Ferrari - Pyrrole Red: Η ιστορία πίσω από το κόκκινο χρώμα της Ferrari
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Ferrari: Το όνομα του χρώματος Pyrrole Red προέρχεται από την ελληνική λέξη πύρος, που σημαίνει πύρινος
Το 1974, ο χημικός Donald G. Farnum και η ομάδα του στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ανακάλυψαν κατά λάθος το Pyrrole Red. Όταν αυτό συνέβη, δεν φανταζόντουσαν ποτέ τις δυνατότητές του και την ευρεία χρήση που μεταγενέστερα θα είχε αυτό το χρώμα, αλλά έγραψαν για αυτό σε ένα βρετανικό περιοδικό χημείας. Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία. Το όνομα του χρώματος προέρχεται από την ελληνική λέξη πύρος, που σημαίνει πύρινος.
Λίγο μετά την εφεύρεσή του, μια ελβετική εταιρεία που ονομάζεται Ciba Specialty Chemicals βρήκε την έκθεση αυτή των επιστημόνων, και το 1983 κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας –κατοχύρωση δηλαδή πατέντας–, μια διαδικασία για την παραγωγή της χρωστικής με βάση τα ευρήματα του Farnum, την οποία ονόμασε Pigment Red 254.
Pyrrole Red και κόκκινη Ferrari
Επειδή η Ciba κατείχε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, όταν η χρωστική ουσία βγήκε στην αγορά ήταν πολύ ακριβή. Καθότι όμως όλες οι άλλες αποχρώσεις του κόκκινου δεν συγκρίνονταν από άποψη ανθεκτικότητας και φωτεινότητας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν το υψηλό κόστος, επειδή το χρώμα αυτό ήταν ιδανικό για βαφή αυτοκινήτων. Το Pyrrole Red έχει εξαιρετική αντοχή στο φως, χημική σταθερότητα και αντοχή στις καιρικές συνθήκες.
Η Ciba Chemicals τότε ζητούσε μέχρι και 100 $ ανά κιλό για το pigment red 254, ένα δηλαδή υπέρογκο ποσό δεδομένου ότι μία μέση τιμή χρώματος ήταν της τάξης των 20 $ ανά κιλό – λάβετε υπόψη ότι αυτό ήταν σε δολάρια τη δεκαετία του 1980! Όταν έληξε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, ο ανταγωνισμός κινήθηκε γρήγορα και η τιμή μειώθηκε.
Από το 2000 έως το 2006, το pigment red 254, που συχνά αναφέρεται ως Ferrari Red, χρησιμοποιήθηκε σε Ferrari, Alfa Romeos, BMW και Corvettes, καθώς και σε Volkswagen και Lexus Soarer SC430. Το Pyrrole red ήταν απόλυτα σταθερό όχι μόνο στην υπεριώδη ακτινοβολία και στις καιρικές συνθήκες, αλλά και στη θερμότητα και στους χημικούς παράγοντες!
Το κόκκινο σήμερα
Σήμερα, περίπου το 40% των νέων αυτοκινήτων που πουλάει η Ferrari είναι σε κόκκινο χρώμα. Αν και αυτός ο αριθμός μπορεί να φαίνεται μεγάλος, αν τον συγκρίνουμε με αυτόν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 –όπου πάνω από το 85% από τις παραγγελίες των νέων αυτοκινήτων ήταν σε κόκκινο χρώμα, στο εμβληματικό πια Pyrrole Red– θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι οι αγοραστές γίνονται ίσως λίγο πιο δημιουργικοί και λιγότερο στενόμυαλοι.
Αυτό δείχνει μια ενδιαφέρουσα αλλαγή τάσης όπου οι πελάτες επιλέγουν συχνά διαφορετικά χρώματα, όπως ασημί, μαύρο, κίτρινο ή μπλε. Ακόμη και η Ferrari δημοσιοποίησε αυτή την αλλαγή, και τα τελευταία χρόνια, τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν δεν ήταν σε απόχρωση του κόκκινου: τα 458 Speciale Aperta και F12tdf κυκλοφόρησαν σε κίτρινο, η LaFerrari Aperta σε μαύρο και η 488 Pista Spider σε λευκό.
