- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αυτοκινηση
bZ4X: Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Toyota
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Θωμάς K. Ευθυμίου
6’
ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Toyota bZ4X: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας ανοίγει νέους ορίζοντες στην αγορά
Τι είναι
- Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων bZ – beyond Zero – της Toyota.
- Διατίθεται σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση
Fast Info
- Το bZ4X το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV) της Toyota, ανοίγει νέους ορίζοντες λανσάροντας το brand μηδενικών εκπομπών ρύπων bZ «Beyond Zero» της εταιρείας.
- Το bZ4X φέρνει για πρώτη φορά τις πραγματικές off-road ικανότητες των SUV στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
- Η ποιότητα και οι επιδόσεις του bZ4X βασίζονται στην παγκοσμίως υψηλή εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μία κληρονομιά η οποία εκτείνεται σε βάθος τουλάχιστον 25ετίας.
Beyond Zero: Η νέα γκάμα της Toyota
- Η Toyota είναι πρωτοπόρος στο ταξίδι προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αλλά αυτό για την μάρκα ήταν μόνο η αρχή μια και θέλει να προχωρήσει πιο πέρα
- Το bZ4X εκφράζει την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία «Beyond Zero» της Toyota προσφέροντας οφέλη πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων
- Το πρώτο μιας σειράς μοντέλων bZ που πρόκειται να λανσαριστούν στην Ευρώπη
- Τεχνολογία βασισμένη στην ηγετική θέση της Toyota στα εξηλεκτρισμένα οχήματα εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα
Γνωριμία
- Νέα πλατφόρμα (eTNGA), που ενσωματώνει τη μονάδα της μπαταρίας στη δομή του οχήματος, προσφέροντας πρόσθετη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους για δυναμική οδήγηση.
- Κορυφαία ευρυχωρία καμπίνας για όλους χάρη στη νέα αρχιτεκτονική.
- Ανάπτυξη νέου, κορυφαίου συστήματος τετρακίνησης στην αγορά των ηλεκτρικών, AWD με X-MODE λειτουργία, με πραγματικές off-road δυνατότητες.
- Αυτονομία έως και 516 χλμ με μια πλήρη φόρτιση.
- Αξιοπιστία Τοyota με εγγύηση απόδοσης μπαταρίας και μετά από 11 χρόνια χρήσης ή 1.000.000 χιλιόμετρα.
- Ταχεία φόρτιση 0%-80% σε περίπου 30 λεπτά.
- Νέας γενιάς κορυφαία ασφάλεια με το Toyota Safety Sense με πλήθος νέων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
- Νέα εποχή συνδεσιμότητας με το νέο, ευφυές σύστημα πολυμέσων Τοyota Smart Connect.
Πλατφόρμα & χώροι
- Νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με φιλοσοφία eTNGA
- Το bZ4X δεν αποτελεί προσαρμογή ενός υπάρχοντος μοντέλου. Αντίθετα, είναι εντελώς νέα ανάπτυξη βασιζόμενη στη φιλοσοφία eTNGA που έχει σχεδιαστεί, βελτιστοποιηθεί και προορίζεται για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
- Στοιχείο καθοριστικής σημασίας είναι η λεπτή μονάδα μπαταρίας, η οποία είναι τοποθετημένη πλήρως κάτω από το πάτωμα του οχήματος και αποτελεί μέρος του πλαισίου.
- Η αρθρωτή σχεδίαση της eTNGA προσφέρει εύκολη προσαρμογή για χρήση σε οχήματα διαφόρων μεγεθών και τύπων αμαξωμάτων. Μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες διαφορετικών μεγεθών και απόδοσης και να διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις ανάλογα με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης (όπως στην περίπτωση του bZ4X).
- Η σχεδίαση της πλατφόρμας επιτρέπει στο bZ4X να έχει μακρύ μεταξόνιο (2.85 μ) με αποτέλεσμα την εξαιρετική εσωτερική ευρυχωρία – τόσο στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών.
- Για τους πίσω επιβάτες υπάρχει μία απόσταση ενός μέτρου, επίπεδο πάτωμα και άφθονος χώρος για τα πόδια ο οποίος είναι κορυφαίος στην κατηγορία και εφάμιλλος με αυτόν μεγαλύτερων οχημάτων.
- Ο ευέλικτος χώρος αποσκευών διαθέτει ένα προσαρμοζόμενο πάτωμα δύο επιπέδων και έναν υποδαπέδιο χώρο που μπορεί να προσθέσει επιπλέον 7 εκ. στο ύψος φόρτωσης όταν απαιτείται η μεταφορά αντικειμένων μεγαλύτερου ύψους.
- Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση και το πάτωμα στη χαμηλότερη θέση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει έως και τα 452 λίτρα – αρκετός χώρος για τη μεταφορά τριών βαλιτσών 82 λίτρων ή δύο mountain bikes.
- Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα σε διάταξη 60:40 και έχουν λειτουργία ανάκλισης, ενώ κάτω από το πάτωμα φιλοξενείται μια εργαλειοθήκη.
Σχεδίαση
- Δυναμική εμφάνιση με κύριο χαρακτηριστικό είναι η νέα σχεδιαστική υπογραφή της μάσκας – «hammerhead» – με χαρακτηριστικούς, λεπτούς προβολείς LED και έμφαση στις εμπρός γωνίες
- SUV χαρακτήρας
- Έμφαση στην αεροδυναμική με πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων που διαχειρίζονται τη ροή του αέρα κάτω και πάνω από το όχημα και συνεισφέρουν στην επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
- Kοντοί πρόβολοι, χαμηλό ύψος της οροφής και τεράστιοι τροχοί (έως 20")
Εσωτερικό
- Κορυφαία ευρυχωρία για όλους
- «Χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο». Η αρχή αυτή υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit, στο οποίο η TFT οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών των 7’’ τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού, ώστε να μπορεί να βλέπει τα όργανα με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
- Άνεση και ποιότητα
Tech
- Το bZ4X διαθέτει οθόνη αφής 8 ή 12,3”. Η μεγάλη οθόνη χρησιμοποιείται με το τελευταίο σύστημα Toyota Smart Connect, με προηγμένες λειτουργίες και βελτιωμένο έλεγχο αναγνώρισης φωνής Toyota Smart Connect
- Cloud Πλοήγηση
- Ψηφιακός βοηθός & Over The Air (ΟΤΑ) ενημερώσεις
- Στο bZ4X, το Toyota T-Mate περιλαμβάνει την τελευταία γενιά του Toyota Safety Sense, με προληπτικά συστήματα ασφάλειας που έχουν εξελιχθεί ώστε να παρέχουν βελτιωμένη λειτουργικότητα και πιο λεπτομερή παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος και των άλλων χρηστών των δρόμων.
Στον δρόμο
- Το προσθιοκίνητο bZ4X χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει ισχύ 204 ίππους, ροπή 265 Nm και έχει αυτονομία έως 516 χλμ.
- Το τετρακίνητο μοντέλο διαθέτει ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες μπροστά και πίσω 80 kW που κινούν τους εμπρός και πίσω άξονες. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς τους είναι 218 ίπποι με ροπή 337 Nm και έχει αυτονομία 470 χλμ.
- Για καλύτερη συνολική κατανάλωση ισχύος χρησιμοποιείται μόνο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας όταν χρειάζεται χαμηλή ροπή μετάδοσης κίνησης.
- Το bZ4X χρησιμοποιεί μία νέα σχεδίαση eAxle που ενσωματώνει τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα σε μία ενιαία μονάδα.
- Στην λειτουργία της αναγεννητικής πέδησης η επιβράδυνση κατά το ρολάρισμα αυξάνεται στα 0,15 G όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, λειτουργώντας με φυσική αίσθηση και αντισταθμίζοντας περίπου το 80% της επιβράδυνσης κατά την οδήγηση.
Τετρακίνηση με λειτουργία X-MODE
- Η Toyota συνεργάστηκε με τη Subaru – εταίρο της σε θέματα εξέλιξης – για τον σχεδιασμό ενός νέου συστήματος τετρακίνησης που βασίζεται στην εξαιρετική κληρονομιά και των δύο εταιρειών σε συστήματα AWD.
- Αυτό το νέο σύστημα προσφέρει στο bZ4X μία γνήσια, κορυφαία στην κατηγορία του ικανότητα οδήγησης εκτός δρόμου – πρώτη φορά στην αγορά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.
- Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από διαφορετικές ρυθμίσεις του X-MODE που προσαρμόζουν την απόδοση σε χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 χλμ/ώρα) και προσφέρουν Grip Control για πιο απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση (κάτω από 10 χλμ/ώρα).
- Downhill Assist Control / * Water-crossing
- Αντί του συμβατικού μοχλού αλλαγής σχέσεων, το bZ4X διαθέτει ένα νέο χειριστήριο επιλογέα: πιέζοντας το εξωτερικό τμήμα και στρέφοντας αριστερά ή δεξιά, επιλέγετε drive ή όπισθεν.
* Απόσταση από το έδαφος 20,5 εκ.
Τιμή
- Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».