Ράλι Μόντε-Κάρλο: Ανασκόπηση
Το καινούργιο σύστημα βαθμολογίας του WRC σκοπό έχει να αυξήσει τον ανταγωνισμό
Ράλι Μόντε-Κάρλο 2024: Η ανασκόπηση του αγώνα, οι βαθμολογίες, το Σύστημα Βαθμολογίας Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και το Wolf Power Stage
Ο πρώτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος τελείωσε, και αν και είναι ακόμα νωρίς, τα αποτελέσματα μάς δίνουν μια μικρή ιδέα για το τι θα επακολουθήσει. Νικητής του εμβληματικού Ράλι Μόντε-Κάρλο υπήρξε φέτος ο Thierry Neuville (Hyundai i20) ο οποίος σημείωσε στο Μονακό την 20ή νίκη της καριέρας του, λαμβάνοντας ένα τέλειο σκορ 30 πόντων. Ο κύριος ανταγωνιστής φαινόταν αρχικά να είναι ο Elfyn Evans (Toyota Yaris) ο οποίος είχε ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα την Πέμπτη και την Παρασκευή. Αργότερα όμως έγινε ξεκάθαρο ότι ο αγώνας «παιζόταν» μεταξύ του Neuville και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris).
O Ogier φέτος «μοιράζεται» το Yaris του με τον πρωταθλητή του 2022 και 2023, Kalle Rovanpera, και θα λάβει μέρος σε συγκεκριμένους αγώνες, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να χάσει την ευκαιρία να συμμετάσχει στο αγαπημένο του Ράλι Μόντε-Κάρλο του οποίου οι Ειδικές Διαδρομές βρίσκονται γύρω από τη γενέτειρά του.
Η αλήθεια είναι ότι με την part-time συμμετοχή του Kalle Rovanpera το 2024, ο τίτλος του πρωταθλήματος οδηγών είναι μακράν πιο «ελεύθερος» και προσβάσιμος για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, και οι τρεις οδηγοί που θα τον κυνηγήσουν πιο δυναμικά αλλά και που ταυτόχρονα το λαχταράνε όσο τίποτε άλλο είναι οι Elfyn Evans (ο οποίος έφτασε τρεις φορές στη 2η θέση αλλά απέτυχε να τον κατακτήσει), ο Ott Tanak (ο οποίος έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής το 2019 και κυνηγάει έκτοτε να τον ξαναποκτήσει), και ο Thierry Neuville, ο οποίος παλεύει εδώ και χρόνια, με την ομάδα του Hyundai, να το καταφέρει.
Και για τους τρεις, αυτή η χρονιά θα είναι καθοριστική γιατί μετά από αρκετά χρόνια, τα δύο μεγαλύτερα αστέρια του αθλήματος, Ogier και Rovanpera, θα είναι οριακά εκτός συναγωνισμού (αν και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει…).
Η τρίτη ομάδα φέτος, η M-Sport Ford, θα συμμετάσχει με μικρότερου βεληνεκούς (αλλά και ηλικίας) οδηγούς, με λίγες πιθανότητες για μεγάλα αποτελέσματα. Τα δύο Ford Puma της ομάδας οδηγούν οι Adrien Fourmaux, ο οποίος ομολογουμένως μάς εξέπληξε στην πρώτη του εμφάνιση στο Ράλι Μόντε-Κάρλο, τερματίζοντας 5ος γενικής, και ο Gregoire Munster, ο οποίος υπήρξε τόσο άτυχος όσο και ασυνεπής, και βγήκε 2 φορές εκτός δρόμου και τερμάτισε στην 20η θέση.
Τέλος, ενδιαφέρον θα έχει η πορεία του Andreas Mikkelsen (Hyundai i20), ο οποίος επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία, και στην ομάδα της Hyundai Motorsport, μετά από 5 χρόνια. Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ο Mikkelsen τερμάτισε 6ος γενικής (πίσω από τον Fourmaux!), αλλά το δικαιολόγησε λέγοντας ότι το αυτοκίνητο που «άφησε» τότε, το 2019, με το τωρινό, δεν έχει καμία σχέση: είναι πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο δύσκολα να τα οδηγήσεις και να τα «ημερέψεις».
Ανυπομονούμε να δούμε, λοιπόν, πώς θα διαμορφωθεί το πρωτάθλημα φέτος, και ποιο πλήρωμα θα καταφέρει να ξεχωρίσει στην ευνοϊκή μερική απουσία των δύο μεγάλων πρωταθλητών.
Σύστημα Βαθμολογίας Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
Η ανανεωμένη δομή, που περιγράφεται στους αθλητικούς κανονισμούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2024, φέρνει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα σε κάθε ράλι, διασφαλίζοντας έντονο ανταγωνισμό μέχρι το τέλος.
