- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
SEAT Ibiza FR: τότε και τώρα
5 χρόνια μετά, το Ibiza έχει διατηρήσει τόσο την ισορροπία και την οδηγική του συμπεριφορά, όσο και την παιχνιδιάρικη προσωπικότητά του
SEAT Ibiza FR: To design, η τεχνολογία και η συμπεριφορά του στον δρόμο
Στις 5 Δεκεμβρίου 2018 αγόρασα ένα SEAT Ibiza ECO TSI Style. Την απόφαση να αλλάξω αυτοκίνητο την πήρα ουσιαστικά μέσα σε λίγες ώρες. Αυτό που είχα πριν ήταν ναι μεν ένα καλό αυτοκίνητο, το οποίο όμως είχε αρχίσει τους τελευταίους μήνες να βγάζει συνέχεια προβλήματα με αποτέλεσμα να είμαι κάθε τρεις και λίγο στο συνεργείο και να δίνω το ένα κατοστάρικο μετά το άλλο για να επισκευάζω ή να αλλάζω πράγματα.
Στα τέλη Νοέμβρη του 2018, λίγες μέρες πριν αγοράσω το Ibiza, μού έβγαλε ξανά ένα πρόβλημα όταν άναψε το λαμπάκι του τιμονιού. Το πήγα στον μηχανικό μου, ο οποίος δυστυχώς μου ανακοίνωσε ότι υπήρχε πρόβλημα στον εγκέφαλο του τιμονιού και ότι θα έπρεπε να ξοδέψω άλλα €250 περίπου για να το φτιάξω. Εκείνη τη στιγμή ένα άλλο λαμπάκι άναψε από οργή και αγανάκτηση μέσα στον δικό μου εγκέφαλο. Του είπα να μην κάνει τίποτα και την ίδια κιόλας ημέρα είχα αναρτήσει το αυτοκίνητό μου σε ιστοσελίδα προς πώληση.
Δύο χρόνια πριν από αυτό το συμβάν είχα οδηγήσει ένα Ibiza ενός φίλου το οποίο μου είχε κάνει πολύ θετική εντύπωση τόσο στον δρόμο και στην οδική συμπεριφορά όσο και στην αισθητική του. Δεν θυμόμουν ακριβώς όμως ποιο μοντέλο ήταν. Θυμάμαι απλά ότι μου άρεσε πάρα πολύ και ότι ήταν ένα υπέροχο electric μπλε χρώμα. Πήρα λοιπόν αμέσως τον φίλο μου τηλέφωνο και του λέω «πες μου ξανά τι αυτοκίνητο έχεις». Μου απάντησε ότι ήταν ένα SEAT Ibiza. Την επόμενη κιόλας μέρα πήγα στην κοντινή μου αντιπροσωπεία και αγόρασα την Ibizάρα μου.
Φανταστείτε ότι, όταν υπέγραψα το συμβόλαιο στη SEAΤ, δεν είχα ακόμα πουλήσει το δικό μου. Ευτυχώς, ήμουν τυχερή και δύο μέρες αργότερα πούλησα το παλιό μου αυτοκίνητο, έχοντας ενημερώσει βέβαια τον αγοραστή και για όλα όσα είχα αλλάξει και για το υπάρχον θέμα στο τιμόνι. Η αλήθεια είναι ότι το ήθελα σε μπλε αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε απόθεμα οπότε, μεταξύ των επιλογών που είχα, αποφάσισα να πάρω το ψυχρό λευκό που έχω.
Η καλύτερη αγορά
Σε θέμα αυτοκινήτου οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν η καλύτερη αγορά που έχω κάνει ποτέ και όχι μόνο δεν την έχω μετανιώσει αλλά όσο περνάει ο καιρός αγαπώ αυτό το αυτοκίνητο όλο και πιο πολύ. Η σχέση μου με τα αυτοκίνητα βέβαια είναι ιδιαίτερη. Πρώτον γιατί τα λατρεύω ως «αντικείμενα» και δεύτερον γιατί λόγω της φύσης της δουλειάς μου περνάω ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς μου μέσα στο αυτοκίνητο και κάνω αρκετά χιλιόμετρα. Και επειδή τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα για μένα, ήθελα να έχω ένα το οποίο ναι μεν να μπορώ να υποστηρίξω οικονομικά αλλά ταυτόχρονα να με ικανοποιεί όχι μόνο στις ανάγκες μου αλλά και στις επιθυμίες μου.
Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους μου είχε κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση το Ibiza την πρώτη φορά που το οδήγησα ήταν το «νεύρο» του. Αποτέλεσμα αυτού του νεύρου είναι τα 115 HP και το τούρμπο σε έναν χιλιάρι κινητήρα. Ενώ εάν οδηγηθεί ήπια, είχε και συνεχίζει να έχει μία πολύ smooth αίσθηση, και όταν ο οδηγός θελήσει να «παίξει» λίγο παραπάνω με το γκάζι, το Ibiza έχει μια μοναδική ικανότητα να ανταπεξέρχεται. Έχοντας οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα στην κατηγορία του μπορώ με μεγάλη αυτοπεποίθηση να πω ότι η προσωπικότητα του αυτοκινήτου είναι απαράμιλλη σε συνδυασμό με την αισθητική του και την αίσθηση του στο δρόμο.
