Αξιολόγηση τροχαίου ατυχήματος
Ο εμπλεκόμενος τραυματίας θα πρέπει να αναζητήσει την αξιολόγησή του από κλινικό γιατρό
Η γιατρός και ακτινοδιαγνώστρια, Κατερίνα Μαράτου, γράφει στην ATHENS VOICE για τις πιθανές κακώσεις από τροχαίο ατύχημα και την αξιολόγησή τους
Καθημερινά, κατά τις μετακινήσεις μας, είτε με κάποιο όχημα είτε απλώς περπατώντας, βρισκόμαστε εκτεθειμένοι στον κίνδυνο ενός τροχαίου ατυχήματος, μικρής ή μεγάλης σοβαρότητας, ειδικότερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τίθεται, λοιπόν, το ζήτημα της αξιολόγησης του ατυχήματος και του συνεπειών του στο ανθρώπινο σώμα, από ιατρικής πλευράς.
Πολλοί άνθρωποι που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα δεν γνωρίζουν τη σοβαρότητα των κακώσεων που ενδεχομένως έχουν υποστεί, με συνέπεια να μην αναζητούν εγκαίρως την ενδεδειγμένη ιατρική διάγνωση και αντιμετώπιση. Τη στιγμή του ατυχήματος, το στρες του οργανισμού, ψυχικό και σωματικό, αντιμετωπίζεται σημαντικά από την έκκριση ειδικών ουσιών (ορμονών και κατεχολαμινών) οι οποίες αμβλύνουν τα συμπτώματα και, άρα, επηρεάζουν την ορθή αξιολόγηση της κατάστασης από τον τραυματία.
Υπάρχουν κλειστές κακώσεις, μη εμφανείς, αρκετά σημαντικές, συχνά ασυμπτωματικές, οι οποίες παραμένουν αδιάγνωστες και δυνητικά απειλούν τη ζωή του τραυματία. Τέτοιες κακώσεις αφορούν σε εσωτερικά όργανα της κοιλίας, όπως τους νεφρούς, το ήπαρ και, κυρίως, τον σπλήνα. Σε κάθε περίπτωση τροχαίου, ο εμπλεκόμενος τραυματίας θα πρέπει να αναζητήσει την αξιολόγησή του από κλινικό γιατρό, κατά προτίμηση στα επείγοντα εφημερεύοντος Νοσοκομείου (χειρουργικός τομέας), ή έστω, στο ιατρείο του προσωπικού-οικογενειακού γιατρού.
Η αναφορά των λεπτομερειών του τροχαίου ατυχήματος δηλώνει τη σφοδρότητα και το είδος των πιθανών κακώσεων και οδηγεί τον κλινικό γιατρό στη στοχευμένη περαιτέρω αντιμετώπιση. Ας μην ξεχνάμε τη σοφή ρήση του Ιπποκράτη: «Το δε προνοείν και προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν».
Τροχαίο ατύχημα: Πιθανές κακώσεις
Ας αναφερθούμε επιγραμματικά σε απλές κατευθυντήριες γραμμές αξιολόγησης των πιθανών κακώσεων ενός τροχαίου:
Κεφαλή - αυχένας: Άμεση πλήξη του κρανίου, με ή χωρίς συμπτώματα διάσεισης, χρήζει κλινικής αξιολόγησης. Επίσης, η περιοχή του αυχένα είναι μεγάλης σημασίας σε τροχαία με πτώση ή απότομο φρενάρισμα.
Θώρακας: Άμεση πλήξη-πτώση, πρόσκρουση, πρέπει να αξιολογηθεί για πιθανά κατάγματα πλευρών, επιπλοκές αυτών (τραυματισμός πνεύμονα - πνευμοθώρακα) ή και κακώσεις καρδιάς και μεγάλων αρτηριακών κλάδων. Αξιολόγηση σπονδύλων θωρακικής μοίρας σπονδυλικής στήλης.
Κοιλία: Άμεση πλήξη, συμπίεση, πτώση, αξιολογείται για πιθανή κάκωση εσωτερικών οργάνων, πρωτίστως σπληνός, ήπατος, νεφρών. Αξιολόγηση σπονδύλων οσφυικής μοίρας σπονδυλικής στήλης.
Λεκάνη - ισχία: Κακώσεις οστών και εσωτερικών οργάνων (κυρίως της ουροδόχου κύστεως, ιδίως όταν είναι πλήρης ούρων και υποστεί απευθείας πλήξη). Άνω και κάτω άκρα Αξιολόγηση πόνου, εκχυμώσεων, οιδήματος (μπορεί να υποκρύπτεται κάταγμα).
Μετά από ένα τροχαίο ατύχημα, ελάσσονος ή μείζονος σοβαρότητας, και μέχρι να λάβουμε βοήθεια, μένουμε ήρεμοι, δεν κινούμαστε, προσπαθούμε να παραμείνουμε ζεστοί (σε περίπτωση ψύχους) και δεν αγνοούμε τυχόν σημεία ή συμπτώματα, όσο αμελητέα κι αν φαντάζουν. Το ίδιο φυσικά θα πρέπει να συμβουλέψουμε και άλλους ανθρώπους που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, στο οποίο βρεθήκαμε παρόντες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.