- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Citroen Ami: Ένα premium gadget για τις μετακινήσεις σου
Το οδηγείς με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, από τα 16 σου και το φορτίζεις όση ώρα χρειάζεται να φορτίσεις και το κινητό σου
![97704-195847.jpg 97704-195847.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/97704-195847.jpg)
![Citroen Ami Citroen Ami](/images/1074x600/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-1.jpg)
Citroen Ami: Δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο διανομέων Citroën.
Τι μπορεί να οδηγείς με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, μόλις από τα 16 σου, να μην βρέχεσαι, να παίρνεις μαζί ένα ακόμη άτομο και αντί για καύσιμα να το φορτίζεις όση ώρα χρειάζεται να φορτίσεις και το κινητό σου; Μα το Citroen Ami φυσικά! Α, και κάτι ακόμα: μπορεί να γίνει δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία που είναι διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των διανομέων της Citroën.
![Citroen Ami Citroen Ami](/images/w734/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-2.jpg)
Μπορείτε να το αποκαλείτε όπως θέλετε: είτε ως ένα αυτοκίνητο γνήσιο εκφραστή της μικροκινητικότητας που «ζει, κινείται και αναπνέει» από το περιβάλλον μιας πόλης, ή ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό τετράκυκλο.
Όπως και να το ονομάσετε, το Citroen Ami κάνει πραγματικότητα όλα όσα φανταζόμασταν όταν πριν δεκαετίες έμπαινε στην ζωή μας η λέξη micromobility!
![Citroen Ami Citroen Ami](/images/w734/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-3.jpg)
Δες την πόλη αλλιώς
Ένα premium gadget για 100% ηλεκτρική κινητικότητα, με μηδενικές εκπομπές CO2, και εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση. Είναι μικροσκοπικό, με μήκος μόλις 2.41 μ., πλάτος 1.29 μ. και ύψος 1.52 μ. Είναι μικρό και τετραγωνισμένο και αρκετά συμπαγές για να παρκάρει σε σημεία που δεν μπορείτε να φανταστείτε.
Για το πώς κινείται; Μα, όπως ορίζουν οι σύγχρονες τάσεις της μικροκινητικότητας -και όχι μόνον πλέον…
Διαθέτει μπαταρία που φορτίζει όπως ένα smartphone, σε μόλις 3 ώρες από μία πρίζα κοινού οικιακού δικτύου, πάει παντού μια και είναι πραγματικά ιδανικό για την πόλη, έχει μικρό κύκλο στροφής με διάμετρο μόλις 7,20 μ., έχει άνετη καμπίνα, για δύο άτομα, με σύστημα θέρμανσης και μπορεί να οδηγηθεί από 16 ετών και άνω με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, κάτι που διευκολύνει πολλούς γονείς ως αντιπρόταση στην συνηθισμένη συζήτηση απόκτησης ενός δικύκλου.
![Citroen Ami Citroen Ami](/images/w734/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-4.jpg)
Πώς είναι το Citroen Ami στο εσωτερικό;
Ενώ βλέποντάς το απ’ έξω πιστεύεις -και δικαίως- ότι θα είναι περιορισμένο σε επίπεδο χώρων στο εσωτερικό του, εν τούτοις αυτό είναι λάθος…
Γιατί η Citroen έχει σίγουρα αξιοποιήσει στο έπακρο ακόμα και το παραμικρό διαθέσιμο τετραγωνικό εκατοστό! Το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο ελαφρώς πιο πίσω από το κάθισμα του οδηγού, το οποίο επιτρέπει στους επιβάτες να κάθονται πιο κοντά, χωρίς συμβιβασμούς στο χώρο των ώμων.
Τα καθίσματα, λόγω του μεγέθους τους, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο αφού είναι λεπτά και με ένα ελαφρύ μαξιλάρι πάνω από ένα πλαστικό πλαίσιο. Υπάρχει επίσης μια τρύπα στην πλάτη για περαιτέρω μείωση του βάρους και, κατ' επέκταση, καλή εφαρμογή στο κάτω μέρος της πλάτης.
Μπορεί η αρχική ανάγνωση να σας εκπλήσσει πιθανόν, αλλά, δεδομένου ότι το Ami σχεδιάστηκε για σύντομες διαδρομές στην πόλη, αυτό δεν είναι ζήτημα. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι έχουν αρκετή ρύθμιση εμπρός και πίσω για να επιτρέπουν στους ψηλότερους οδηγούς να βρουν μια άνετη θέση πίσω από το τιμόνι.
Και επειδή σειρά στις απορίες σας έχουν οι χώροι, να πούμε εδώ ότι η Citroen έχει δημιουργήσει μερικές, κυριολεκτικά, έξυπνες λύσεις αποθήκευσης στην καμπίνα του Ami και δεν μιλάμε για τα 64 λίτρα χωρητικότητας. Για παράδειγμα, κάτω από το ταμπλό υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος που έχει το τέλειο μέγεθος για μια κανονική τσάντα καμπίνας αεροσκάφους! Υπάρχει επίσης κάποιος χώρος, πίσω από τα καθίσματα, για να αποθηκεύσετε τσάντες για ψώνια, αλλά και τεράστιες «τσέπες» στις πόρτες έτοιμες να δεχθούν θήκες για φορητούς υπολογιστές και διάφορες τσάντες ή πορτοφολοειδή αντικείμενα.
