Αυτοκινηση

Η BYD γιορτάζει 100 ηλεκτρικά βαν ΕΤP3 στους ελληνικούς δρόμους

Εντυπωσιακός είναι ο απολογισμός των δύο πρώτων ετών παρουσίας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων της BYD στην Ελλάδα

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το ETP3, το ετοιμοπαράδοτο ηλεκτρικό βαν της BYD, έχει ξεπεράσει τις 100 ταξινομήσεις στην Ελλάδα.

Η BYD ξεπερνά το φράγμα διάθεσης 100 ηλεκτρικών van ETP3 στην Ελλάδα μέσα σε δύο χρόνια. Το ETP3, ένα από τα τρία best-sellers της αγοράς τόσο για το 2023 όσο και το πρώτο εννεάμηνο του 2024, «επιχειρεί» σε όλη την Ελλάδα, από την Κέρκυρα στην Κρήτη, και από την Κάλυμνο και την Κω μέχρι την Ηλεία και φυσικά στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη

Ετοιμοπαράδοτο, με αμετάβλητη λιανική τιμή διάθεσης από το λανσάρισμά του και με κρατική επιδότηση από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που φτάνει τις 12.000 ευρώ.

Το ETP3 της BYD έχει ξεπεράσει τις 100 ταξινομήσεις στην Ελλάδα

Εντυπωσιακός είναι ο απολογισμός των δύο πρώτων ετών παρουσίας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων της BYD στην Ελλάδα!

Συνυπολογίζοντας και τα οχήματα που παραδίδονται την επόμενη εβδομάδα σε μεγάλη εταιρεία ταχυμεταφορών, το ETP3, το ετοιμοπαράδοτο ηλεκτρικό βαν της μάρκας, έχει ξεπεράσει τις 100 ταξινομήσεις στη χώρα.

Περισσότερα από τα μισά δραστηριοποιούνται στον χώρο των ταχυμεταφορών.

Μεγάλες και μικρές εταιρείες Courier ή Last Mile Delivery της αγοράς επένδυσαν στη ρεαλιστική αυτονομία του που ξεπερνά τα 250 χλμ. στον αστικό ιστό, την ποιότητα κατασκευής του και το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης του.

Ακολουθούν γνωστές αλυσίδες super-market, επιχειρήσεις εστίασης και αρτοποιίας/ζαχαροπλαστικής, φαρμακαποθήκες, εταιρείες καλλυντικών, ηλεκτρονικών ειδών, διανομής ειδών καπνού και τροφοδοσίας πλοίων.

Όσον αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες, το ETP3 έχουν εμπιστευθεί ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, ξυλουργοί, τεχνικά γραφεία και αρχιτεκτονικά και εταιρείες καθαρισμού.

Αξίζει να σημειωθεί πως μερικά ETP3 έχουν μετασκευαστεί με θάλαμο συντήρησης/ψύξης.

Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το BYD ETP3

Κανένα ETP3 δεν έχει βγει εκτός λειτουργίας λόγω κάποιας σοβαρής βλάβης. Ακόμα και ατυχή συμβάντα όπως για παράδειγμα ένας σπασμένος καθρέφτης ή προφυλακτήρας αντιμετωπίστηκαν αυθημερόν, με το van να επανέρχεται άμεσα στη διάθεση του χρήστη.

Το πρώτο ETP3 που κατέληξε σε χέρια ιδιώτη, είναι και αυτό που έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς έχει ξεπεράσει τα 60.000 χλμ σε διάστημα περίπου 18 μηνών. Μάλιστα είναι ένα από τα τρία συνολικά ETP3, που δεν έχουν στοιχίσει απολύτως τίποτα στον κάτοχό τους όσον αφορά στο κόστος κίνησης, φορτίζοντας την μπαταρία τους με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από τον ήλιο, καθώς εφοδιάζονται από φωτοβολταϊκά συστήματα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η γεωγραφική κατανομή, περίπου 75 ETP3 «επιχειρούν» στην Αττική, με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί με 7, η Κρήτη με 5, η Μαγνησία και η Κως με 3, η Κάλυμνος, η Εύβοια και η Κέρκυρα με 2, ενώ από ένα ETP3 κυκλοφορεί σε Αρκαδία, Ηλεία, Χίο, Λευκάδα.

Αξίζει να σημειωθεί η αυξανόμενη απήχηση του ETP3 στα νησιά, καθώς σε αυτές τις περιοχές το όχημα επιδοτείται από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με επιπλέον 4.000 ευρώ, με τη συνολική επιδότηση να φτάνει τα 10.000 ευρώ, τόσο για αγορά όσο και Leasing. Επιπλέον επιδότηση 2.000 ευρώ δίνεται για απόσυρση παλαιού οχήματος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η λιανική τιμή διάθεσης του ETP3 έχει παραμείνει αμετάβλητη σε όλη τη διάρκεια διάθεσής του στην ελληνική αγορά.