- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Citroën Traction Avant: Όλα μπροστά
To ριζοσπαστικό Citroën Traction Avant υπήρξε ορόσημο στην ιστορία του αυτοκινήτου, λόγω της προσωπικότητας και της τεχνολογίας του
![Citroën Traction Avant: Όλα μπροστά Citroën Traction Avant](/images/1074x600/jpg/files/2024-05-18/citroen-traction-avant1.jpg)
Η Citroën γιορτάζει φέτος την 90ή επέτειο του Traction Avant, το οποίο αποκαλύφθηκε στο κοινό των Παρισίων στις 18 Απριλίου 1934.
Για να μη θεωρούμε ότι το εν λόγω αφιέρωμα είναι ένα ακόμα από τα συνηθισμένα ιστορικά κείμενα που αναμοχλεύουμε με αφορμή ημερομηνιακές επετείους, να σημειώσουμε εδώ ότι μιλάμε για το 1934, παρακαλώ! Για το χίλια εννιακόσια τριάντα τέσσερα. Προπολεμικά, δηλαδή, και βάλε…
Με το παρατσούκλι «το αυτοκίνητο με τις 100 πατέντες», το Citroën Traction Avant έφερε με την παρουσία του πραγματικά μια επανάσταση στην αυτοκίνηση, μια και συνδύαζε τις πιο σύγχρονες λύσεις της εποχής. Είχε την κίνηση στους εμπρός τροχούς, διέθετε κυρίως μονοκόκ πλαίσιο από ατσάλι (αυτοφερόμενο αμαξωμα με εξαιρετικά μεγάλο βαθμό δυσκαμψίας) με μειωμένο βάρος, υδραυλικά φρένα, ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η χαρακτηριστική σιλουέτα του, αναγνωρίσιμη με μια ματιά, έχει γοητεύσει πολλές γενιές και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 18 Απριλίου 1934, ως μοντέλο «7», ενώ σύντομα υιοθέτησε το όνομα «Traction Avant», ονομασία που προσδιόριζε τον τρόπο μετάδοσης της κίνησής του.
Όντας ένα αυτοκίνητο γεμάτο καινοτομίες, και πραγματικό σημείο αναφοράς για το κράτημα και την άνεση στον δρόμο, το Traction Avant συνέχισε να βρίσκεται στην παραγωγή μέχρι το 1957.
![Citroën Traction Avant Citroën Traction Avant](/images/w734/jpg/files/2024-05-18/citroen-traction-avant.jpg)
Ιστορικό Μνημείο
Η Citroën γιορτάζει φέτος την 90ή επέτειο του Traction Avant, το οποίο αποκαλύφθηκε στο κοινό των Παρισίων στις 18 Απριλίου 1934. Σχεδιασμένο για να αφήνει μια ιδιαίτερη εντύπωση σε όποιον το έβλεπε, το μοντέλο είχε σκοπό να τονίσει το καινοτόμο πνεύμα ενός κατασκευαστή που ήταν ο πρώτος ο οποίος εισήγαγε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη το 1919. Τo Traction Avant εκείνη την εποχή, θεωρήθηκε ότι ήταν το αυτοκίνητο με την καλύτερη οδική συμπεριφορά, το πλέον ασφαλές και το πιο άνετο. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ωφελήθηκε εμπορικά από τις τεχνολογικές εξελίξεις και ήταν αυτές που του έδωσαν την ονομασία «το αυτοκίνητο με τις 100 πατέντες». Το χαρακτηριστικό αεροδυναμικό στυλ του, εμπνευσμένο από το Streamline, το κατέστησε γρήγορα ως ένα εμβληματικό μοντέλο της Citroën που θα άντεχε στη δοκιμασία του χρόνου και θα τροφοδοτούσε την κινηματογραφική φαντασία γινόμενο αντικείμενο λατρείας από μαχητές και γκάνγκστερ σε πολλές ταινίες.
Δείγμα της καθολικής αποδοχής του από την αγορά, είναι το γεγονός ότι όταν η παραγωγή του σταμάτησε το 1957, είχαν πωληθεί 760.000 Traction Avant!
Ένα πραγματικό γαλλικό σύμβολο
Το Traction είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που πολλοί θεωρούν αληθινό ιστορικό μνημείο. Από την έναρξή του στις 18 Απριλίου 1934, ήταν μέρος της γαλλικής ζωής. Το Traction Avant έγινε το αυτοκίνητο του στρατιωτικού προσωπικού από το 1939 έως το 1945, το αυτοκίνητο της Αντίστασης με την οποία απελευθερώθηκε η Γαλλία, και το αυτοκίνητο που συνέδραμε στην ανοικοδόμηση της χώρας. Στη συνέχεια γίνεται το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Κράτους, ενώ είναι το αγαπημένο του Στρατηγού Ντε Γκωλ! Ένα αληθινό σύμβολο δύναμης, το Traction Avant το συναντούσες παντού, στα σπίτια, είτε στην αυλή του Μεγάρου των Ηλυσίων, είτε σε όλα τα υπουργεία, αλλά και σε όλους τους νομούς της χώρας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Η σειρά εκκίνησης του μεγάλου αγώνα
Ένας αγώνας που είχε όλα όσα κάνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό να ξεχωρίζει
Ο Ogier χάνει τον αγώνα στην τελευταία Ε.Δ. για 0,2 δευτερόλεπτα
Ο Neuville χάνει την ευκαιρία για μία θέση στο βάθρο
O Tanak στη 2η θέση με μικρή διαφορά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.