- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Φόρμουλα 1, Μπακού: Μια ευχάριστη διέγερση
Νικητής ο Πιάστρι σε έναν δραματικό αγώνα με ατύχημα Σάινθ και Πέρεζ λίγο πριν από το τέλος
Φόρμουλα 1: Ο αγώνας στο Baku City Circuit, η νίκη του Όσκαρ Πιάστρι και το ατύχημα Σάινθ - Πέρεζ
Ο 17ος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός δέκατος έβδομος (1.117) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024 στην πίστα Baku City Circuit στο Αζερμπαϊτζάν. Παρακολουθήσαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες, μετά τις μονομαχίες των Μίκα Χάκινεν και Μίκαελ Σουμάχερ στο τέλος του 20ού αιώνα: για 27 γύρους ο Σαρλ Λεκλέρ απειλούσε τον Όσκαρ Πιάστρι σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ με αναβαθμισμένο μονοθέσιο και διάθεση (πάντα ήταν καλός στις πίστες δρόμου και ειδικά στο Μπακού) ακολουθούσε σε απόσταση αναπνοής, περιμένοντας να επιτεθεί. Δυστυχώς για τον ίδιο, τη Red Bull και τη Ferrari, ενεπλάκη σε ατύχημα που έθεσε εκτός πολύτιμων βαθμών τις ομάδες και τους οδηγούς. Πιο πίσω ο Λάντο Νόρις κατάφερε να κερδίσει τέσσερεις βαθμούς στη μάχη κορυφής με τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν, τερματίζοντας τέταρτος, ενώ είχε ξεκινήσει από την 13η θέση εξαιτίας μιας άσχημης συγκυρίας στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Επιπροσθέτως οι δύο νεαροί οδηγοί, ο Φράνκο Κολαπίντο της Williams και ο Όλιβερ Μπέαρμαν της Haas, τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα.
Ο αγώνας ήταν πλούσιος, προσφέροντας μία ευχάριστη διέγερση στους θεατές. Το ανελέητο κυνηγητό του Λεκλέρ στον Πιάστρι μετά την επιτυχημένη και τυχερή προσπέραση του δεύτερου στην αρχή του 20ου γύρου, εγείρει συναισθήματα αγωνίας, επιθετικότητας και ανακούφισης σε ένταση που δεν θα ήταν λογικό και δυνατό να συμβεί στην καθημερινή ζωή. Η επιτυχία ή η αποτυχία της τακτικής των ομάδων, με δεδομένο τον στρατηγικό προσανατολισμό τους, δεσμεύει την προσοχή και τη συγκέντρωση των θεατών. Για 27 συνεχόμενους γύρους οι ρόλοι και τα αντίστοιχα συναισθήματα του θύματος και του θύτη, του κυνηγού και του κυνηγημένου που διέπουν αυτούς, δημιουργούν μια ευχάριστη διέγερση εντός του ασφαλούς περιβάλλοντος του παιχνιδιού και των κανόνων του. Η εξ ορισμού πληκτική καθημερινότητα διεμβολίζεται από ελεγχόμενη ένταση, αναγκαία για μια υγιέστερη συναισθηματική ζωή αφού περιλαμβάνει αρχέγονες ενορμήσεις και παρορμήσεις χωρίς αιματηρές επιπτώσεις στη σχέση μας με τους άλλους. Το παράδοξο της ειρηνικής ζωής που επιδιώκει το ανθρώπινο είδος αντίθετα με τα υπόλοιπα ζώα του πλανήτη τα οποία αλληλοσφαγιάζονται, προϋποθέτει μια περιορισμένη έκφραση εντάσεως που οι αθλητικές συναντήσεις καλύπτουν ως εκ γενεής γνώρισμά τους. Οι αγώνες αυτοκινήτων είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας λειτουργίας όπως θα μπορούσε να βεβαιώσει ο Σέρτζιο Πέρεζ που επιδίωξε να «πατήσει» τον Σάινθ στην προσπάθεια να τον εμποδίσει να διεκδικήσει καλύτερη θέση. Η κίνηση τού Ισπανού αλλά και η αντίσταση τού Μεξικανού αναπαριστούν με αναίμακτο τρόππ, αυτήν τη φορά τουλάχιστον, την καθημερινή μας σχέσ μας με τον εκάστοτε αντίπαλο. Η επιτυχής άμυνα του Αυστραλού οδηγού της Mclaren απέναντι στον Μονεγάσκο της Ferrari, καθώς και η επιμονή του τελευταίου, μας δίνουν κουράγιο στις δυσκολίες που συναντάμε κάθε μέρα. Η σχεδιασμένη στρατηγική των επικεφαλής των ομάδων εγγράφει τη βεβαιότητα ενός μέλλοντος στη ζωή μας.
