Αυτοκινηση

Το Renault Austral «φλερτάρει» με τις οικογένειες και τους λάτρεις της άνεσης και των χώρων

Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων

Θωμάς K. Ευθυμίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το ολοκαίνουργο Renault Austral είναι μέρος της παράδοσης «αυτοκίνητα για τη ζωή»

Τι είναι
Το Renault Austral είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο SUV, με sport σχεδίαση που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας C-SUV

Σύμφωνα με την Renault, το ολοκαίνουργο Austral είναι μέρος της παράδοσης «αυτοκίνητα για τη ζωή». Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων που ξεκίνησε από την Arkana και το ολοκαίνουρκο Megane E-TECH Electric, με μια αποφασιστικά σύγχρονη προσέγγιση.

Fast Info για το Renault Austral

Στόχος του νέου Austral η οικογένεια και οι λάτρεις της άνεσης και των χώρων.

Η οθόνη OpenR είναι μία από τις μεγαλύτερες οθόνες στην αγορά αυτοκινήτων. ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της εμπειρίας της ζωής Renault «Nouvelle Vague».

Το Austral έχει όλα τα στοιχεία εκείνα που οριοθετούν ένα γνήσιο SUV.

Σχεδιασμός που χαρίζει μια ισχυρή προσωπικότητα που συνδυάζει κομψότητα και δύναμη, ενώ αντικατοπτρίζει την ανανέωση της μάρκας, έτσι όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού «Renaulution».

Η πρόταση της Renault, με τον κινητήρα 130 ίππων Mild Hybrid Advanced και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σύμφωνα με την μάρκα, αποτελεί την  καλύτερη εναλλακτική λύση για το diesel!

Το Austral δεν διατίθεται με τετρακίνηση αλλά με τετραδιεύθυνση τρίτης γενιάς της Renault, με την ονομασία 4CONTROL Advanced.

Design

Σχεδίαση του νέου Austral με βάση τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της Renault, Sensual Tech.

Το αποτέλεσμα είναι ένας συνδυασμός σχημάτων, καμπυλών, πλευρών και αριστοτεχνικά μελετημένων σχεδιαστικών λεπτομερειών.

Οι μεγάλοι τροχοί τονίζουν τη μυώδη σιλουέτα του με μια γραμμή κοντά στους θόλους,  που δίνει στο όχημα δύναμη και χαρακτήρα.

Το νέο λογότυπο της Renault επισφραγίζει τη σύγχρονη αισθητική του.

Εμπρός νέα φωτιστική υπογραφή σχήματος «C» που είναι χαρακτηριστική για τα νέα μοντέλα Renault.

Οι αναλογίες της σχεδίασης χαρίζουν στο νέο Austral μια αίσθηση ευρυχωρίας, στιβαρότητας και σπορ χαρακτήρα, η οποία ενισχύεται από το «κόψιμο» του πίσω παραθύρου.

Εσωτερικό

Η «αισθησιακή τεχνολογία» στο σύνολό της εμπνέει μια αυξημένη αίσθηση αντιληπτής ποιότητας που ενισχύεται περαιτέρω από την χρήση των γεωμετρικών σχημάτων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο.

Οι δύο μεγάλες οθόνες 12'' συν την οθόνη head-up display 9,3'' αποτελούν συνολικό χώρο οθόνης σχεδόν 1.000 cm2 (1000 τετραγωνικά εκατοστά) για μια ξεχωριστή και συνδεδεμένη εμπειρία οδήγησης.

Το Austral διαθέτει 500-575 λίτρα πορτμπαγκάζ (τα οποία γίνονται 1.525 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα) και 35 λίτρα για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.

Το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 16 εκ., ενώ χωρίζεται σε ποσοστό 40/60 το καθένα ξεχωριστά, με δυνατότητα της ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος.

Τα υφάσματα στο εσωτερικό, σκληρά ή μαλακά, κολλώδη ή στεγνά, απαλά ή τραχιά, τα υλικά ταξινομούνται σύμφωνα με 12 κριτήρια, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που δημιουργήθηκε από τη Renault το 2004, το Sensotact.