Η Ferrari σήμερα προσφέρει πάνω από 30 διαφορετικά χρώματα στους πελάτες της, τα οποία κυμαίνονται από αποχρώσεις του ασημί, κίτρινου, πράσινου, μπλε, μαύρου, λευκού και κόκκινου. Εκείνοι που επιλέγουν τις Tailor Made αποχρώσεις έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ακόμη και το δικό τους χρώμα. Η δημοτικότητα του παραδοσιακού κόκκινου φαίνεται να μειώνεται σιγά σιγά… αλλά γιατί το κόκκινο εξακολουθεί να είναι το πιο εμβληματικό χρώμα στην ιστορία της μάρκας;
Εθνικά χρώματα
Η ιστορία του κόκκινου χρώματος και η σημασία του, τόσο για την Ιταλία όσο και για τη Ferrari, πάει πίσω στην πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα. Ο νεαρός Enzo Ferrari είχε επισκεφθεί έναν αγώνα στο Circuito di Bologna το 1908 και είδε ταλαντούχους οδηγούς εκείνης της εποχής (Vincenzo Lancia, Felice Nazzaro) με κόκκινα Fiat. Το γεγονός ότι αυτά τα αυτοκίνητα ήταν κόκκινα δεν ήταν τυχαίο. Οι Ιταλοί είχαν υιοθετήσει το Rosso Corsa ως το εθνικό τους αγωνιστικό χρώμα τον προηγούμενο χρόνο, αφού ένα Itala (αυτοκίνητο) είχε κερδίσει το ράλι Πεκίνου-Παρίσι. Η AIACR (που ονομάζεται FIA σήμερα) θέσπισε νέους κανονισμούς που απαιτούσαν από τις ομάδες αγώνων να βάφουν τα αυτοκίνητά τους στο αντίστοιχο εθνικό τους χρώμα.
Οι Γάλλοι αγωνιζόντουσαν στα μπλε, οι Βρετανοί με πράσινο και οι Γερμανοί με λευκό. Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα στα μέσα της δεκαετίας του 1930, τα γερμανικά αυτοκίνητα ήταν πολύ βαριά, έτσι αφαίρεσαν το χρώμα και έμειναν με ένα γυμνό σώμα που ήταν ασημί. Ένα νέο αγωνιστικό χρώμα γεννήθηκε. Τα περισσότερα γερμανικά αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι σήμερα γνωστά ως Silver Arrows (ασημένια βέλη).
Γιατί το κόκκινο είναι το εθνικό χρώμα της Ιταλίας;
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το πώς το κόκκινο έγινε το εθνικό χρώμα της χώρας, και μία από αυτές είναι ότι η μικρή λεγεώνα του Giuseppe Garibaldi –Ιταλού στρατηγού και εθνικιστή– φόρεσε για πρώτη φορά το τώρα διάσημο κόκκινο πουκάμισο. Ο Garibaldi ξεκίνησε αυτή την τάση όταν συμμετείχε σε στρατιωτική δράση στην Ουρουγουάη τη δεκαετία του 1840, αφού είχε περάσει αρκετό καιρό στη χώρα της Νότιας Αμερικής μετά την εξορία του από την Ιταλία λόγω των ισχυρών πεποιθήσεών του.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ουρουγουάη, χρησιμοποίησε κόκκινα πουκάμισα από ένα κοντινό σφαγείο που προορίζονταν για τους υπαλλήλους του, κυρίως επειδή χρειαζόντουσαν κάτι οικονομικό. Οι ιστορικοί θεωρούν τον Garibaldi ως έναν από τους ιδρυτές της Ιταλίας και από τους μεγαλύτερους στρατηγούς της σύγχρονης εποχής.
Rosso Corsa
Οι Alfa Romeo, Maserati, Lancia και Ferrari, που εκπροσωπούσαν την Ιταλία, έπρεπε να τρέχουν με κόκκινο χρώμα. Κάθε μία από αυτές τις μάρκες αποφάσισε στη συνέχεια να επιλέξει μια απόχρωση του κόκκινου. Για παράδειγμα, η Ferrari επέλεξε αυτό που σήμερα ονομάζεται Rosso Mugello. Αυτή η απόχρωση της Ferrari επιλέχθηκε συγκεκριμένα για να ξεχωρίζει από τα κόκκινα των άλλων εταιριών. Επίσης, τα χρώματα καθιστούσαν ικανούς τους μηχανικούς και τους κριτές να διαχωρίζουν εύκολα τα αυτοκίνητα, όταν χρονομετρούσαν τον αγώνα.
Σήμερα, μετά από 75 χρόνια αδιάκοπης καινοτομίας, η χρωματική παλέτα της Ferrari περιλαμβάνει πλέον τα πάντα, από το έντονο κίτρινο Giallo Modena έως το σκούρο μπλε του Blu Pozzi και μια σειρά από κόκκινα ενδιάμεσα, όπως Rosso Imola, Rosso Scuderia, Rosso Dino και φυσικά τη νέα άφιξη, Rosso Ferrari F1-75.
Μέρος του προγράμματος Special Equipment, το νέο χρώμα της Rosso Ferrari F1-75 έχει σχεδιαστεί για να δίνει στους απαιτητικούς ιδιοκτήτες Ferrari την ευκαιρία να ενισχύσουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του αυτοκινήτου τους και είναι διαθέσιμο για όλα τα μοντέλα της μάρκας.
Το «καρέ» συμπλήρωσε η νεοαφιχθείσα F80 και η ιστορία έχει δρόμο ακόμη…
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Ο εμπλεκόμενος τραυματίας θα πρέπει να αναζητήσει την αξιολόγησή του από κλινικό γιατρό
Εντυπωσιακός είναι ο απολογισμός των δύο πρώτων ετών παρουσίας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων της BYD στην Ελλάδα
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.