Θα εκτιμήσετε, δε, με το παραπάνω τον τετραγωνισμένο δίσκο με τις διάφορες θήκες που προσαρμόζεται στο επίπεδο μέρος του ταμπλό, αλλά και την βάση του κυλινδρικού ηχείου Bluetooth με την επωνυμία Ami που κάθεται όμορφα σε μια υποδοχή μπροστά από το τιμόνι και που αναλαμβάνει χρέη μουσικής στον χώρο. Και κάπως έτσι θα αναρωτηθείτε κι εσείς, «μα πώς το κατάφερε η Citroen να δημιουργήσει από μια θήκη για σχεδόν οποιοδήποτε αντικείμενο θα χρειαστεί να μεταφέρουμε ποτέ στο αυτοκίνητό μας;»
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα αισθανθείτε ποτέ ότι το Ami είναι μικρό στο εσωτερικό, αν και αυτό οφείλεται εν μέρει και στην τεράστια ποσότητα γυαλιού που περιβάλλει την καμπίνα. Το φως πλημμυρίζει καταιγιστικά το εσωτερικό, κάνοντας τον χώρο να φαίνεται μεγαλύτερος από ό,τι είναι, εκτοξεύοντας έτσι την διάθεσή σας!
Στα βασικά facilities η θήκη smartphone και ένα καλώδιο USB που σας επιτρέπει να φορτίζετε το τηλέφωνό σας και να το χρησιμοποιείτε για δορυφορική πλοήγηση. Και για να μπει και μία retro πινελιά, τα παράθυρα είναι οριζόντια αρθρωτά μέχρι τη μέση τα οποία μπορείτε να διπλώνετε και τα στερεώνετε με ένα πλαστικό κλιπ εξωτερικά.
Για όσους θέλουν να το χρησιμοποιήσουν για delivery αγαθών και προϊόντων, το Ami διατίθεται με αποθηκευτικό χώρο στη θέση του καθίσματος συνοδηγού, ή με κάλυμμα αποθηκευτικού χώρου που μετατρέπεται σε κινητό γραφείο, με κλειστό αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος, αλλά και με πάτωμα χώρου φόρτωσης 2 επιπέδων.
Και για τους λάτρεις της περιπέτειας υπάρχει η έκδοση Ami Buggy με μπάρες θυρών με προστατευτικό κάλυμμα, προστατευτικά στους θόλους των τροχών με διακοσμητικό αυτοκόλλητο, αποσπώμενο τσαντάκι που τοποθετείται πάνω στο τιμόνι, κ.ά.
![Citroen Ami Citroen Ami](/images/w734/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-6.jpg)
Στα κέντρα και απόκεντρα του αστικού περιβάλλοντος
Το 100% ηλεκτρικό Ami είναι, λοιπόν, ένα ελαφρύ τετράτροχο όχημα, χωρίς συμπλέκτη και άμεση επιτάχυνση από στάση, ενδιαφέρουσα ροπή άμεσα διαθέσιμη χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα, που αναπτύσσει ταχύτητες έως και 45 χλμ/ώρα. Αθόρυβο χάρη στην 100% ηλεκτρική τεχνολογία του, το Ami είναι ευχάριστο στη χρήση για τους επιβάτες του. Ιδανικό για πολλά σύντομα ταξίδια στην πόλη -όπως να πάτε σε μια συνάντηση, στη δουλειά, να εκτελέσετε μια εργασία ή να βγείτε έξω για το βράδυ- το Ami έχει αυτονομία έως και 70 χιλιόμετρα. Μια ημερήσια απόσταση πολύ μεγαλύτερη από τη μέση απόσταση που διανύουν οι κάτοικοι των πόλεων και των προαστίων τους.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kWh, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, μπορεί εύκολα να φορτιστεί μέσω του ηλεκτρικού καλωδίου που βρίσκεται στην πόρτα του συνοδηγού. Μόλις συνδεθεί το καλώδιο, 3 ώρες είναι αρκετές για πλήρη φόρτιση σε μια συμβατική πρίζα 220 V. Η χρήση του Ami είναι τόσο απλή όσο κάθε καθημερινό ηλεκτρικό αντικείμενο. Το Ami μπορεί επίσης να φορτιστεί σε δημόσιο τερματικό ή WallBox χρησιμοποιώντας κατάλληλο καλώδιο.
![Citroen Citroen Ami](/images/w734/jpg/files/2023-10-09/citroen_ami_-5.jpg)
Πρωτοποριακά online δικό σου
Εν είδη ανακεφαλαίωσης, να τονίσουμε ότι ένας ακόμα λόγος που κάνει το Ami να ξεχωρίζει είναι ότι μπορεί να γίνει δικό σου σε 5΄με μια πρωτοποριακή διαδικασία που είναι διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των διανομέων της Citroën, ενώ επιπλέον αναφέρουμε ότι μπορεί κάποιος να το αποκτήσει και online στο https://amistore.citroen.gr/
Το Citroen Ami μπορεί να αποκτηθεί με τιμές που αρχίζουν από 7.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ επιπλέον επιδοτήσεις ισχύουν για νέους κάτω των 29 ετών, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνους, κτλ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Η σειρά εκκίνησης του μεγάλου αγώνα
Ένας αγώνας που είχε όλα όσα κάνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό να ξεχωρίζει
Ο Ogier χάνει τον αγώνα στην τελευταία Ε.Δ. για 0,2 δευτερόλεπτα
Ο Neuville χάνει την ευκαιρία για μία θέση στο βάθρο
O Tanak στη 2η θέση με μικρή διαφορά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.