12 δοκιμαστές (που είναι γνωστοί και ως «πανελίστες») χρησιμοποιούν το Sensotact, χρησιμοποιώντας την αφή τους για την αξιολόγηση των υλικών. Οι πανελίστες είναι εθελοντές από όλη την εταιρεία, που εδώ ανακαλύπτουν μια νέα δεξιότητα, έξω από το συνηθισμένο πεδίο εξειδίκευσής τους.

Αυτή η μέθοδος συνέβαλλε και στην επιλογή του υλικού για την αντικατάσταση του δέρματος στο τιμόνι του νέου Austral, καθώς και εκείνου που χρησιμοποιείται για τα καθίσματα, το ταμπλό και τα υποβραχιόνια.

Στιλιστική εξτραβανγκάτζα

Ένα λεπτό «κενό» μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, δίνει σε κάθε άτομο το δικό του υπερσύγχρονο προστατευτικό «κουκούλι», αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά ανοιχτό ώστε να μπορεί ακόμα να απολαμβάνει ο ένας την παρέα του άλλου.

Η Renault στην προσπάθειά της να εντυπωσιάσει σε φιλόξενη διάθεση όσους θα διαβιούν στο εσωτερικό του Austral έκανε κάτι πρωτοποριακό: με βάση τον κιρκάδιο κύκλο του 24ωρου ρολογιού του ανθρώπινου σώματος, προσαρμόζεται στο εξωτερικό φως και αλλάζει αυτόματα χρώμα κάθε 30 λεπτά.

Tech

Εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά της τεχνολογίας MultI-Sense και 4Control, το νέο Austral ανοίγει σύμφωνα με την Renault μια πόρτα σε έναν εντελώς νέο κόσμο οδηγικής απόλαυσης.

Σε επίπεδο ασφάλειας, το Austral είναι το αποκορύφωμα της νεωτερικότητας με 32 βοηθήματα οδήγησης (ADAS) που  χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Οδήγηση, Πάρκινγκ και Ασφάλεια.

Πολυλειτουργικό κουμπί MULTI-SENSE στο τιμόνι, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους τρεις τρόπους οδήγησης του συστήματος OpenR Link: Sport, Eco και Neutral.

Μία ολοκαίνουργια λειτουργία: προγνωστική οικολογική οδηγική συμβουλή στην υβριδική οδήγηση!

Αυτή βοηθά τον οδηγό να υιοθετήσει ένα πιο αποδοτικό ως προς τα καύσιμα στυλ χρησιμοποιώντας είτε τον πίνακα οργάνων είτε την οθόνη Head Up Display 9,3'' για να υποδείξει την καλύτερη στιγμή για την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει ένα συγκεκριμένο συμβάν (απότομη στροφή, κυκλικός κόμβος, πτώση του ορίου ταχύτητας, περιοχή διοδίων, τομή με πινακίδα «STOP» ή «GIVE WAY»).

Στον υβριδικό κινητήρα E-Tech, οι συμβουλές οικολογικής οδήγησης predictive ενισχύονται από την προληπτική υβριδική λειτουργία οδήγησης που βοηθά στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού της διαδρομής κατά την οδήγηση με ηλεκτρικό κινητήρα.

Κινητήριο σύνολο

Το Austral της δοκιμής μας κινούσε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων με 12V Mild Hybrid σύστημα απόδοσης 160 ίππων και ροπής 270 Nm.

Ο κινητήρας Mild Hybrid είναι ο υβριδικός κινητήρας πρώτου επιπέδου που διατίθεται στο Austral και χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Daimler και υποστηρίζεται από έναν κινητήρα εκκίνησης και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V.

Διατίθεται είτε σε 140 είτε σε 160 ίππους με το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic ή με χειροκίνητο κιβώτιο για την έκδοση των 140 ίππων.

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι κινούμενοι από Αθήνα μέχρι Έδεσσα και τανάπαλιν, ο δείκτης κατανάλωσης έδειξε 5,1 λίτρα /100 χλμ.

Σημαντική λεπτομέρεια για το Austral είναι το ότι έχει έναν κύκλο στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο που είναι πιο σφιχτός από τα κανονικά αυτοκίνητα της πόλης: 10,1 μέτρα!

Τιμή
Οι τιμές της γκάμας Austral ξεκινούν από τις 34.450 ευρώ για την έκδοση Austral Evolution Mild Hybrid Advanced 130.