Τον χειμώνα με EV & PHEV
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
Τι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Αρχικά ποτέ δεν πρέπει να αφήνετε το ηλεκτρικό φορτίο της μπαταρίας του αυτοκινήτου σας κάτω από το 20% τον χειμώνα. Μάλιστα, τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα χρειάζεται να βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία για να φορτίζουν αποτελεσματικά. Όταν το αυτοκίνητο είναι πολύ κρύο, χρειάζεται περισσότερος χρόνος για φόρτιση.
Επίσης είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη μας ότι πρέπει να φορτίζουμε την μπαταρία όσο το αυτοκίνητο είναι ζεστό. Η εμβέλεια της μπαταρίας ενός ηλεκτροκίνητου ή ενός Plug-In Hybrid αυτοκινήτου (PHEV) σε ηλεκτρική λειτουργία, μπορεί να επηρεαστεί από τις χαμηλές θερμοκρασίες, όμως το σύστημα μπαταρίας έχει διαφορετικές λειτουργίες και μεθόδους διαχείρισης ενέργειας που βοηθούν στον μετριασμό αυτού του αποτελέσματος.
Το κρύο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας, λόγω των ηλεκτροχημικών διεργασιών που λαμβάνουν χώρα στις κυψέλες ιόντων λιθίου. Συνεπώς το καλύτερο είναι να φορτίζετε την μπαταρία σε κλειστό χώρο, αμέσως μετά την οδήγηση, ώστε να διατηρήσετε τη θερμοκρασία της μπαταρίας – κάτι που, κατά συνέπεια, βελτιώνει την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας φόρτισης.
Η σημασία της προθέρμανσης της καμπίνας
Δεν υπάρχει τέλεια θερμοκρασία για ταξίδια με αμάξι, αφού ο καιρός επηρεάζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ακόμα κι έτσι, τα ηλεκτρικά εξαρτήματα αποδίδουν πιο αποτελεσματικά στους 21,5°-22°C, αυτή θεωρείται η κατάλληλη θερμοκρασία για το μέγιστο της απόδοσης. Για να φτάσετε αυτή τη θερμοκρασία άνεσης χωρίς να επιβαρύνετε το εύρος λειτουργίας της μπαταρίας, η καλύτερη λύση είναι να ενεργοποιήσετε τη θέρμανση του αυτοκινήτου ή να ενεργοποιήσετε τις λειτουργίες του θερμαινόμενου καθίσματος και τιμονιού εξ αποστάσεως, χρησιμοποιώντας τη σχετική εφαρμογή του οχήματός σας, λίγα λεπτά πριν μπείτε στο αυτοκίνητο, με το όχημα ακόμα συνδεδεμένο στον φορτιστή. Με αυτόν τον τρόπο το εσωτερικό του οχήματος θα είναι ζεστό όταν μπαίνετε, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε ισχύ μπαταρίας για να το θερμάνετε.
Για να πετύχετε τη μέγιστη αυτονομία για το ηλεκτρικό σας όχημα σε χαμηλές θερμοκρασίες, οι ειδικοί συνιστούν να ζεσταίνετε την καμπίνα όσο το αυτοκίνητο είναι ακόμα συνδεδεμένο στην πρίζα – για περίπου 5-10 λεπτά.
Η σημασία της ομαλής οδήγησης
Η ομαλή οδήγηση είναι το κλειδί για τη μείωση της κατανάλωσης στα εξηλεκτρισμένα οχήματα. Σε ένα ηλεκτροκίνητο ή και Plug-In υβριδικό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, είναι πραγματικά απαραίτητο να οδηγούμε ήπια στην αρχή της διαδρομής, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει όλη του την ώθηση με το ξεκίνημα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η ήπια οδήγηση βοηθά το αυτοκίνητο να αυξήσει το ενεργειακό του απόθεμα μέσω του συστήματος ανάκτησης – συνέπεια του φρεναρίσματος. Για παράδειγμα, όταν βγάζετε το πόδι σας από το πεντάλ του φρένου (χωρίς να ενεργούν τα μηχανικά φρένα), η κινητική ενέργεια από το φρενάρισμα μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση.
Και τα Plug-In Hybrid;
Κάθε φορά που εκκινείτε το αυτοκίνητο σε χειμερινές συνθήκες, χρησιμοποιήστε την επιλογή «κινητήρας εσωτερικής καύσης». Σε πολύ κρύο καιρό θα πρέπει να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στην πρίζα ενώ είναι σταθμευμένο, ώστε να μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία προθέρμανσης και να ζεστάνετε την μπαταρία πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας. Μόνο σε αυτήν την περίπτωση το όχημα θα εκκινήσει σε λειτουργία καύσης, η οποία θα αυξήσει τη θερμοκρασία για τη σωστή χρήση της μπαταρίας. Οι ακραίες καιρικές δοκιμές που υποβάλλονται αυτά τα PHEV οχήματα διασφαλίζουν τη βέλτιστη λειτουργία τους υπό από αυτές τις συνθήκες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.