- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Νέο Hyundai Kona: Κορυφαία πρόταση στα B-SUV
Η επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού που προβλέπει 11 νέα Hyundai EV στην αγορά έως το 2030
Hyundai Kona: Το νέο και εξελιγμένο μοντέλο της εταιρείας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σε μια αντισυμβατική κίνηση, η Hyundai Motor εξέλιξε το νέο Kona αρχικά ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με την επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού που προβλέπει 11 νέα Hyundai EV στην αγορά έως το 2030.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις και με βάση την έκδοση EV, το έχει μεγαλώσει αρκετά σε όλες του τις διαστάσεις φθάνοντας στα ανώτερα όρια της κατηγορίας B-SUV, αγγίζοντας μάλιστα εκείνα της C-SUV!
Design
Για το ολοκαίνουριο Kona, η Hyundai Motor απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) Kona. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο Kona υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την εμπρός όσο και πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp.
Χάρη στις αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και τη καινοτόμο αρχιτεκτονική που προέρχεται από το Κονα EV, η Hyundai κατάφερε να σχεδιάσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης». Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου Kona. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου ηλεκτροκίνητου Kona, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.
Key point? Κοιτώντας το τιμόνι δεν είδαμε πουθενά το logo Hyundai, ή το χαρακτηριστικό «Η» του σήματος… Παρά μόνο μία μπάρα με τέσσερις τετράγωνες τελείες. Πρόκειται για ένα «οπτικό παιχνίδι» όπου σύμφωνα με τον κώδικα Mors οι τέσσερις τελείες παραπέμπουν στο γράμμα «Η»!
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης.
Τέλος το νέο Kona διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
Στον δρόμο
Όλες οι δυνατές σήμερα επιλογές είναι διαθέσιμες για τον υποψήφιο αγοραστή του νέου Kona! Από θερμικούς κινητήρες, mild hybrid 1.0Τ και 1.6Τ, αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολο. Ας τα δούμε: 3κύλινδρος 1.0 T-GDI που αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής, διαθέσιμος είτε με χειροκίνητο 6 σχέσεων (MHEV 48V), είτε με αυτόματο DCT 7 σχέσεων. Full Hybrid σύνολο με κινητήρα 1.6 λίτρων 141 ίππων και 265 Nm ροπής που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων. Και βέβαια η πιο ισχυρή έκδοση αυτή με τον κινητήρα 1.6 T-GDI που αποδίδει 198 ίππους και 265 Nm ροπής, διαθέσιμη είτε με αυτόματο 7DCT, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ (αποκλειστικά με το αυτόματο 7DCT) το Kona μπορεί να παραγγελθεί και ως τετρακίνητο.
Το νέο Kona Electric
Είναι η έκδοση που προσφέρει κορυφαία αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία (AER) στην κατηγορία των B-SUV (εκτιμώμενη κατά WLTP στα 490 χλμ.). Επίσης, διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά EV χαρακτηριστικά, όπως το μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.
Ταυτόχρονα, η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L, ενώ το νέο i-PEDAL μέσω της λειτουργίας του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης.
Οι τιμές της γκάμας του νέου Kona αρχίζουν από τις 26.290 ευρώ για την έκδοση MHEV 1.0Τ 120ps 6MT 48V.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.