Αυτοκινηση

Οδηγούμε το επαναστατικό plug-in υβριδικό Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Χρησιμοποιεί έναν περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια (Wankel) για να παράγει ισχύ

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Οδηγούμε το επαναστατικό plug-in υβριδικό Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Το Mazda MX-30 R-EV είναι ένα plug-in υβριδικό, οδηγούμενο αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα του

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι ένα νέο plug-in hybrid μοντέλο που συνδυάζει τις αρετές των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων, ώστε να έχουν οι αγοραστές περισσότερους τρόπους χρήσης του αυτοκινήτου τους ως ηλεκτρικό όχημα αλλά και να μην προβληματίζονται για την αυτονομία του, ή για τη φόρτισή στα μεγαλύτερα ταξίδια.

Χρησιμοποιεί έναν περιστροφικό κινητήρα (Wankel) για να παράγει ισχύ. Περίπου δέκα χρόνια από τη διακοπή των μοντέλων με περιστροφικό κινητήρα μαζικής παραγωγής, ο περιστροφικός κινητήρας επιστρέφει από την Mazda -ως γεννήτρια- στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Το σκεπτικό της Mazda για το MX-30 e-Skyactiv R-EV

Εκτός από το MX-30 BEV –το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής– προσθέτουμε τώρα στη γκάμα ένα plug-in υβριδικό μοντέλο – το MX-30 e-Skyactiv R-EV. Με την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης που είναι εγγενής σε κάθε παραλλαγή του συστήματος μετάδοσης κίνησης, το MX-30 ενσωματώνει πραγματικά τη στρατηγική πολλαπλών λύσεων της Mazda σε ότι αφορά την ουδετερότητα άνθρακα. Επιτρέπει έτσι στους πελάτες να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα, τόσο στον τρόπο ζωής τους όσο και στα χαρακτηριστικά της χώρας στην οποία ζουν.

Και λίγη ιστορία

Η Mazda έχει πλούσια ιστορία στην ανάπτυξη και εξέλιξη των περιστροφικών κινητήρων τύπου Wankel. Και μάλιστα είναι ο μόνος κατασκευαστής που ακόμα και σήμερα, σε πείσμα των καιρών και των ραγδαίων αλλαγών, έχει τέτοιο σύνολο «στα ράφια» του!

Περίπου μια δεκαετία από τότε που ολοκληρώθηκε η παραγωγή του RX-8 με την ειδική έκδοση Spirit R, η Mazda επαναφέρει επίσημα τον περιστροφικό κινητήρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2023. Όμως εδώ, το MX-30 e-Skyactiv R-EV απέχει πολύ από το να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο και ο περιστροφικός κινητήρας του δεν αναπτύχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις. Αντίθετα, λειτουργεί ως επέκταση αυτονομίας για να κάνει το crossover να ταξιδεύει πολύ πιο μακριά από την κανονική ηλεκτρική έκδοση.

Ενώ ο κινητήρας Renesis 13B που κινούσε στο RX-8 ήταν ένας κινητήρας 654 κ.εκ. με δύο ρότορες, το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρησιμοποιεί τη διάταξη με ένα ρότορα 830 κ.εκ. για τον περιστροφικό του κινητήρα/γεννήτρια. Με ακτίνα ρότορα 120 χλστ. (η τροχοειδής καμπύλη της κίνησης του ρότορα) και πλάτος ρότορα 76 χλστ., οι μικρές του διαστάσεις επιτρέπουν την ομοαξονική τοποθέτηση και ενσωμάτωση με τον ηλεκτροκινητήρα, τον επιβραδυντή και τη γεννήτρια, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κινητήριου συνόλου με πλάτος μικρότερο από 840 χλστ. που ταιριάζει στο πλαίσιο του MX-30 BEV.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Σχεδίαση

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV διατηρεί τις όμορφες και προσεκτικά μελετημένες φόρμες του Kodo design.

Το στιλ του αντλεί την έμπνευσή του από το «Human Modern» concept, ακολουθώντας την κατεύθυνση ενός ακόμα πιο εκφραστικού σχεδιασμού που εστιάζει στην ανάδειξη νέων αξιών και νέου lifestyle, περιλαμβάνοντας ταυτόχρονα πολλές πρωτόγνωρες σχεδιαστικές προσεγγίσεις.

