Αυτοκινηση

Ράλλυ Ιαπωνίας: Νικητές και χαμένοι

Ένα επεισοδιακό πρωτάθλημα με πολύ σασπένς

Ελένη Χελιώτη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ράλλυ Ιαπωνίας: Ένταση, πάθος και αγωνία μέχρι τον τελευταίο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

Αν υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο δεν μπορεί κανείς να παραπονεθεί για το φετινό πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι η έλλειψη σασπένς! Μέχρι και τον τελευταίο αγώνα, μέχρι και την τελευταία ημέρα αυτού, το αποτέλεσμα ήταν ασαφές και άγνωστο σχεδόν μέχρι την τελευταία στιγμή. Ενώ άλλες χρονιές οι πρωταθλητές – και οδηγών αλλά και κατασκευαστών – είχαν τέτοιες διαφορές πόντων μεταξύ τους που η νίκη φαινόταν αρκετά νωρίτερα, φέτος, και λόγω αλλαγής κανόνων βαθμολογίας, αλλά και λόγω συνθηκών, και τα δύο πρωταθλήματα ήταν στον αέρα μέχρι το τελευταίο αγωνιστικό χιλιόμετρο.

Και…το αποτέλεσμα;

Ο Βέλγος Thierry Neuville πήρε επιτέλους το πρώτο, πολυπόθητο πρωτάθλημα της καριέρας του, το οποίο κυνηγούσε χρόνια, και στο οποίο είχε φτάσει τόσο μα τόσο κοντά 5 ολόκληρες φορές. Και πραγματικά το άξιζε και με το παραπάνω.

Και η Toyota Gazoo Racing κατάφερε για 8η φορά να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών έναντι της Hyundai Motorsport η οποία παλεύει από το 2020 (που το κατέκτησε τελευταία φορά), να το ανακτήσει…μάταια (so far).

Το πρωτάθλημα όμως ήρθε στα χέρια του Neuville και του συνοδηγού του Martijn Wydaghe με τον πιο δραματικό τρόπο που θα μπορούσε νωρίς την Κυριακή, όταν ο ομόσταυλός του Ott Tänak - ο μόνος του ανταγωνιστής σε αυτό – είχε ένα σοβαρό ατύχημα και έχασε και ο Tanak αλλά και η ομάδα τους την ευκαιρία για το πρωτάθλημα.

«Αισθάνομαι υπέροχα για να είμαι ειλικρινής, δουλέψαμε τόσο πολύ για αυτό», είπε ο Neuville, ο οποίος είχε έναν καλό οιωνό όταν κέρδισε το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο, τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, και παραδοσιακά του πρωταθλήματος.

«Δεν έχω λόγια, αλλά θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους ήταν στο πλάι μου, που πάλεψαν για εμάς και όλη την ομάδα επίσης. Φτάσαμε πολλές φορές πολύ κοντά, τα δίναμε πάντα όλα, αλλά φέτος ανταμειφθήκαμε γι' αυτό».

To 1-2 της Toyota στον τελευταίο αυτό αγώνα εξασφάλισαν το πρωτάθλημα για την ομάδα, και έδωσαν μια επιπλέον χαρά στον Ουαλό Elfyn Evans ο οποίος κέρδισε το Ράλλυ Ιαπωνίας…παρόλο που έχασε για άλλη μια φορά κάτι πιο σημαντικό…το πρωτάθλημα. O Sebastien Ogier ενδεχομένως να είχε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά μια αλλαγή ελαστικού την Παρασκευή του κόστισε πολύ χρόνο και τον έβγαλε εκτός συναγωνισμού για τη νίκη.

Ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala, δήλωσε πως:

«Είχαμε μια σεζόν rollercoaster (με πολλά σκαμπανεβάσματα) και ξέραμε ότι ερχόμενοι εδώ στο Ράλλυ Ιαπωνίας είχαμε ακόμα την ευκαιρία να πάρουμε τον τίτλο, αλλά οι πιθανότητες δεν ήταν υπέρ μας. Ωστόσο, είπαμε ότι θα παλέψουμε μέχρι το τελευταίο αγωνιστικό χιλιόμετρο του ράλλυ και θα δούμε τι θα συμβεί, και στην πραγματικότητα κρατήσαμε αυτόν τον αγώνα μέχρι το τέλος και έτσι καταφέραμε να κερδίσουμε τον τίτλο. Είχαμε τρεις καταστροφικές Κυριακές στο δεύτερο μισό του έτους, όπου χάσαμε βαθμούς ακριβώς στο τέλος των αγώνων, και κάποια στιγμή φαινόταν ότι μπορεί να μην υπάρχει ελπίδα, αλλά συνεχίσαμε να παλεύουμε και να επανερχόμαστε μπροστά και αυτή είναι μια σημαντική Κυριακή για εμάς. Αυτό δείχνει ότι πρέπει να συνεχίζεις να παλεύεις μέχρι το τέλος και να μην χάνεις ποτέ την πίστη σου».

Τέλος, Ο Adrien Fourmaux της M-Sport Ford ολοκλήρωσε μια σημαντική σεζόν για εκείνος, τερματίζοντας στην 3η θέση του Ράλλυ Ιαπωνίας. Η σταθερές επιδόσεις του Γάλλου του χάρισαν πέντε τερματισμούς στο βάθρο το 2024 και την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών - την καλύτερη σεζόν του μέχρι σήμερα.

Νικητές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, 2024

Στην κορυφαία κατηγορία του WRC στο πρωτάθλημα οδηγών, πρωταθλητής είναι ο Thierry Neuville (Hyundai i20), στη 2η θέση ήταν ο Ott Tanak (Hyundai i20), και στην 3η ο EfynEvans

Στην κορυφαία κατηγορία του WRC στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, πρωταθλητής είναι η Toyota Gazoo Racing.

Στην κατηγορία WRC2 στο πρωτάθλημα οδηγών, πρωταθλητής είναι ο Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally 2).