγκόσμιο σύμβολο κινητικότητας με υψηλό αίσθημα ευθύνης
Τα βασικά χαρακτηριστικά των δύο νέων μοντέλων
Μετά από 23 χρόνια, ο Elfyn Evans είναι ο 3ος Βρετανός που κερδίζει τη διοργάνωση
Στο Grand Prix της Κίνας ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren κατέκτησε την πρώτη θέση, σημειώνοντας την τρίτη νίκη της καριέρας του
O πρώτος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς, και ο μεγαλύτερος σε αγωνιστικά χιλιόμετρα, υπήρξε ιδιαίτερα σκληρός και απαιτητικός
Το νέο μοντέλο της Subaru συνδυάζει την παράδοση της εταιρείας με τη σύγχρονη τεχνολογία υβριδικής κίνησης
Ο κινεζικός κολοσσός αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.