Το εξωτερικό είναι απίστευτα απλό για να τονίσει την ομορφιά του, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, «ένα κομμάτι μέταλλο», ενώ οι αντικρυστά ανοιγόμενες (freestyle) πόρτες και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αντανακλούν την αίσθηση της άνετης, ευάερης και ευρύχωρης καμπίνας.

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε με γνώμονα να προσφέρει στους επιβάτες του την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα περιβάλλον «απλωσιάς» Και το πέτυχε, και, με το «διαμπερές» σκηνικό της καμπίνας!

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Η σχεδιαστική ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή όχι μόνο στην επιλογή των καλύτερων υλικών για την καμπίνα, αλλά και στην τέλεια εμφάνισή τους. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και τα μοναδικά υλικά έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την μικρότερη δυνατή επίπτωση στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, η επένδυση από παραδοσιακό φελλό που χρησιμοποιήθηκε στην κεντρική κονσόλα, τονίζει ακόμα περισσότερο την ζεστασιά του συγκεκριμένου υλικού.

Για πρώτη φορά σε ένα Mazda, το MX-30 υιοθετεί πίνακα ελέγχου κλιματισμού με οθόνη αφής 7’’ χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης, σαν στάνταρ, οθόνη HUD (Head Up Display) που προβάλλει μπροστά από το παρμπρίζ όλες τις σχετικές πληροφορίες οδήγησης, ενώ εφοδιάζεται με οθόνη 8.8’’, στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μέσω της εφαρμογής MyMazda από το smartphone σας έχετε πλήρη συνδεσιμότητα.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 350 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πεσμένα η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.155 λίτρα.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Η τεχνολογία του MX-30 e-Skyactiv R-EV

Τελευταίας γενιάς σύγχρονα συστήματα υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού είναι παρόντα στο MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Επίσης το MX-30 e-Skyactiv R-EV υποστηρίζει τη λειτουργία τροφοδοσίας V2L (vehicle to load). Το V2L επιτρέπει στο χρήστη να τροφοδοτήσει ηλεκτρικές συσκευές έως 1500 W χρησιμοποιώντας την πρίζα στο χώρο αποσκευών. Αυτή η βολική λειτουργία επιτρέπει στο χρήστη να παίρνει μαζί του συσκευές μαγειρέματος για το κάμπινγκ, ή να χρησιμοποιεί το φορητό του υπολογιστή στην ύπαιθρο.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Στον δρόμο

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα 830 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 75 ίππους και ροπή 116 Nm, αλλά το σύνολο στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Εν προκειμένω, οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που σε αυτή την περίπτωση παράγει 170 ίππους και 260 Nm ροπής.

Χωρίς μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την εμβέλεια του MX-30 σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα.

Ο θερμικός κινητήρας των 800 κ.εκ. λαμβάνει καύσιμο από ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων τοποθετημένο ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Χρησιμοποιώντας τον περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια, στάθηκε δυνατό να ενσωματωθούν οι καλύτερες πτυχές ενός συστήματος κίνησης σειράς, στο οποίο η κίνηση είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρική, σε ένα μοναδικό plug-in hybrid σύστημα που προσφέρει στους πελάτες, περισσότερους τρόπους χρήσης του αυτοκινήτου τους, ως ηλεκτρικό όχημα.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Εκτός από μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 85km που επιτρέπει στον οδηγό να το χρησιμοποιεί ως ηλεκτρικό όχημα για τις καθημερινές του ανάγκες, τον απαλλάσσει και από το άγχος για τα μακρινά ταξίδια, λόγω της ικανότητας παραγωγής ισχύος από τον περιστροφικό κινητήρα.

Όταν φορτίζεται καθημερινά, το MX-30 e-Skyactiv R-EV μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρικό όχημα για τις καθημερινές σας ανάγκες μετακίνησης, καθώς και να δίνει στο χρήστη του τη δυνατότητα να απολαμβάνει μια καθαρή, άνετη οδηγική εμπειρία, παρόμοια με το MX-30 BEV, ακόμη και όταν παράγει ενέργεια χρησιμοποιώντας τον περιστροφικό κινητήρα.

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία απλά προγράμματα οδήγησης, που όχι μόνο ταιριάζουν στις διαφορετικές οδηγικές του ανάγκες, αλλά προσφέρουν και περιβαλλοντικά οφέλη.

Τιμή

Η τιμή της γκάμας του ΜΧ-30 e-Skyactiv R-EV 170 AT αρχίζει από τις 42.637 ευρώ για την έκδοση Prime Line.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.