Φόρμουλα 1: Ο αγώνας στο Baku City Circuit
Κυρίως η βοήθεια που πρόσφερε ο Λάντο Νόρις στον Όσκαρ Πιάστρι καθυστερώντας τον Πέρεζ κατά την διάρκεια του pit stop του ομόσταυλού του στην Mclaren, και υποστηρίζοντας έτσι την προσπάθεια της ομάδας να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση πίσω από τον επικεφαλής του αγώνα μέχρι εκείνη την στιγμή, Σαρλ Λεκλέρ, ήταν το σημείο καμπής για τις εξελίξεις. Ο Πιάστρι βγήκε στη δεύτερη θέση με μία διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Λεκλέρ, την οποία μείωσε σε 1,5 δευτερόλεπτο μετά από τρεις γύρους, λόγω της καλύτερης απόκρισης των «σκληρών» ελαστικών του σε σχέση με αυτά της Ferrari. Στην αρχή του 20ου γύρου ο Πιάστρι παρακάμπτοντας τις οδηγίες του μηχανικού του επιδίωξε προσπέραση, γνωρίζοντας, όπως λέει ο ίδιος, ότι οι πιθανότητες επιτυχίας ήταν 50-50. Εάν ο Λεκλέρ είχε φρενάρει λίγο αργότερα, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, η προσπέραση δεν θα είχε γίνει. Όμως ο Λεκλέρ φοβήθηκε τα «κρύα» ελαστικά του και ο Πιάστρι έδειξε την αποφασιστικότητα ενός ώριμου οδηγού. Στη συνέχεια ο Λεκλέρ επιτέθηκε ουκ ολίγες φορές, και οι δύο οδηγοί κινδύνευσαν στη στροφή 16, αλλά ο Πιάστρι έδειξε απαράμιλλη ψυχραιμία και επιμονή ώσπου ο βρώμικος αέρας που υπέμεινε ο Λεκλέρ αλλοίωσε τα ελαστικά του τόσο, ώστε τρεις γύρους πριν από το τέλος να υποχωρήσει και να υποστεί την επίθεση του Πέρεζ ο οποίος παρέμενε σε απόσταση προστασίας των δικών του ελαστικών καθόλη την καταδίωξη. Πίσω από τον Πέρεζ καιροφυλακτούσε ο Σάινθ ο οποίος άδραξε την ευκαιρία ένα γύρο πριν το τέλος και προσπέρασε, σωστά, τον Πέρεζ όταν εκείνος προσπαθούσε και θα τα κατάφερνε να προσπεράσει τον Λεκλέρ. Όμως, ανάμεσα στην πρώτη και δεύτερη στροφή και ενώ ήταν μισό μήκος αυτοκινήτου μπροστά από τον Πέρεζ φαίνεται ο Μεξικανός να επιταχύνει για να εμποδίσει τη Ferrari στην προσπέραση και η σύγκρουση τους φέρνει χωρίς βαθμούς ενώ διασώζεται ο Λεκλέρ στη δεύτερη θέση. Ο αγώνας τελειώνει με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κίνηση της Red Bull να βάλει στον Φερστάπεν «μαλακά» ελαστικά για να διεκδικήσει τον καλύτερο χρόνο γύρου από τον Νόρις πέφτει στο κενό, και μάλλον δείχνει την αποδιοργάνωση που φέρνει μαζί της η αποχώρηση του Άντριαν Νιούι και των λύσεων που ήξερε να δίνει.
Από τις 20 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2024 θα πραγματοποιηθεί στη Σιγκαπούρη ο αντίστοιχος νυχτερινός αγώνας, ο οποίος χρονολογείται από το 2008 και είναι ο πιο απαιτητικός για τη φυσική κατάσταση των οδηγών λόγω της υγρασίας στην περιοχή. Η Mclaren έχει περάσει στην πρώτη θέση (μετά από 20 συναπτά έτη) του πίνακα των κατασκευαστών με 20 βαθμούς διαφορά από τη δεύτερη Red Bull και 51 βαθμούς από την τρίτη Ferrari. Η διεκδίκηση της πρώτης θέσης φαίνεται ότι θα είναι ανοιχτή μέχρι τέλους. Στον πίνακα των οδηγών προηγείται σταθερά ο Φερστάπεν με 59 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Νόρις, 78 βαθμούς από τον τρίτο Λεκλέρ και 91 βαθμούς από τον τέταρτο Πιάστρι. Για να γίνει πρωταθλητής ο Νόρις πρέπει να τερματίζει, σε κάθε έναν αγώνα από τους επτά που απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, με διαφορά 9 βαθμών από τον Μαξ Φερστάπεν. Απίθανο αλλά όχι αδύνατο.