- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Βαρκελώνη: Ο Ράσελ ανέδειξε νικητή τον Φερστάπεν
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Formula 1: Όλα όσα έγιναν στο Γκραν Πρι της Βαρκελώνης
Ο δέκατος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός δέκατος (1.110) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 23 Ιουνίου 2024 στην πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya, στη Βαρκελώνη.. Επιβεβαιώθηκε, εκ νέου, ότι η Mclaren με τον Λάντο Νόρις θα διεκδικήσει από τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν την πρωτοκαθεδρία στην κατάταξη των ομάδων κυρίως, και των οδηγών δευτερευόντως. Αυτή τη στιγμή η βρετανική ομάδα είναι στην τρίτη θέση με 93 βαθμούς διαφορά από την αυστριακή ομάδα και 33 από την ιταλική ομάδα της Ferrari, ενώ ο Νόρις είναι στη δεύτερη θέση της κατάταξης με 150 βαθμούς· 69 λιγότερους από τον Φερστάπεν και 2 περισσότερους από τον Σαρλ Λεκλέρ. Υπολείπονται δεκατρείς αγώνες. Δεν φαίνεται εφικτό να απειλήσουν ουσιαστικά, παρότι η δυναμική της Mclaren δείχνει να αποκτά μία σταθερότητα στους τελευταίους τρεις αγώνες. Το μονοθέσιο είναι οριακά πιο γρήγορο και η σταθερή βελτίωση της Mercedes με το καινούργιο εμπρός φτερό, καθώς και η καλή ισορροπία του μονοθεσίου της Ferrari, προβλέπεται να δυσκολέψουν τις προσπάθειες του Φερστάπεν στην κατάκτηση του τέταρτου συνεχόμενου τίτλου. Φυσικά, ο πιο σημαντικός σύμμαχος των αντιπάλων της αυστριακής ομάδας είναι η αποχώρηση του καλύτερου αεροδυναμιστή της Formula 1, Άντριαν Νιούι.
Formula 1: Η μάχη Ράσελ - Φερστάπεν στη Βαρκελώνη
Στο δεύτερο μισό της σεζόν δεν θα βρίσκεται καν στα paddock της ομάδας. Βέβαια ο ανταγωνισμός δεν ευνοεί απαραιτήτως τον “κυνηγό” Νόρις, όπως αποδείχθηκε στον αγώνα της Βαρκελώνης. Η μάλλον παράλογα διεκδικητική συμπεριφορά του Ράσελ στην εκκίνηση του αγώνα και στον 35ο γύρο, χάρισαν, υπό μία έννοια, την πρώτη θέση στον Φερστάπεν αφού επηρέασαν τον ρυθμό του Νόρις και έφθειραν τα ελαστικά του. Ο δεύτερος οδηγός της Mercedes και οιονεί πρώτος από την ερχόμενη σεζόν, οπότε και ο Λιούις Χάμιλτον μετακομίζει στην Ferrari, επιδιώκει συστηματικά μία κάποια θεαματική παρουσία εις βάρος της αποτελεσματικότητας και του σχεδιασμού. Εκβιάζει, κατά κάποιον τρόπο, την αναγνώριση. Η, ομολογουμένως, εξαιρετική κίνηση προσπεράσεως των δύο πρώτων και του Χάμιλτον, με την αξιοποίηση της αεροδυναμικής ρυμουλκήσεως επί τη βάσει μιας υπέρμετρης αυτοπεποιθήσεως, εντυπωσίασε κοινό και σχολιαστές, τουλάχιστον μέχρι τον τρίτο γύρο οπότε και λίγο πριν το τέλος της ευθείας έκανε στην άκρη για να περάσει ο Φερστάπεν, ο οποίος ανέλαβε την πρωτοπορία, ουσιαστικά, έως το τέλος του αγώνα. Ο Τζιανπιέρο Λαμπιάζε, μηχανικός του Φερστάπεν, γνώριζε καλά ότι ήταν η μοναδική ευκαιρία που είχε ο οδηγός του προκειμένου να τεθεί επικεφαλής και να διεκδικήσει με πλεονέκτημα την πρώτη θέση. Στην αρχής της ευθείας του τρίτου γύρου έδωσε την εντολή: “Μαξ, πρέπει να περάσεις τώρα, φέρσου έξυπνα”. Φυσικά ο κορυφαίος οδηγός έκανε τη δουλειά με τον καλύτερο τρόπο. Γρήγορα και αποτελεσματικά. Ο Ράσελ φαίνεται να απέχει αρκετά από τέτοια ικανότητα. Πιθανώς να μην έχει, καν, το χάρισμα που απαιτείται. Την αχρείαστη μονομαχία του με τον Νόρις στον 35ο γύρο αξίζει να δει κάποιος ξανά και ξανά. Άλλα όσο θεαματική ήταν τόσο άνευ νοήματος αποδείχτηκε. Αμέσως μετά μπήκε στα pits, γεγονός που του στέρησε την τρίτη θέση αφού η πρώιμη αλλαγή ανάγκασε σε μία αλλαγή σε “σκληρή” γόμα και στον κρίσιμο 52ο γύρο ο Χάμιλτον, με τη “μαλακή” γόμα, τον προσπέρασε σαν σταματημένο. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βρετανός οδηγός της γερμανικής ομάδας έχει τέτοια συμπεριφορά. Πνίγεται στην ανυπομονησία και την επίδειξη. Δεν μπορεί να χειριστεί, ψυχικά, το χρόνο του σχεδιασμού που προϋποθέτει εμπιστοσύνη στην ομάδα και στον προγραμματισμό. Πνίγεται στην επιθυμία για ένα αποτέλεσμα που τον βρίσκει νικητή και τροπαιούχο. Προεξοφλεί μία επιτυχία παρακάμπτοντας τον χρόνο της ρουτίνας και της υπομονής που προϋποθέτει. Όμως η επιτυχής κατάληξη είναι κάτι παραπάνω από τύχη όπως πολύ σωστά υποδεικνύει η ετυμολογία της λέξεως. Είναι η εμπιστοσύνη και η πίστη στον σχεδιασμό.
