- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ράλλυ Ακρόπολις: Ανασκόπηση
Ωδή στον πιο σκληρό (και απολαυστικό) χωμάτινο αγώνα: «Το Ράλλυ των Θεών»
Ράλλυ Ακρόπολις: Μεγάλος νικητής ο Kale Rovanpera - Όλα όσα έγιναν και πρέπει να γνωρίζεις για τον 70ο αγώνα θεσμό.
Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε σε μία πολύ δύσκολη περίοδο, μετά από μια σειρά γεγονότων που «γονάτισαν» τόσο τη χώρα όσο και τους πολίτες μας. Μέχρι και την τελευταία στιγμή ήταν αμφίβολο αν όλα θα μπορούσαν να διεξαχθούν όπως είχαν προγραμματιστεί, και υπήρξαν όντως κάποιες μικρές αλλαγές και προσαρμογές.
Ο αγώνας φέτος γιόρτασε τα 70 χρόνια ύπαρξής του ως ένας θεσμός που δεν έχει απλά μεγάλη ιστορία, αλλά ένα απαράμιλλο πνεύμα. Ένας θεσμός ο οποίος είναι λατρευτός σε δεκάδες χιλιάδες Έλληνες, οι οποίοι τον τιμούν με την παρουσία τους κάθε φορά που διεξάγεται (για να μην μιλήσουμε για τους θεατές του εξωτερικού). Και αν καθίσουμε να αναλογιστούμε τι σημαίνει να τιμάς ένα Ακρόπολις με την παρουσία σου, θα αντιληφθούμε ότι το πάθος και η αγάπη για το άθλημα δεν είναι κάτι απλό ή εύκολο.
Για να δώσουμε ένα μικρό παράδειγμα, όταν βρεθήκαμε το Σάββατο το πρωί στην Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.) Καρούτες 1, καθίσαμε σε ένα υπέροχο σημείο κοντά στην αφετηρία της Ε.Δ. όπου μπροστά μας μπορούσαμε να απολαύσουμε τα πληρώματα να έρχονται από μια ευθεία, να μπαίνουν σε μια φουρκέτα για να ξαναμπούν σε μία ακόμα λίγα δεκάδες μέτρα μετά. Κοντά μας καθόταν μια παρέα τριών νέων παιδιών, γύρω στα 20-22, οι οποίοι μας είπαν ότι είχαν πάρει ρεπό από τη δουλειά τους, και είχαν ξεκινήσει από τον Πύργο Ηλίας στις 4 τα ξημερώματα για να έρθουν εδώ, και μετά το τέλος της Ε.Δ. θα έπρεπε να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής.
Η αγάπη για το Ακρόπολις όμως δεν είναι εμφανής μόνο από τους θεατές αλλά από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Ο οδηγός Yohan Rossel της κατηγορίας WRC2 έδωσε χθες τα συγχαρητήριά του στην οργάνωση και είπε: «δεν ήταν καθόλου εύκολη η διεξαγωγή αυτού του ράλλυ. Είναι η τρίτη μου συμμετοχή, και πραγματικά είναι ο αγαπημένος μου χωμάτινος αγώνας, αλλά και ο πιο δύσκολος.» Αντίστοιχα ο Kajetan Kajetanowicz, της ίδιας κατηγορίας, είπε πως «η ατμόσφαιρα ήταν φανταστική, όπως φυσικά και οι ειδικές διαδρομές. Πάντα απολαμβάνω το Ακρόπολις και τους θεατές στις ειδικές. Το έχουν βελτιώσει μέσα στο χρόνο και είμαστε πάντα χαρούμενοι που ερχόμαστε εδώ».
Όπως πάντα, έτσι και φέτος ήταν ένας σκληρός και απαιτητικός αγώνας για όλα τα πληρώματα, και οι ανατροπές ήταν αλλεπάλληλες. Τα ηνία του ράλλυ άλλαξαν χέρια ουκ ολίγες φορές, περνώντας από τον Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) στον Thierry Neuville (Hyundaii 20), στονSebastien Ogier (Toyota Yaris),ο οποίος τα έχασε όταν έσπασε η ανάρτησή του, για να καταλήξουν και πάλι στον Kalle Rovanpera ο οποίος οδεύει πια προς την κατάκτηση του 2ου παγκόσμιου τίτλου στην κατάταξη οδηγών.
Η ομάδα όμως που στάθηκε πιο άτυχη απ’ όλες υπήρξε μακράν η M-Sport Ford, με τον Γάλλο Pierre-Louis Loubet (Ford Puma) να εγκαταλείπει πριν καν ξεκινήσει την Παρασκευή το πρωί λόγω μηχανικού προβλήματος, και τον Εσθονό Ott Tanak να παίρνει ποινή 3 λεπτών και 40 δευτερολέπτων επειδή καθυστέρησε να φτάσει στο Time Control 22 λεπτά λόγω μηχανικού προβλήματος στην 4η Ε.Δ. του αγώνα, το οποίο τον έβγαλε εκτός συναγωνισμού από πολύ νωρίς.
Απομένουν 3 αγώνες στο ημερολόγιο του 2023: Ράλλυ Χιλής, Copec Rally Chile, Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, Central Europe Rally, και το Ράλλυ Ιαπωνίας, Forum8 RallyJapan. Ίσως όμως τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή να τον γνωρίζουμε πριν το τέλος της διεξαγωγής του τελευταίου αγώνα στην Ιαπωνία, καθότι ο Rovanpera πέτυχε, με αυτή του νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις, ένα πολύ καλό προβάδισμα.
Η ATHENS VOICE για μια ακόμη χρονιά στο Ράλλυ Ακρόπολις
Η AthensVoice «συμμετείχε» στο Ράλλυ Ακρόπολις και φέτος με το πλήρωμα του Νώντα Καρανικόλα και Γιώργου Κακαβά (FordFiestaRally 3), στην κατηγορία RC3. Η εμφάνισή τους ήταν κάτι περισσότερο από εντυπωσιακή τελειώνοντας την ημέρα του Σαββάτου είχαν πετύχει στις Καρούτες 2ο χρόνο γενικής και 4ο γενικής στο Rally3 στο πρώτο και δεύτερο πέρασμα αντίστοιχα, όπως και τον 3ο χρόνο στη γενική κατάταξη της κατηγορίας τους στην Ε.Δ. Παύλιανη 1.
Δυστυχώς, το πλήρωμα, το οποίο θα μπορούσε να είχε τερματίσει το ράλλυ πρώτο στην κατηγορία Rally 3 μεταξύ των Ελλήνων, έχασαν τη μάχη στα πρώτα χιλιόμετρα της Ε.Δ. Ταρζάν το πρωί της Κυριακής καθότι το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta τους έσπασε. Ένα γεγονός που ανέκοψε μια σπουδαία εμφάνιση σε όλον μέχρι και την τελευταία ημέρα αγώνα και δεν αντάμειψε με έπαθλα μια συνολικά κορυφαία εμφάνιση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.