Αυτοκινηση

Ιαβέρης: «Στον δρόμο υπάρχει φοβερή ένταση, αγένεια, ασέβεια και επιθετικότητα»

«Τυχερός αυτός που θα πληρώσει 20.000€ πρόστιμο και δεν θα τον θάψουν», σημειώνει

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης για έρευνα οδηγικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα - Πώς σχολιάζει το πρόστιμο σε οδηγό που δεν σταμάτησε 12 φανάρια

Τα ευρήματα της έρευνας του 14ου Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση σχολίασε σήμερα (14.5) στην ΕΡΤ ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, Κωνσταντίνος Ιαβέρης, σχολιάζοντας ότι κανείς δεν πέφτει από τα σύννεφα. Μεταξύ άλλων, η έρευνα κατέδειξε ότι το 87% των Ελλήνων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά των άλλων οδηγών, το 72% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου, το 81% χρησιμοποιεί smartphone ή ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί, το 39% έχει οδηγήσει σε κατάσταση μέθης και το 94% των Ελλήνων που είχαν ατύχημα ή απώλεια αγαπημένου προσώπου σε δυστύχημα άλλαξε οδηγική συμπεριφορά.

Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης για την έρευνα οδηγικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα

«Δεν χρειαζόμαστε κανένα θεσμό ή ινστιτούτο να μας πει ότι οι εγκληματικές ενέργειες κατά την οδήγηση είναι ένα φαινόμενο το οποίο το βλέπουμε καθημερινά όλοι στο δρόμο. Υπάρχει μια φοβερή ένταση, αγένεια, ασέβεια, επιθετικότητα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να υπάρχει μια σωστή συμπεριφορά πρώτον για την ασφάλειά μας και την αρτιμέλεια μας και την υγεία μας και δεύτερον για την ψυχική μας ηρεμία», είπε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης στην ΕΡΤ, σημειώνοντας ότι «θα έπρεπε να υπάρχουν κάμερες και στις λεωφορειολωρίδες και στη ΛΕΑ, καθώς και σε δρόμους όπως η Αττική Οδός και το Ποτάμι». 

Σε άλλο σημείο, ο κ. Ιαβέρης συμπλήρωσε: «Βλέπουμε τώρα την αστυνομία η οποία επεμβαίνει στα λιμανάκια της παραλιακής, είδαμε και το περιστατικό του μοτοσικλετιστή ο οποίος δεν σταμάτησε και δέχτηκε το ποσό των 20.000 ευρώ πρόστιμο γιατί παραβίασε 12 κόκκινα με σηματοδότη. Τυχερός αυτός που θα πληρώσει 20.000€ και δεν θα τον θάψουν». 

Ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας αναφέρθηκε και στο ζήτημα υποδομών, σχολιάζοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική. «Είναι τόσο μεγάλο γιατί υπάρχει ένας όγκος όπου χωράνε 10 αυτοκίνητα π.χ. στην Αττική και έχουμε 30 και κάθε χρόνο. Πουλάνε 5 αυτοκίνητα την ημέρα οι εταιρίες και αυτά που καταστρέφονται είναι δύο. Έχουν γίνει υποδομές και στην Αττική και σε όλη την Ελλάδα, ενώ και το Μετρό, έχει βοηθήσει πολύ στην αποσυμφόρηση. Θεωρώ, λοιπόν, ότι η ατομική ευθύνη του καθενός από εμάς με τη συμπεριφορά μας να παρκάρουμε εκεί που επιτρέπεται, να μην δυσκολεύουμε την κυκλοφορία, να μην παρεμποδίζουν τα λεωφορεία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς όπου πηγαίνουν οι άνθρωποι στις δουλειές τους. Υπάρχει ακόμα κόσμος που βάζει τα παιδιά του χωρίς κάθισμα πίσω, χωρίς ζώνη μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς κράνος πάνω στη μοτοσυκλέτα ή το κράνος είναι μεγαλύτερο από το κεφαλάκι του παιδιού χωρίς να είναι δεμένο. Αυτά σώζουν τη ζωή μας και η ακεραιότητά μας εξαρτάται από εμάς τους ίδιους».