Ένας λόγος για τον οποίο εφαρμόστηκαν καινούριοι κανονισμοί είναι για να αποφευχθεί η παλαιότερη συντηρητική προσέγγιση για την εξοικονόμηση ελαστικών την τελευταία ημέρα του αγώνα, Κυριακή, για το Wolf Power Stage. Τώρα, όλα τα πληρώματα θα πρέπει να ανταγωνίζονται δυναμικά καθ’ όλη τη διάρκεια, καθότι κάθε μέρα του ράλι θα έχει διαφορετική βαθμολογία, η οποία θα συμβάλλει ανεξάρτητα στην τελική.
Προηγουμένως, τα πληρώματα βαθμολογούνταν με βάση το συνολικό αποτέλεσμα του ράλι. Ο νικητής λάμβανε 25 πόντους, από την 1η στη 10η θέση γενικής, όπου έπαιρνε μόνο έναν πόντο. Το Wolf Power Stage πρόσφερε ένα μπόνους, ανεβάζοντας τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία στους 30 πόντους.
Το 2024, η ανώτατη βαθμολογία παραμένει 30, αλλά η βασική αλλαγή είναι ότι οι πόντοι πλέον απονέμονται σε όλο το ράλι, όχι μόνο στον τερματισμό.
Το Σάββατο θα απονέμονται βαθμοί βάσει της γενικής κατάταξης μετά τον τελικό χρόνο ελέγχου (time control – TC). Αυτό το σύστημα επιβράβευσης στα μέσα του ράλλυ προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ενθουσιασμού και κρατά τους ανταγωνιστές σε εγρήγορση. Η κατανομή των βαθμών έχει ως εξής:
- 1ος: 18 βαθμοί
- 2ος: 15 βαθμοί
- 3ος: 13 βαθμοί
- 4η: 10 βαθμοί
- 5η: 8 βαθμοί
- 6ος: 6 βαθμοί
- 7ος: 4 βαθμοί
- 8ος: 3 βαθμοί
- 9ος: 2 βαθμοί
- 10ος: 1 βαθμός
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Για την εξασφάλιση αυτών των πόντων, οι οδηγοί πρέπει να τερματίσουν το ράλι την Κυριακή. Σε περίπτωση μη τερματισμού, οι βαθμοί περνούν στον επόμενο στην κατάταξη αγωνιζόμενο.
Αναμέτρηση Κυριακής
Η Κυριακή προσθέτει άλλο ένα επίπεδο σκληρού ανταγωνισμού με πρόσθετους βαθμούς που δίνονται με βάση την ατομική κατάταξη μόνο των Ειδικών Διαδρομών της τελευταίας ημέρας. Είναι σαν ένα σύντομο, έντονο σπριντ μέσα στο ίδιο το ράλι.
Αυτή η μοναδική δομή όχι μόνο διατηρεί τη συγκίνηση του ανταγωνισμού, αλλά προσφέρει επίσης στους αγωνιζόμενους μια ευκαιρία να ανακάμψουν από τυχόν ατυχήματα ή ατυχίες που μπορεί να αντιμετώπισαν νωρίτερα στο ράλι. Οι πόντοι θα κατανεμηθούν ως εξής:
- 1ος: 7 βαθμοί
- 2ος: 6 βαθμοί
- 3ος: 5 βαθμοί
- 4η: 4 βαθμοί
- 5ος: 3 βαθμοί
- 6ος: 2 βαθμοί
- 7ος: 1 βαθμός
Wolf Power Stage
Το Wolf Power Stage, ολοκληρώνοντας κάθε ράλι, συνεχίζει να προσφέρει ένα εντυπωσιακό τελείωμα. Οι μπόνους πόντοι απονέμονται στα 5 πρώτα πληρώματα με βάση τον χρόνο στην Ειδική Διαδρομή:
- 1ος: 5 βαθμοί
- 2ος: 4 βαθμοί
- 3ος: 3 βαθμοί
- 4η: 2 βαθμοί
- 5ος: 1 βαθμός
Αυτές οι αλλαγές δεν επηρεάζουν τη βασική ιδέα του καθορισμού ενός γενικού νικητή του ράλι. Όπως πάντα, νικητής θα στεφθεί το πλήρωμα με τον μικρότερο συνολικό χρόνο σε ολόκληρο τον αγώνα.
Βαθμολογίες
Στο πρωτάθλημα οδηγών οι βαθμολογίες είναι: Thierry Neuville (30), Sebastien Ogier (24), Elfyn Evans (21), Ott Tanak (15), Adrien Fourmaux (11), Takamoto Katsuta (9), Andreas Mikkelsen (6)
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι βαθμολογίες είναι: Toyota Gazoo Racing WRT (46), Hyundai Shell Mobis World Rally Team (45), M-Sport Ford World Rally Team (19)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.