- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ράλλυ Σουηδίας: Τα πεπραγμένα του 2ου αγώνα της σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ - Μεγάλη νίκη για τον Esapekka Lappi με τη Hyundaii 20
Το Ράλλυ Σουηδίας τελείωσε, και ενώ είναι ακόμα νωρίς, και αυτός ήταν μονάχα ο δεύτερος από τους 13 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2024, έφερε αρκετές ανατροπές ώστε να μάς επιτρέψει να οραματιστούμε σημαντικές αλλαγές στην έκβαση του φετινού ανταγωνισμού. Με τον Sebastien Ogier (Toyota Yaris) και τον Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) να είναι part-time φέτος, ο Thierry Neuville (Hyundaii20) και ο Elfyn Evans (Toyota Yaris) φαίνεται για πρώτη φορά να έχουν μια πιο ρεαλιστική ευκαιρία να κατακτήσουν τον τίτλο που κυνηγάνε χρόνια, και οι δύο πρώτοι αγώνες μάς δείχνουν ότι όχι μόνο οδεύουν προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά η προσπάθειά τους έχει υπάρξει, ως τώρα, αποτελεσματική.
Το Ράλλυ Σουηδίας κέρδισε ο Esapekka Lappi (Hyundaii 20), με τον συνοδηγό του Janne Ferm, ο οποίος φέτος οδηγεί και αυτός part-timeγια τη Hyundai,και η νίκη αυτή ήρθε έξι χρόνια, έξι μήνες και 19 ημέρες από την τελευταία, τότε που κέρδισε πρώτη φορά αγώνα WRC, στο Ράλλυ Φινλανδίας το 2017.Ο 33χρονος Lappi έσπασε το ρεκόρ της μεγαλύτερης διαφοράς μεταξύ νικών στο WRC, το οποίο ήταν πριν στα πέντε χρόνια και 359 ημέρες και το κατείχαν από κοινού ο Shekhar Mehta και ο Jean-Luc Therier.
«Είναι πολύ ωραία αίσθηση», είπε ο Lappi. «Κυνηγούσα αυτή τη δεύτερη νίκη εδώ και αρκετό καιρό. Θα ήθελα να πω ένα εκατομμύριο πράγματα, αλλά μάλλον θα ξεχάσω πολλά από αυτά. Αλλά ευχαριστώ πολύ τον Cyril [Abiteboul, Πρόεδρο και Επικεφαλής της Hyundai Motorsport], γιατί με κράτησε στην ομάδα μετά από ένα πολύ κακό δεύτερο εξάμηνο πέρυσι. Υπάρχει μια τεράστια αντίθεση από εκείνη τη στιγμή μέχρι τώρα. Ευχαριστώ λοιπόν την ομάδα. Και την οικογένειά μου επίσης».
Ο 2ος στην κατάταξη Elfyn Evans από την άλλη είπε τα εξής για τον αγώνα αυτό. «Ήταν ένα πολύ ανατρεπτικό Σαββατοκύριακο. Τα πράγματα δεν φαινόντουσαν τόσο καλά την Παρασκευή όταν είχαμε μια δύσκολη πρόκληση λόγω της θέσης μας στο δρόμο. Αλλά καταφέραμε να το ξεπεράσουμε, κάτι που νομίζω ότι ήταν σημαντικό, και μας έδωσε την ευκαιρία να ανέβουμε ξανά στο leaderboard. Όταν μας εξυπηρετούσαν οι συνθήκες, ο ρυθμός μας ήταν αρκετά καλός και σήμερα καταφέραμε να πάρουμε ορισμένους καλούς βαθμούς στο τέλος. Νομίζω ότι μάλλον έπρεπε να είχαμε κερδίσει το PowerStage, αλλά κάναμε μερικά λάθη στο τέλος. Ωστόσο, από εκεί που ήμασταν νωρίτερα το Σαββατοκύριακο και για να βγούμε από αυτό με μια καλή συλλογή πόντων, νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι».
Η μεγαλύτερη και πιο ευχάριστη έκπληξη όμως του αγώνα ήταν η εκπληκτική επίδοση και συνέπεια του νεαρού Γάλλου Adrien Fourmaux (Ford Puma), ο οποίος οδηγούσε για την M-Sport Fordστην κορυφαία κατηγορία Rally1 το 2022, αλλά το 2023 επέστρεψε στο Rally2, καθότι οι επιδόσεις του είχαν υπάρξει την προηγούμενη χρονιά κάτι λιγότερο από μέτριες. Αν και βρισκόταν στη δεύτερη θέση μέχρι και το τέλος του Σαββάτου, την Κυριακή το πρωί έπεσε στην 3η θέση αφού χτύπησε ελαφρά σε μια «μπαριέρα» χιονιού στην 1η Ειδική Διαδρομής της ημέρας, κάτι το οποίο παραλίγο να του κοστίσει το πρώτο του βάθρο. Έκτοτε υπήρξε ακόμα πιο προσεκτικός χωρίς την επιθυμία να πιέσει για να ξαναπάρει τη 2η θέση.
«Είναι πραγματικά πολύ καλό για εμάς να είμαστε στο βάθρο, αφού επιστρέψαμε στο Rally1», είπε ο Fourmaux. «Ήταν δύο πολύ δύσκολα χρόνια, αλλά δεν τα παρατήσαμε ποτέ και το να είμαστε στο βάθρο στη Σουηδία είναι πραγματικά ξεχωριστό. Ειλικρινά, δεν έχω λόγια, είναι απλά τόσο ωραίο». Θα είναι πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η πορεία του Γάλλου και αν αυτός ο αγώνας ήταν η εξαίρεση, ή αν οι εμπειρίες των 2 τελευταίων ετών τον ωρίμασαν αρκετά σαν οδηγό ώστε να επιδείξει συνέχεια και συνέπεια στις επιδόσεις και την αποτελεσματικότητά του. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 3η θέση γενικής κατάταξης για το πρωτάθλημα οδηγών μετά τον Elfyn Evans.
Ο Thierry Neuville από την άλλη, νικητής του Rally Monte-Carlo τον περασμένο μήνα, αντιμετώπισε προβλήματα πίεσης καυσίμου, κάτι το οποίο τον εμπόδισε από το να κυνηγήσει κάτι καλύτερο από την 4η θέση γενικής. Ενώ το προβάδισμα του Βέλγου στο πρωτάθλημα οδηγών έχει μειωθεί από έξι σε τρεις βαθμούς, οι προσπάθειές του βοήθησαν τη Hyundai να ισοφαρίσει με την Toyota στην κορυφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA για Κατασκευαστές μετά από δύο μόνο αγώνες.
Το WRC επιστρέφει τον επόμενο μήνα (28-31 Μαρτίου) και πηγαίνει για ακόμα μια φορά στην Κένυα, στο εμβληματικό Safari Rally Kenya.
Βαθμολογίες
Στο πρωτάθλημα οδηγών οι βαθμολογίες είναι:Thierry Neuville (48), Elfyn Evans (45),Adrien Fourmaux (29), Sebastien Ogier (24), Ott Tanak (21), Esapekka Lappi (19), Takamoto Katsuta (12),Kalle Rovanpera(11)
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι βαθμολογίες είναι: Toyota Gazoo Racing (87), Hyundai Motorsport (87), M-Sport Ford (47)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.