Ο Αγώνας
Κατά κύριο λόγο η εκκίνηση καθόρισε την εξέλιξη του αγώνα. Με δεδομένο ότι η πίστα της Βαρκελώνης χαρακτηρίζεται από τον βαθμό φθοράς των ελαστικών, οι θέσεις που θα πάρουν οι οδηγοί στην αρχή είναι η πιο σημαντική παράμετρος επιτυχίας. Η διαχείριση των ελαστικών καθορίζει το ρυθμό. Η εντυπωσιακή προσπέραση τριών αυτοκινήτων από τον Ράσελ τον έφερε στην πρώτη θέση για δύο μόλις γύρους. Αμέσως μετά την ενεργοποίηση του DRS ο Φερστάπεν ετέθη επικεφαλής. Ο Νόρις αναγκάστηκε σε έναν αγώνα αναμονής στην τρίτη θέση. Η Red Bull είχε καλύτερο αρχικό ρυθμό στα νέα ελαστικά, αλλά μόνο για λίγο. Αυτό της επέτρεψε να περάσει γρήγορα τον Ράσελ. Εάν ο Νόρις είχε κερδίσει την εκκίνηση και ήταν σε θέση να κρατήσει πίσω του το αρχικά ταχύτερο μονοθέσιο, θα είχε αποκτήσει την απόσταση ασφαλείας για την υπερκέραση (undercut) μέχρι να ανοίξει το πρώτο “παράθυρο” για τα pit stop και θα ήλεγχε τον αγώνα. Όλα αυτά δεν συνέβησαν. Παρά την ελαφρώς αντιαθλητική συμπεριφορά του Βρετανού της Mclaren που στρίμωξε τον φίλο του Ολλανδό, αναγκάζοντας τον να βγάλει τη δεξιά ρόδα στον γρασίδι. Η βρετανική ομάδα μετά την αρχική αναποδιά επέλεξε να αφήσει τον πρώτο της οδηγό έξι γύρους περισσότερους από τον Φερστάπεν. Τον έβαλε στα pits στον 23ο γύρο, ελπίζοντας ότι η μικρότερη φθορά των ελαστικών της θα έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό της στο τέλος του αγώνα να πιέσει τον Φερστάπεν. Πράγματι τερμάτισε 2,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό. Όμως, ουσιαστικά, ποτέ δεν απείλησε.
Η Ferrari υπολειπόταν των δύο πρωτοπόρων τουλάχιστον 4/10 του δευτερολέπτου, καθώς και της τρίτης Mercedes. Μία άβολη στιγμή ανάμεσα στους δύο οδηγούς της στον τρίτο γύρο, όπου ο Σάινθ προσπέρασε τον Λεκλέρ εκμεταλλευόμενος την παλιά χάραξη της πίστας, απλώς επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά τη δυσκολία της ομάδας να καθορίσει ποιον οδηγό θέλει για πρώτο. Ένα δίλημμα που δεν βασίζεται στις ισάξιες ικανότητες αλλά στο γενέθλιο χαρακτηριστικό της ομάδας: ότι όλοι και όλα είναι υποταγμένα σε αυτήν· Essere Ferrari (Είναι Ferrari). Ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να πετύχει το στόχο του που ήταν να βρεθεί σε καλύτερη θέση από τις δύο Alpine οι οποίες ήταν μπροστά του στην εκκίνηση.
Η Formula 1 μεταφέρεται για τον αγώνα της Αυστρίας στις 28-30 Ιουνίου. Η πίστα φέρει το όνομα της Red Bull αλλά η Mclaren φαίνεται ότι θα διεκδικήσει με αξιώσεις. Στον περσινό αγώνα είχε κατισχύσει με ευκολία ο Φερστάπεν. Ο Λεκλέρ ήταν δεύτερος και ο Νόρις τέταρτος.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.