- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ράλλυ Σαφάρι Κένυας 2024: Ανασκόπηση στο φετινό πρωτάθλημα
«Εξασκηθήκαμε σε ένα από τα πιο δύσκολα εδάφη εδώ στην Κένυα»
Ράλλυ Σαφάρι Κένυας 2024: Ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Cyril Abiteboul, θα είναι ο συνοδηγός του Esapekka Lappi για το υπόλοιπο του φετινού πρωταθλήματος
Το φετινό Ράλλυ Σαφάρι Κένυα κέρδισε ο Kalle Rovanpera (Toyota Yaris), ένα αποτέλεσμα που καταδεικνύει για άλλη μια φορά τη δύναμη και την αξιοπιστία του GR YARIS Rally1 HYBRID, το οποίο για αυτήν την εκδήλωση διέθετε ένα ενημερωμένο πακέτο ανάρτησης καθώς και ένα χαρακτηριστικό σύστημα αναπνευστήρα: μια σύγχρονη εκδοχή ενός εμβληματικού χαρακτηριστικού των αυτοκινήτων προδιαγραφών Safari του παρελθόντος.
Είναι η δεύτερη φορά που ο Rovanperä και ο συνοδηγός Jonne Halttunen κερδίζουν τη διοργάνωση μετά την επιτυχία τους το 2022. Η νίκη τους βασίστηκε σε μια εκπληκτική απόδοση την πρώτη ολόκληρη μέρα του ράλλυ την Παρασκευή, όπου ήταν ταχύτεροι και στις 6 Ειδικές Διαδρομές (Ε.Δ.) αυξάνοντας έτσι το προβάδισμά τους στο ένα λεπτό περίπου. Αυτό επέτρεψε στον Rovanperä να είναι προσεκτικός όπου ήταν απαραίτητο κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης και πιο δύσκολης μέρας του αγώνα, το Σάββατο - όπου κάλυψε ακόμα περισσότερο έδαφος ενώ οι περισσότεροι από τους ανταγωνιστές του αντιμετώπισαν προβλήματα.
Με ένα προβάδισμα της τάξεως των 2,5 περίπου λεπτών, ο Rovanperä μπόρεσε να ακολουθήσει μια προσέγγιση με προτεραιότητα την ασφάλεια στις έξι ε.δ. της τελευταίας ημέρας που περιείχε 74,38 αγωνιστικών χιλιομέτρων, σφραγίζοντας τελικά τη νίκη με διαφορά 1 λεπτό και 37,8 δευτερόλεπτα.
Αν και την Παρασκευή η Toyota τελείωσε την ημέρα με 1-2-3, το Σάββατο και ο Takamoto Katsuta και ο Elfyn Evans είχαν κλαταρίσματα και έτσι ο Katsuta έχασε περίπου ένα λεπτό αλλά μπόρεσε να τερματίσει τον αγώνα στη 2η θέση (η τρίτη φορά που ανεβαίνει σε βάθρο στον αγώνα αυτό) και ο Elfyn Evans και ο συνοδηγός Scott Martin εξασφάλισε μια τέταρτη θέση για την Toyota.
Με τον τερματισμό του 1-2, η Toyota Gazoo Racing πήρε τους μέγιστους πόντους κατασκευαστών από τη συνολική κατάταξη, συν 11 επιπλέον πόντους την Κυριακή και πέρασε σε προβάδισμα τεσσάρων πόντων στο πρωτάθλημα.
O επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala, είπε «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που κερδίσαμε για άλλη μια φορά το Safari Rally και κερδίσαμε την πρώτη μας νίκη της σεζόν με τέτοιο στυλ εδώ στην Κένυα. Ο Kalle κυριάρχησε πραγματικά στο ράλι από την αρχή με μια πολύ έξυπνη προσέγγιση. Δεν είχε κανένα πρόβλημα όλο το Σαββατοκύριακο, χάρη στην ομάδα που παρείχε ένα τόσο καλό αυτοκίνητο, καθώς και στον τρόπο που μπορούσε να οδηγήσει, σκεπτόμενος πότε να επιτεθεί και πότε να είναι πιο συνετός. Είμαστε επίσης πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε τον Taka στο βάθρο στη δεύτερη θέση. Αυτό φαίνεται να είναι ένα ράλι που αγαπά πραγματικά, και μετά την απογοήτευση που είχε στη Σουηδία, αυτό είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τον ίδιο και την ομάδα. Η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Elfyn, αλλά πάλευε πολύ σκληρά και καλά για να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε για το πρωτάθλημα. Προς το παρόν θα απολαύσουμε αυτή τη στιγμή και στη συνέχεια θα εργαστούμε για την επόμενη πρόκληση στην Κροατία».
