- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Citroen Ami: Ένα premium gadget για τις μετακινήσεις σου
Το οδηγείς με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, από τα 16 σου και το φορτίζεις όση ώρα χρειάζεται να φορτίσεις και το κινητό σου
Citroen Ami: Δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο διανομέων Citroën.
Τι μπορεί να οδηγείς με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, μόλις από τα 16 σου, να μην βρέχεσαι, να παίρνεις μαζί ένα ακόμη άτομο και αντί για καύσιμα να το φορτίζεις όση ώρα χρειάζεται να φορτίσεις και το κινητό σου; Μα το Citroen Ami φυσικά! Α, και κάτι ακόμα: μπορεί να γίνει δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία που είναι διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των διανομέων της Citroën.
Μπορείτε να το αποκαλείτε όπως θέλετε: είτε ως ένα αυτοκίνητο γνήσιο εκφραστή της μικροκινητικότητας που «ζει, κινείται και αναπνέει» από το περιβάλλον μιας πόλης, ή ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό τετράκυκλο.
Όπως και να το ονομάσετε, το Citroen Ami κάνει πραγματικότητα όλα όσα φανταζόμασταν όταν πριν δεκαετίες έμπαινε στην ζωή μας η λέξη micromobility!
Δες την πόλη αλλιώς
Ένα premium gadget για 100% ηλεκτρική κινητικότητα, με μηδενικές εκπομπές CO2, και εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση. Είναι μικροσκοπικό, με μήκος μόλις 2.41 μ., πλάτος 1.29 μ. και ύψος 1.52 μ. Είναι μικρό και τετραγωνισμένο και αρκετά συμπαγές για να παρκάρει σε σημεία που δεν μπορείτε να φανταστείτε.
Για το πώς κινείται; Μα, όπως ορίζουν οι σύγχρονες τάσεις της μικροκινητικότητας -και όχι μόνον πλέον…
Διαθέτει μπαταρία που φορτίζει όπως ένα smartphone, σε μόλις 3 ώρες από μία πρίζα κοινού οικιακού δικτύου, πάει παντού μια και είναι πραγματικά ιδανικό για την πόλη, έχει μικρό κύκλο στροφής με διάμετρο μόλις 7,20 μ., έχει άνετη καμπίνα, για δύο άτομα, με σύστημα θέρμανσης και μπορεί να οδηγηθεί από 16 ετών και άνω με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, κάτι που διευκολύνει πολλούς γονείς ως αντιπρόταση στην συνηθισμένη συζήτηση απόκτησης ενός δικύκλου.
Πώς είναι το Citroen Ami στο εσωτερικό;
Ενώ βλέποντάς το απ’ έξω πιστεύεις -και δικαίως- ότι θα είναι περιορισμένο σε επίπεδο χώρων στο εσωτερικό του, εν τούτοις αυτό είναι λάθος…
Γιατί η Citroen έχει σίγουρα αξιοποιήσει στο έπακρο ακόμα και το παραμικρό διαθέσιμο τετραγωνικό εκατοστό! Το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο ελαφρώς πιο πίσω από το κάθισμα του οδηγού, το οποίο επιτρέπει στους επιβάτες να κάθονται πιο κοντά, χωρίς συμβιβασμούς στο χώρο των ώμων.
Τα καθίσματα, λόγω του μεγέθους τους, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο αφού είναι λεπτά και με ένα ελαφρύ μαξιλάρι πάνω από ένα πλαστικό πλαίσιο. Υπάρχει επίσης μια τρύπα στην πλάτη για περαιτέρω μείωση του βάρους και, κατ' επέκταση, καλή εφαρμογή στο κάτω μέρος της πλάτης.
Μπορεί η αρχική ανάγνωση να σας εκπλήσσει πιθανόν, αλλά, δεδομένου ότι το Ami σχεδιάστηκε για σύντομες διαδρομές στην πόλη, αυτό δεν είναι ζήτημα. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι έχουν αρκετή ρύθμιση εμπρός και πίσω για να επιτρέπουν στους ψηλότερους οδηγούς να βρουν μια άνετη θέση πίσω από το τιμόνι.
Και επειδή σειρά στις απορίες σας έχουν οι χώροι, να πούμε εδώ ότι η Citroen έχει δημιουργήσει μερικές, κυριολεκτικά, έξυπνες λύσεις αποθήκευσης στην καμπίνα του Ami και δεν μιλάμε για τα 64 λίτρα χωρητικότητας. Για παράδειγμα, κάτω από το ταμπλό υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος που έχει το τέλειο μέγεθος για μια κανονική τσάντα καμπίνας αεροσκάφους! Υπάρχει επίσης κάποιος χώρος, πίσω από τα καθίσματα, για να αποθηκεύσετε τσάντες για ψώνια, αλλά και τεράστιες «τσέπες» στις πόρτες έτοιμες να δεχθούν θήκες για φορητούς υπολογιστές και διάφορες τσάντες ή πορτοφολοειδή αντικείμενα.
