Αυτοκινηση

To DS 4 Hybrid είναι η επιτομή της γαλλικής φινέτσας

Η DS Automobiles συνεχίζει την πορεία προς τον «εξηλεκτρισμό»

Θωμάς K. Ευθυμίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
To DS 4 Hybrid είναι η επιτομή της γαλλικής φινέτσας

DS 4 Hybrid: To design, η τεχνολογία και η συμπεριφορά του στον δρόμο


Τι είναι

Το DS 4 Hybrid είναι το μοντέλο που στην κατηγορία των Premium μοντέλων της κατηγορίας C έφερε την καινοτομία με το μοναδικό του σχήμα. Ένα διαφορετικό του concept, δεν είναι τυπικό hatchback.

Η DS Automobiles συνεχίζει την πορεία προς τον «εξηλεκτρισμό», διαθέτοντας στην ελληνική αγορά το DS 4 Hybrid.

DS 4 Hybrid: Fast Info

  • Συμπαγή δομή γκάμας, βασισμένη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού που ονομάζονται PALLAS και ÉTOILE.
  • Aναδυόμενες χειρολαβές που εκτός από το αισθητικό κομμάτι, συμβάλουν και στην αεροδυναμική.
  • Εσωτερικά, το DS AIR, το DS Εξυπνο Touch, η μεγάλη οθόνη head - up display 21 ιντσών, και η IRIS (ψηφιακός βοηθός, Widgets κ.τ.λ)
  • Συστήματα που δεν συναντούμε στην κατηγορία (Night Vision, Ανάρτηση, κτλ)
  • Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, έχουν ηχομονωτικά κρύσταλλα παντού, όλα είναι καλυμμένα με υλικά που είτε ηχομονώνουν είτε δεν παράγουν θόρυβο.

Design

Η αναλογία αμαξώματος / τροχού είναι μοναδική στην κατηγορία C των premium μοντέλων, και δημιουργεί μια σιλουέτα που είναι ταυτόχρονα sport και επιβλητική.

Το DS 4 έχει ενδιαφέρουσες οπτικά και λειτουργικά αναλογίες.

Είναι πλατύ, έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (19εκ. – μεγαλύτερη από «καθαρόαιμα» SUV), διαθέτει πολύ μεγάλους τροχούς, αλλά δεν είναι συνολικά πολύ ψηλό.

Με μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,47 μέτρα και μεγάλους τροχούς 720 χιλιοστών, είναι κατασκευή που θεμελιώνει τις συμπαγείς διαστάσεις.

Κορυφαία συστήματα φωτισμού (πολύ σημαντικό για την DS, καθώς την συνδέει με την Πόλη του Φωτός).

Οι πολύ λεπτοί προβολείς διαθέτουν το σύστημα DS MATRIX LED VISION που συνδυάζει matrix και κατευθυντικό φωτισμό.

Η μονάδα Matrix Beam, χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες που το σύστημα αναγνωρίζει. Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους με εμβέλεια 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Συμπληρώνονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED και στις δύο πλευρές (98 LED συνολικά).

Εκτός από την αναγνωρίσιμη «υπογραφή» κάθετου φωτός, αυτά τα φώτα ημέρας εκτελούν ένα εντυπωσιακό καλωσόρισμα υψηλής τεχνολογίας στο ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος, η οροφή φτάνει πολύ χαμηλά και η φωτεινή υπογραφή των πίσω φωτιστικών σωμάτων, έχει ανάγλυφο εφέ (λάβα που αναδύεται από το πέτρωμα) και έχει δημιουργηθεί με laser, είναι νέας γενιάς και αποτελεί εντυπωσιακή καινοτομία.

Εσωτερικό / Tech

Στην κορυφή της γκάμας, συναντάμε ένα άλλο παριζιάνικο όνομα, την έκδοση ÉTOILE. Είναι ένα σύμβολο της Place Charles-de-Gaulle (παλαιότερα γνωστή ως Place de l'Étoile), στη μέση της οποίας βρίσκεται η Αψίδα του Θριάμβου. Αυτή η πλατεία συνδέει τις πιο εμβληματικές παριζιάνικες λεωφόρους σχηματίζοντας ένα αστέρι.