Το ανανεωμένο Seat Ibiza FR
Πριν μία εβδομάδα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το ανανεωμένο SEAT Ibiza, στην έκδοση FR, το οποίο έχει κάποιες μικρές διαφορές από το δικό μου. Οι μεγαλύτερες διαφορές έχουν να κάνουν περισσότερο με την αισθητική του αυτοκινήτου: αντί για ζάντες 16 ιντσών, το FR έχει 17 ιντσών, η εξάτμιση πίσω είναι διπλή ενώ το δικό μου μοντέλο έχει τη συμβατική μονή. Η αισθητική μέσα στο αυτοκίνητο και το στιλ παραμένει το ίδιο με κάποιες μικρές διαφορές, όπως για παράδειγμα το ψηφιακό καντράν, και οι οκτώ ιντσών οθόνη και infotainment.
Επειδή το χρώμα του είναι μπορντό, κάποιες λεπτομέρειες μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου είναι κόκκινες, όπως επίσης κόκκινος είναι και ο φωτισμός στις πόρτες. Επίσης το τιμόνι είναι πιο αγωνιστικό τόσο σε σχήμα όσο και στην επένδυσή του. Ο συμπλέκτης ταχυτήτων παραμένει ίδιος, όπως και το κιβώτιο με τις 6 σχέσεις που έχει καλή κλιμάκωση, ενώ ίδια παραμένει και η αίσθηση των πεντάλ στα πόδια μου. Οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικοί και κλείνουν αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο κλειδωθεί, και στο FR υπάρχουν τρία διαφορετικά mode λειτουργίας που είναι τα Eco, Sport, και Individual.
Η πρώτη μου μέρα στο μπορντό Ibiza δεν ήταν έτσι όπως την περίμενα. Το περίμενα λίγο πιο γρήγορο, λίγο πιο σπιρτόζικο, και λίγο πιο παιχνιδιάρικο, κάτι το οποίο εντέλει δεν ήταν, ή τέλος πάντων δεν μου φάνηκε στην πρώτη διαδρομή. Μετά ανακάλυψα ότι αν και FR, είχε 5 άλογα λιγότερα από το δικό μου, κάτι το οποίο μπόρεσα να νιώσω επειδή γνωρίζω το αυτοκίνητο τόσο καλά. Από την δεύτερη όμως μέρα και μετά που εξοικειωθήκαμε μεταξύ μας λίγο καλύτερα ξεκίνησα να το αγαπάω όλο και πιο πολύ (χωρίς βέβαια να προδίδω την αγάπη για το δικό μου).
Το turbo κάνει τη δουλειά του εξαιρετικά και ενεργοποιείται περίπου στις 2.700 στροφές, δίνοντας στον οδηγό την υπέροχη αίσθηση ότι «φεύγει» μπροστά (μετά την αίσθηση αυτή ακολουθεί αυτό το ωραίο, χαζό χαμόγελο). Βέβαια, σε εκείνη τη φάση περίπου σπεύδει το ψηφιακό καντράν να μας δώσει tips για πιο οικονομική και οικολογική οδήγηση. «Πνίξαμε 5 άλογα» σκεφτόμουν, «ας μην πνίξουμε και το πνεύμα του».
Νεωτερισμοί
Στάνταρ με φώτα LED, στο πίσω μέρος υπάρχει γραμμένο το όνομα του μοντέλου με νέα γραμματοσειρά, και λεπτομέρειες χρωμίου στον διάκοσμο.
Ανανεωμένο και το εσωτερικό κυρίως σε ότι αφορά το ψηφιακό κομμάτι και τις τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού όπου πλέον υπάρχει ότι πιο σύγχρονο σε επίπεδο υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού.
Νέα είναι και η κεντρική οθόνη του infotainment είτε ως 8,25’’ είτε ως 9,2’’ (ενσωματωμένα τα Apple CarPlay και Android Auto, με δυνατότητα ενεργοποίησης μέσω φωνητικών εντολών, και την παλέτα συστημάτων SEAT Connect για σταθερή επαφή με το διαδίκτυο μέσω eSIM). Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ έχει πληθώρα ενδείξεων όπως και αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης. Σε επίπεδο χώρων, το Ιbiza διαθέτει από τα μεγαλύτερα νούμερα στην κατηγορία του. Αναφερόμαστε στο άνετο ταξίδι τεσσάρων τουλάχιστον ενηλίκων αλλά και στα 355 διαθέσιμα λίτρα του πορτμπαγκάζ.
Τιμές
Οι τιμές της γκάμας αρχίζουν από τις 16.490 ευρώ (1.0 80ΗΡ Reference), ενώ η έκδοση 1.0 ECO TSI 110HP FR στοιχίζει 20.490 ευρώ
Δεν ήθελα να το δώσω πίσω!
Στο τέλος της εβδομάδας μου μαζί του δεν ήθελα να το δώσω πίσω. Ήθελα να το πάρω και να φύγουμε ένα ταξίδι μαζί. Στεναχωρήθηκα όταν το παρέδωσα, αλλά ταυτόχρονα χάρηκα πάρα πολύ γιατί 5 χρόνια μετά, έχοντας δει πόσο έχουν «πνίξει» άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του ώστε να γίνουν πιο οικολογικά, το Ibiza έχει διατηρήσει τόσο την ισορροπία και την οδηγική του συμπεριφορά, όσο και την παιχνιδιάρικη προσωπικότητά του.