Τα μεταλλικά στηθαία δεν προσφέρουν ασφάλεια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα
SUV και EV γίνονται όλο και πιο βαριά κάθε χρόνο
Τα μεταλλικά στηθαία στους δρόμους δεν μπορούν να προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στα SUV, σύμφωνα με έρευνα
Με δεδομένο ότι κάθε χρόνο τα αυτοκίνητα γίνονται πιο βαριά και πιο μεγάλα, δημιουργείται εύλογο ζήτημα για την λειτουργικότητα και την ασφάλεια ορισμένων συστημάτων ασφαλείας στους δρόμους, όπως για παράδειγμα για τα μεταλλικά στηθαία. Αν είναι δηλαδή ικανά να κρατήσουν την ορμή των αυτοκινήτων και να επιτελέσουν σε υπέρτατο βαθμό τον προστατευτικό τους σκοπό. Πόσο μάλλον τώρα που ζούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο βαριά και με πολύ καλύτερες επιδόσεις.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τους 2,5 τόνους
Τα μεταλλικά στηθαία έλαβαν έγκριση την δεκαετία του ΄90 και τότε οι δοκιμές πρόσκρουσης είχαν να κάνουν με την στιβαρότητα τους. Όλα αυτά αφορούσαν αυτοκίνητα βάρους από 900 έως 1.500 κιλά. Όμως, σήμερα τα δεδομένα άλλαξαν, καθώς τα περισσότερα SUV ξεπερνούν τον 1,5 τόνο και τα μεγαλύτερα αγγίζουν τους 2 τόνους, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βρίσκονται πάνω από τους 2,5 τόνους.
Η νέα έρευνα που παρουσίασε το πανεπιστήμιο της Nebraska-Lincoln με ένα pick-up (Rivian R1T) που ζυγίζει περίπου 3 τόνους, έδειξε ότι τα μεταλλικά στηθαία ήταν ανίκανα να το σταματήσουν. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Associated Press, στις δοκιμές που έγιναν όταν αυτό έπεσε πάνω στα στηθαία με ταχύτητα 96 χλμ/ώρα τα έκοψε στην μέση και συνέχισε την πορεία του με αποτέλεσμα να ανέβει και πάνω στα τσιμεντένια στηθαία. Όταν το 2018 έγινε αντίστοιχη δοκιμή με ένα Tesla Model 3, τότε το όχημα σήκωσε τις μεταλλικές λωρίδες και πέρασε από κάτω.
Το μεγάλος βάρος των αυτοκινήτων αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κρατούν χαμηλά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου για καλύτερη ποιότητα κύλισης των μοντέλων του. Όμως αυτό δημιουργεί επιπρόσθετο πρόβλημα για την λειτουργικότητα των στηθαίων, καθώς ένα μεταλλικό στηθαίο που είναι αρκετά ισχυρό για να ανακόψει ένα ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να μην είναι αρκετά εύκαμπτο για να απορροφήσει μέρος της σύγκρουσης με ένα μικρό όχημα. Έτσι αν τα στηθαία γίνουν πιο ισχυρά για να ανακόπτουν την πορεία ενός μεγάλου αυτοκινήτου, προβληματίζουν για την λειτουργικότητά τους όταν υπάρχει περιστατικό με ελαφρύτερο όχημα.
Φυσικά ο συγκεκριμένος προβληματισμός δεν είναι των τελευταίων χρόνων, αλλά υπάρχει από την δεκαετία του '90. Τώρα όμως με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η ανησυχία τείνει να γίνει φόβος. Και όλα αυτά όταν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές, οφείλουν να διαχειριστούν το βάρος των αυτοκινήτων κάτω από διαφορετικές καταστάσεις, ταχύτητες και καιρικές συνθήκες.
Τα EV μπλέκουν σε ατυχήματα όσο και τα βενζινοκίνητα
Έρευνα του Midwest Roadside Safety Facility δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε ατυχήματα με περίπου στον ίδιο ρυθμό και περίπου στις ίδιες ταχύτητες με τα βενζινοκίνητα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό όχημα που προσκρούει σε στηθαία έχει 20% έως 50% περισσότερη ενέργεια κρούσης.
Η σημερινή πρόκληση είναι να προσαρμοστούν τα στηθαία ώστε να μπορούν να παρέχουν ασφάλεια τόσο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητα, όσο και σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.