Θα εκτιμήσετε, δε, με το παραπάνω τον τετραγωνισμένο δίσκο με τις διάφορες θήκες που προσαρμόζεται στο επίπεδο μέρος του ταμπλό, αλλά και την βάση του κυλινδρικού ηχείου Bluetooth με την επωνυμία Ami που κάθεται όμορφα σε μια υποδοχή μπροστά από το τιμόνι και που αναλαμβάνει χρέη μουσικής στον χώρο. Και κάπως έτσι θα αναρωτηθείτε κι εσείς, «μα πώς το κατάφερε η Citroen να δημιουργήσει από μια θήκη για σχεδόν οποιοδήποτε αντικείμενο θα χρειαστεί να μεταφέρουμε ποτέ στο αυτοκίνητό μας;»
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα αισθανθείτε ποτέ ότι το Ami είναι μικρό στο εσωτερικό, αν και αυτό οφείλεται εν μέρει και στην τεράστια ποσότητα γυαλιού που περιβάλλει την καμπίνα. Το φως πλημμυρίζει καταιγιστικά το εσωτερικό, κάνοντας τον χώρο να φαίνεται μεγαλύτερος από ό,τι είναι, εκτοξεύοντας έτσι την διάθεσή σας!
Στα βασικά facilities η θήκη smartphone και ένα καλώδιο USB που σας επιτρέπει να φορτίζετε το τηλέφωνό σας και να το χρησιμοποιείτε για δορυφορική πλοήγηση. Και για να μπει και μία retro πινελιά, τα παράθυρα είναι οριζόντια αρθρωτά μέχρι τη μέση τα οποία μπορείτε να διπλώνετε και τα στερεώνετε με ένα πλαστικό κλιπ εξωτερικά.
Για όσους θέλουν να το χρησιμοποιήσουν για delivery αγαθών και προϊόντων, το Ami διατίθεται με αποθηκευτικό χώρο στη θέση του καθίσματος συνοδηγού, ή με κάλυμμα αποθηκευτικού χώρου που μετατρέπεται σε κινητό γραφείο, με κλειστό αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος, αλλά και με πάτωμα χώρου φόρτωσης 2 επιπέδων.
Και για τους λάτρεις της περιπέτειας υπάρχει η έκδοση Ami Buggy με μπάρες θυρών με προστατευτικό κάλυμμα, προστατευτικά στους θόλους των τροχών με διακοσμητικό αυτοκόλλητο, αποσπώμενο τσαντάκι που τοποθετείται πάνω στο τιμόνι, κ.ά.
Στα κέντρα και απόκεντρα του αστικού περιβάλλοντος
Το 100% ηλεκτρικό Ami είναι, λοιπόν, ένα ελαφρύ τετράτροχο όχημα, χωρίς συμπλέκτη και άμεση επιτάχυνση από στάση, ενδιαφέρουσα ροπή άμεσα διαθέσιμη χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα, που αναπτύσσει ταχύτητες έως και 45 χλμ/ώρα. Αθόρυβο χάρη στην 100% ηλεκτρική τεχνολογία του, το Ami είναι ευχάριστο στη χρήση για τους επιβάτες του. Ιδανικό για πολλά σύντομα ταξίδια στην πόλη -όπως να πάτε σε μια συνάντηση, στη δουλειά, να εκτελέσετε μια εργασία ή να βγείτε έξω για το βράδυ- το Ami έχει αυτονομία έως και 70 χιλιόμετρα. Μια ημερήσια απόσταση πολύ μεγαλύτερη από τη μέση απόσταση που διανύουν οι κάτοικοι των πόλεων και των προαστίων τους.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kWh, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, μπορεί εύκολα να φορτιστεί μέσω του ηλεκτρικού καλωδίου που βρίσκεται στην πόρτα του συνοδηγού. Μόλις συνδεθεί το καλώδιο, 3 ώρες είναι αρκετές για πλήρη φόρτιση σε μια συμβατική πρίζα 220 V. Η χρήση του Ami είναι τόσο απλή όσο κάθε καθημερινό ηλεκτρικό αντικείμενο. Το Ami μπορεί επίσης να φορτιστεί σε δημόσιο τερματικό ή WallBox χρησιμοποιώντας κατάλληλο καλώδιο.
Πρωτοποριακά online δικό σου
Εν είδη ανακεφαλαίωσης, να τονίσουμε ότι ένας ακόμα λόγος που κάνει το Ami να ξεχωρίζει είναι ότι μπορεί να γίνει δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία που είναι διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των διανομέων της Citroën, ενώ επιπλέον αναφέρουμε ότι μπορεί κάποιος να το αποκτήσει και online στο https://amistore.citroen.gr/
Το Citroen Ami μπορεί να αποκτηθεί με τιμές που αρχίζουν από 7.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ επιπλέον επιδοτήσεις ισχύουν για νέους κάτω των 29 ετών, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνους, κτλ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.