Toyota: Νέο bZ4X με εξαιρετική αυτονομία και κορυφαίες δυνατότητες τετρακίνησης
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Toyota bZ4X: Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας που ανοίγει νέους ορίζοντες
Σας κάνει εντύπωση το όνομά του; Ελάτε τώρα… Αν κοιτάξουμε το portfolio του ιαπωνικού κολοσσού, θα δούμε μερικά εμβληματικά μοντέλα να χαρακτηρίζονται με ονομασίες-συμπλέγματα αρκτικόλεξων – το FJC και το RAV4 είναι δύο από αυτά. Εν προκειμένω, το «bZ» σημαίνει «πέρα από το μηδέν», άρα με μηδενικούς ρύπους. Με άλλα λόγια, είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Το «4» χρησιμοποιείται ως αναφορά, σε γενικές γραμμές, στο μέγεθός του – σκεφτείτε τις διαστάσεις του RAV4. Και το «X» μαρτυρά ότι πρόκειται για SUV. Συνθέτοντάς τα προκύπτει ο συνδυασμός «Toyota bZ4X». Τόσο απλά!
Να σημειώσουμε εδώ ότι η Toyota είναι και παραμένει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που από την αρχή της δημιουργίας της είχε τόσο ξεκάθαρες τάσης προς την ηλεκτροκίνηση, με κατανοητές και ουσιαστικές προτάσεις. «Το αυτοκίνητο είναι αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να το βλέπουμε, ενώ ο “εχθρός” σήμερα είναι οι ρύποι CO2. Αυτούς πρέπει να αντιμετωπίσουμε», είχε πει ο Akio «Morizo» Toyoda. Οπότε το bZ4X ήταν πολυαναμενόμενο – όλοι ήθελαν να δουν πώς θα προσέγγιζε η κραταιά μάρκα την ηλεκτροκίνηση.
Toyota bZ4X - Beyond Zero
Η αλήθεια είναι ότι το πολυαναμενόμενο Toyota bZ4X φέρνει για πρώτη φορά τις πραγματικές off-road ικανότητες των SUV στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η ποιότητα και οι επιδόσεις του bZ4X βασίζονται στην παγκοσμίως υψηλή εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μια κληρονομιά η οποία εκτείνεται σε βάθος τουλάχιστον 25ετίας. Εδώ και χρόνια η Toyota είναι πρωτοπόρος στο ταξίδι προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αλλά αυτό για τη μάρκα ήταν μόνο η αρχή, μια και θέλοντας να προχωρήσει πιο πέρα, δημιούργησε το bZ4X που εκφράζει την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία «Beyond Zero» της Toyota, προσφέροντας οφέλη πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το Toyota bZ4X, το πρώτο μιας σειράς μοντέλων bZ που πρόκειται να λανσαριστούν μελλοντικά στην Ευρώπη, διαθέτει τεχνολογία βασισμένη στην ηγετική θέση της Toyota στα εξηλεκτρισμένα οχήματα εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα.
Τι διακρίνει το Toyota bZ4X
Το Toyota bZ4X βασίζεται στην ολοκαίνουργια, αρθρωτής σχεδίασης, πλατφόρμα (eTNGA), που ενσωματώνει τη μονάδα της μπαταρίας στη δομή του οχήματος, προσφέροντας πρόσθετη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους για δυναμική οδήγηση. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, η ευρυχωρία καμπίνας για πέντε επιβάτες είναι κορυφαία, ενώ η αρχή της μάρκας «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο», υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit, στο οποίο η TFT οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών των 7’’ τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού, ώστε να μπορεί να βλέπει τα όργανα με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση και το πάτωμα στη χαμηλότερη θέση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει έως και τα 452 λίτρα – αρκετός χώρος για τη μεταφορά τριών βαλιτσών 82 λίτρων ή δύο mountain bikes. Μάλιστα τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα σε διάταξη 60:40 και έχουν λειτουργία ανάκλισης, ενώ κάτω από το πάτωμα φιλοξενείται μια εργαλειοθήκη.
Η ανάπτυξη νέου, κορυφαίου συστήματος τετρακίνησης στην αγορά των ηλεκτρικών, AWD με X-MODE λειτουργία, έχει πραγματικές off-road δυνατότητες και η αυτονομία αγγίζει τα 516 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση που σε fast charger για 0%-80% χρειάζεται περίπου 30 λεπτά. Τέλος, ενδεικτικό της αξιοπιστίας της Τοyota είναι ότι το Toyota bZ4X προσφέρεται με εγγύηση απόδοσης μπαταρίας και μετά από 11 χρόνια χρήσης ή 1.000.000 χλμ.!
Στον δρόμο
Το προσθιοκίνητο Toyota bZ4X χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, τοποθετημένο μπροστά, που αποδίδει ισχύ 204 ίππους, ροπή 265 Nm και έχει αυτονομία έως 516 χλμ. Το δε τετρακίνητο μοντέλο διαθέτει ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες 80 kW που κινούν τους εμπρός και πίσω άξονες. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς τους είναι 218 ίπποι, με ροπή 337 Nm και έχει αυτονομία 470 χλμ. Να προσθέσουμε ότι για καλύτερη συνολική κατανάλωση ισχύος χρησιμοποιείται μόνο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας όταν χρειάζεται χαμηλή ροπή μετάδοσης κίνησης.
Κάτι που επίσης χρήζει αναφοράς είναι το γεγονός ότι η Toyota συνεργάστηκε με τη Subaru –εταίρο της σε θέματα εξέλιξης– για τον σχεδιασμό ενός νέου συστήματος τετρακίνησης που βασίζεται στην εξαιρετική κληρονομιά και των δύο εταιρειών σε συστήματα AWD. Αυτό το νέο σύστημα προσφέρει στο Toyota bZ4X μια κορυφαία στην κατηγορία του ικανότητα οδήγησης εκτός δρόμου, για πρώτη φορά στην αγορά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από διαφορετικές ρυθμίσεις του X-Mode που προσαρμόζουν την απόδοση σε χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 χλμ./ώρα) και προσφέρουν Grip Control για πιο απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση (κάτω από 10 χλμ./ώρα). Η απόσταση από το έδαφος είναι 20,5 εκ., η λειτουργία Water-crossing «δίνει ρέστα», ενώ παρόντα είναι όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού μέσα από την τελευταία γενιά του Toyota Safety Sense.
Οι τιμές της γκάμας Toyota bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.