Προς μεγάλη έκπληξη όλων, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του Safari Rally Kenya, η Hyundai Motorsport αποκάλυψε ότι ο επικεφαλής της ομάδας Cyril Abiteboul θα είναι ο συνοδηγός του Esapekka Lappi για το υπόλοιπο του 2024.
Τα νέα, που επιβεβαιώθηκαν σήμερα (1 Απριλίου), θα δουν τον Abiteboul να συνοδεύει τον Φινλανδό στο i20 N Rally1 του, σε επιλεγμένους αγώνες του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Lappi καθότι είναι οδηγός μερικής απασχόλησης για την ομάδα. Ο Janne Ferm, ο οποίος έχει υπάρξει συνοδηγός του Lappi από το 2010, φεύγει από το άθλημα για να κυνηγήσει το πάθος της για τη φωτογραφία.
Ο Abiteboul, με καταγωγή από τη Γαλλία, σίγουρα θα είναι απασχολημένος. Επί του παρόντος, υπηρετεί ως Πρόεδρος της Hyundai Motorsport εκτός από τον ρόλο του ως επικεφαλής της ομάδας, και θα πρέπει να μάθει τη φινλανδική γλώσσα πριν από την πρώτη του έξοδο με τον Lappi, η οποία δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
«Αντιμετωπίζουμε μια πολύ ιδιαίτερη κατάσταση με τον Janne Ferm», είπε ο Abiteboul στο WRC.com. «Από τότε που αγόρασε νέα γυαλιά, θέλει να ξεκινήσει μια καριέρα στη φωτογραφία, και ως εκ τούτου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση όπου δεν έχω άλλη επιλογή από το να γίνω συνοδηγός του Esapekka. Η μόνη πρόκληση είναι ότι πρέπει να μάθω φινλανδικά μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αλλά είμαι έτοιμος για αυτήν την πρόκληση. Όντας επικεφαλής της ομάδας και Πρόεδρος, θα είμαι πλέον και ο πρώτος Γαλλο-Φινλανδός συνοδηγός».
Ο Abiteboul απέκτησε την πρώτη του γεύση μέσα στο αυτοκίνητο στο Safari Rally Kenya την περασμένη εβδομάδα, όταν μπήκε στο αυτοκίνητο με τον Εσθονό οδηγό Ott Tänak κατά τη διάρκεια ενός shakedown.
«Εξασκηθήκαμε σε ένα από τα πιο δύσκολα εδάφη εδώ στην Κένυα», είπε ο Tänak. «Εκείνος (ο Abiteboul) προετοιμάστηκε σκληρά, και πήρε ακόμη και ένα νέο ζευγάρι φόρμες και κράνος για αυτό. Είχε μπει καλά στο ρόλο και δούλεψε καλά.»
Νικητές
Στην κορυφαία κατηγορία του WRC οι νικητές ήταν:
1ος ο Kalle Rovanpera (Toyota Yaris)
2ος ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris)
3ος ο Adrien Foumaux (Ford Puma)
την κατηγορία WRC2 οι νικητές ήταν:
1ος ο Gus Greensmith (Skoda Fabia RS Rally2)
2ος ο Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2)
3ος ο Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia RS Rally2)
Βαθμολογίες
Στο πρωτάθλημα οδηγών:
Thierry Neuville (67)
Elfyn Evans (61)
Adrien Fourmaux (46)
Ott Tanak (33)
Kalle Rovanpera (31)
Takamoto Katsuta (30)
Sebastien Ogier (24)
Esapekka Lappi (23)
Gregoire Munster (3)
Jourdan Serderides (2)
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών:
Toyota Gazoo Racing WRT (131)
Hyundai Shell Mobis World Rally Team (127)
M-Sport Ford World Rally Team (72)