Αυτοκινηση

Ράλλυ Ακρόπολις: Ανασκόπηση

Ωδή στον πιο σκληρό (και απολαυστικό) χωμάτινο αγώνα: «Το Ράλλυ των Θεών»

Ελένη Χελιώτη
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ράλλυ Ακρόπολις: Μεγάλος νικητής ο Kale Rovanpera - Όλα όσα έγιναν και πρέπει να γνωρίζεις για τον 70ο αγώνα θεσμό.

Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε σε μία πολύ δύσκολη περίοδο, μετά από μια σειρά γεγονότων που «γονάτισαν» τόσο τη χώρα όσο και τους πολίτες μας. Μέχρι και την τελευταία στιγμή ήταν αμφίβολο αν όλα θα μπορούσαν να διεξαχθούν όπως είχαν προγραμματιστεί, και υπήρξαν όντως κάποιες μικρές αλλαγές και προσαρμογές.

Ο αγώνας φέτος γιόρτασε τα 70 χρόνια ύπαρξής του ως ένας θεσμός που δεν έχει απλά μεγάλη ιστορία, αλλά ένα απαράμιλλο πνεύμα. Ένας θεσμός ο οποίος είναι λατρευτός σε δεκάδες χιλιάδες Έλληνες, οι οποίοι τον τιμούν με την παρουσία τους κάθε φορά που διεξάγεται (για να μην μιλήσουμε για τους θεατές του εξωτερικού). Και αν καθίσουμε να αναλογιστούμε τι σημαίνει να τιμάς ένα Ακρόπολις με την παρουσία σου, θα αντιληφθούμε ότι το πάθος και η αγάπη για το άθλημα δεν είναι κάτι απλό ή εύκολο.

© RBCP

Για να δώσουμε ένα μικρό παράδειγμα, όταν βρεθήκαμε το Σάββατο το πρωί στην Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.) Καρούτες 1, καθίσαμε σε ένα υπέροχο σημείο κοντά στην αφετηρία της Ε.Δ. όπου μπροστά μας μπορούσαμε να απολαύσουμε τα πληρώματα να έρχονται από μια ευθεία, να μπαίνουν σε μια φουρκέτα για να ξαναμπούν σε μία ακόμα λίγα δεκάδες μέτρα μετά. Κοντά μας καθόταν μια παρέα τριών νέων παιδιών, γύρω στα 20-22, οι οποίοι μας είπαν ότι είχαν πάρει ρεπό από τη δουλειά τους, και είχαν ξεκινήσει από τον Πύργο Ηλίας στις 4 τα ξημερώματα για να έρθουν εδώ, και μετά το τέλος της Ε.Δ. θα έπρεπε να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής. 

© RBCP

Η αγάπη για το Ακρόπολις όμως δεν είναι εμφανής μόνο από τους θεατές αλλά από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Ο οδηγός Yohan Rossel της κατηγορίας WRC2 έδωσε χθες τα συγχαρητήριά του στην οργάνωση και είπε: «δεν ήταν καθόλου εύκολη η διεξαγωγή αυτού του ράλλυ. Είναι η τρίτη μου συμμετοχή, και πραγματικά είναι ο αγαπημένος μου χωμάτινος αγώνας, αλλά και ο πιο δύσκολος.» Αντίστοιχα ο Kajetan Kajetanowicz, της ίδιας κατηγορίας, είπε πως «η ατμόσφαιρα ήταν φανταστική, όπως φυσικά και οι ειδικές διαδρομές. Πάντα απολαμβάνω το Ακρόπολις και τους θεατές στις ειδικές. Το έχουν βελτιώσει μέσα στο χρόνο και είμαστε πάντα χαρούμενοι που ερχόμαστε εδώ».

© RBCP

Όπως πάντα, έτσι και φέτος ήταν ένας σκληρός και απαιτητικός αγώνας για όλα τα πληρώματα, και οι ανατροπές ήταν αλλεπάλληλες. Τα ηνία του ράλλυ άλλαξαν χέρια ουκ ολίγες φορές, περνώντας από τον Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) στον Thierry Neuville (Hyundaii 20), στονSebastien Ogier (Toyota Yaris),ο οποίος τα έχασε όταν έσπασε η ανάρτησή του, για να καταλήξουν και πάλι στον Kalle Rovanpera ο οποίος οδεύει πια προς την κατάκτηση του 2ου παγκόσμιου τίτλου στην κατάταξη οδηγών.

Η ομάδα όμως που στάθηκε πιο άτυχη απ’ όλες υπήρξε μακράν η M-Sport Ford, με τον Γάλλο Pierre-Louis Loubet (Ford Puma) να εγκαταλείπει πριν καν ξεκινήσει την Παρασκευή το πρωί λόγω μηχανικού προβλήματος, και τον Εσθονό Ott Tanak να παίρνει ποινή 3 λεπτών και 40 δευτερολέπτων επειδή καθυστέρησε να φτάσει στο Time Control 22 λεπτά λόγω μηχανικού προβλήματος στην 4η Ε.Δ. του αγώνα, το οποίο τον έβγαλε εκτός συναγωνισμού από πολύ νωρίς.

© RBCP

Απομένουν 3 αγώνες στο ημερολόγιο του 2023: Ράλλυ Χιλής, Copec Rally Chile, Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, Central Europe Rally, και το Ράλλυ Ιαπωνίας, Forum8 RallyJapan. Ίσως όμως τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή να τον γνωρίζουμε πριν το τέλος της διεξαγωγής του τελευταίου αγώνα στην Ιαπωνία, καθότι ο Rovanpera πέτυχε, με αυτή του νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις, ένα πολύ καλό προβάδισμα.

© RBCP

Η ATHENS VOICE για μια ακόμη χρονιά στο Ράλλυ Ακρόπολις

Η AthensVoice «συμμετείχε» στο Ράλλυ Ακρόπολις και φέτος με το πλήρωμα του Νώντα Καρανικόλα και Γιώργου Κακαβά (FordFiestaRally 3), στην κατηγορία RC3. Η εμφάνισή τους ήταν κάτι περισσότερο από εντυπωσιακή τελειώνοντας την ημέρα του Σαββάτου είχαν πετύχει στις Καρούτες 2ο χρόνο γενικής και 4ο γενικής στο Rally3 στο πρώτο και δεύτερο πέρασμα αντίστοιχα, όπως και τον 3ο χρόνο στη γενική κατάταξη της κατηγορίας τους στην Ε.Δ. Παύλιανη 1.

Η ATHENS VOICE βρέθηκε στο πλάι του ελληνικού πληρώματος των Νώντα Καρανικόλα και Γιώργου Κακαβά. © RBCP
© RBCP

Δυστυχώς, το πλήρωμα, το οποίο θα μπορούσε να είχε τερματίσει το ράλλυ πρώτο στην κατηγορία Rally 3 μεταξύ των Ελλήνων, έχασαν τη μάχη στα πρώτα χιλιόμετρα της Ε.Δ. Ταρζάν το πρωί της Κυριακής καθότι το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta τους έσπασε. Ένα γεγονός που ανέκοψε μια σπουδαία εμφάνιση σε όλον μέχρι και την τελευταία ημέρα αγώνα και δεν αντάμειψε με έπαθλα μια συνολικά κορυφαία εμφάνιση.