Η τέχνη, σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική δημιουργικότητα, την αριστεία και το πνεύμα της Avant Garde μεταφέρονται στον εσωτερικό χώρο του DS 4 ÉTOILE.

Ενσωματωμένες στο ταμπλό οθόνες, το χειριστήριο E-TOGGLE, τα στυλιζαρισμένα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων και αόρατοί κεντρικοί αεραγωγοί DS AIR.

Εσωτερικό που είναι επενδυμένο με Alcantara ή δέρμα Nappa υψηλής ποιότητας και ειδικής κατεργασίας σε σχήμα μπρασελέ.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα DS IRIS με ψηφιακό βοηθό και ChatGPT, την διαισθητική οθόνη DS SMART TOUCH με δυνατότητα ανάγνωσης χειρόγραφου και την DS AUGMENTED HEAD-UP DISPLAY 21 ιντσών (με επαυξημένη πραγματικότητα).

Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη τεχνική, τα δεδομένα εμφανίζονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ, σε ιδανική γωνία για ανάγνωση από τον οδηγό.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχήμα των καθισμάτων, αλλά και της επένδυσής τους.

Η νέα ταπετσαρία καλύπτει με αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας το κέλυφος, χάρη στα οποία επιτυγχάνεται ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

Συμβολικό της κορυφαίας τεχνογνωσίας σε θέματα που έχουν να κάνουν με την άνεση το εσωτερικό έχει προηγμένο σχεδιασμό που παραπέμπει πάλι σε υψηλή ωρολογοποιεία, αλλά αυτή τη φορά στα κορυφαία δερμάτινα λουράκια των ποιοτικότερων ρολογιών.

Το DS AIR με «αόρατους» αεραγωγούς είναι ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού πολύ συμπαγές με κεντρικούς αεραγωγούς εξοπλισμένους με γρίλιες κατεύθυνσης που δεν φαίνονται. Έτσι η σχεδίαση και τα υλικά επένδυσης του ταμπλό «ρέουν» και δεν διακόπτονται από άκομψους αεραγωγούς και γρίλιες.

Ένα σύστημα καθαρισμού αέρα προστατεύει ενεργά τον θάλαμο των επιβατών με αισθητήρες για σωματίδια αλλά και εξωτερικής ανίχνευσης ρύπανσης.

Η ποιότητα του αέρα καταγράφεται και εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη για την ενημέρωση του οδηγού, αλλά και των επιβατών.

Τεχνολογία keyless entry (είσοδος χωρίς κλειδί).

Ιδιαίτερα διακριτικός μοχλός ταχυτήτων DS e–toggle, που εμπρός του βρίσκεται μια μικρή οθόνη DS smart touch η οποία μας δίνει την εντύπωση ότι ζωγραφίζουμε. Στην πραγματικότητα λειτουργεί ως Joystick για χειρισμό των συντομεύσεων που εμείς έχουμε επιλέξει (π.χ. θερμαινόμενα καθίσματα, πολυμέσα κ.α.).

Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος / 1.240 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Στον δρόμο

Το σύστημα κίνησης του DS 4 Hybrid αποτελείται από τον πολυβραβευμένο κινητήρα PureTech, (με ειδική προσαρμογή για το σύστημα Hybrid) 3-κύλινδρο 1.2 βενζινοκινητήρα με Turbo μεταβλητής γεωμετρίας ισχύος 136 ίππων / 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και 55 Nm που είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με ισχύ 29 ίππους, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.

Οι λειτουργίες Sport / Normal /Eco παραμετροποιούν την χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και την αξιοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας είτε για καλύτερες επιδόσεις είτε για μέγιστη οικονομία καυσίμου.

Το DS 4 με τεχνολογία Hybrid καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.

Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε καλώδια ή να περιμένετε.

Αθόρυβη λειτουργία του DS 4 Hybrid στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον και τους κατοίκους, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h.

Το DS Night Vision είναι μια ακόμα τεχνολογία που καθιστά τον δρόμο και τους κινδύνους του, πιο ορατούς. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μακριά τη νύχτα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ο οδηγός βλέπει τους κινδύνους του δρόμου στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων.

Τιμή

Οι τιμές της γκάμας DS 4 αρχίζουν από τις 35.300 ευρώ για την έκδοση 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 Pallas.

Το DS 4 Hybrid δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