- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Ράλλυ Φινλανδίας: Ανασκόπηση
Τέσσερις αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος
Ράλλυ Φινλανδίας: Όλα όσα έγιναν στον συναρπαστικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος η οποία βρήκε νικητή τον Elfyn Evans με Toyota Yaris.
Με τη νίκη σε αυτό το Secto Rally Finland, o Elfyn Evans (Toyota Yaris) γίνεται ο τρίτος οδηγός εκτός Φινλανδίας που έχει κερδίσει τη διοργάνωση αυτή πάνω από μία φορά, καθώς ο ίδιος και ο συνοδηγός Scott Martin είχαν κερδίσει το 2021 στο ταχύτερο ράλλυ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA.
Όντας δεύτερος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, απέχει πλέον 25 πόντους από τον ηγέτη Rovanperä με τέσσερα ράλλυ να απομένουν. Αυτή είναι μια θέση στην οποία ο Evans έχει ξαναβρεθεί άλλες δύο φορές, και τις δύο με τον Sebastien Ogier να βρίσκεται στην πρώτη. Και τις 2 φορές έχασε το πρωτάθλημα από λάθη και άγχος την τελευταία στιγμή. Το 2020 σε μια Ειδική Διαδρομή γεμάτη πάγο στα βουνά πάνω από τη Monza, δεν ήταν αρκετά προσεκτικός και έφυγε εκτός δρόμου ενώ είχε προβάδισμα 14 πόντων στο πρωτάθλημα έναντι του Ogier.
Φέτος βρίσκεται ξανά αντιμέτωπος με έναν εκπληκτικό οδηγό, και με έναν πρωταθλητή. Απομένουν 4 αγώνες μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος του 2023, και ενώ ο νικητής μπορεί να είναι ξεκάθαρος πριν τον τελευταίο αγώνα (όπως έγινε το 2022), ο Evans έχει και πάλι την ευκαιρία να παλέψει για κάτι που δεν έχει ως τώρα καταφέρει να κατακτήσει, παρόλες τις καλές του επιδόσεις.
Στην ιστοσελίδα του Promoter wrc.com γράφτηκε ότι «με τέσσερις αγώνες να απομένουν, ένα ακόμη ολίσθημα, ή λάθος, του Rovanperä o Evans θα έχει τη δυνατότητα να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας.» Και αυτό φαίνεται να είναι το απόσταγμα του «προβλήματος» με τον Evans. Για να ανέβει στην κορυφή, θα πρέπει κάποιος άλλος να κάνει λάθος. Και δυστυχώς αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει καταφέρει τα τελευταία λίγα χρόνια να φτάσει όπου έχει φτάσει. Όχι από καθαρό και απόλυτο performance, αλλά από την ατυχία άλλων.
«Είναι ακόμα πολύ μεγάλο κενό από τον Kalle μπροστά και ξέρουμε ότι είναι σε εξαιρετική φόρμα, αλλά φυσικά είμαστε εδώ για να προσπαθήσουμε να διεκδικήσουμε το πρωτάθλημα», είπε ο Evans. «Αυτός είναι ο στόχος μας. Φυσικά, υπάρχει πολύ περισσότερο φως στο τέλος του τούνελ τώρα. Και σε ό,τι αφορά το πρωτάθλημα τώρα, είναι πιο «ενεργό» και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να παλεύουμε για το υπόλοιπο της χρονιάς. Ήταν ατυχές αυτό που συνέβη με τον Kalle και τον Jonne», πρόσθεσε. «Νομίζω ότι ήταν αρκετά άτυχοι. Ποτέ δεν σου αρέσει να το βλέπεις αυτό, ειδικά σε ένα αρκετά γρήγορο αγώνα. Προφανώς, χαιρόμαστε που είναι και οι δύο καλά».
Κάτι ακόμα όμως που οφείλει να σημειωθεί σε αυτό το στάδιο του φετινού πρωταθλήματος είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η M-Sport Ford, και ο κύριος οδηγός της ομάδας, Ott Tanak. O Tanak, ένας φοβερά χαρισματικός οδηγός, ο οποίος πήρε το πρωτάθλημα για πρώτη φορά το 2019, έχει προσπαθήσει απεγνωσμένα έκτοτε να επαναλάβει την επιτυχία αυτή, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Οι τελευταίες χρονιές στην Hyundai φαίνεται να απογοήτευσαν πλήρως τον Εσθονό, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι ενώ τόσο εκείνος όσο και το ομόσταυλός του Thierry Neuville είχαν αξιόλογες επιδόσεις στους περισσότερους αγώνες, οι νίκες χανόντουσαν λόγω τεχνικών προβλημάτων των αυτοκινήτων, και κυρίως λόγω των κακών αναρτήσεων. Στο τέλος του 2022 αποφάσισε να κάνει ένα τολμηρό βήμα και να πάει στην M-Sport, ελπίζοντας ότι η τύχη του θα αλλάξει και θα μπορέσει ξανά να διεκδικήσει τον τίτλο. Ενώ η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά το 2023, οι τελευταίοι μήνες φαίνεται να «τιμωρούν» τόσο τον Tanak όσο και την ίδια την ομάδα η οποία πήρε τίτλο τελευταία φορά το 2017.
Είναι πλέον πολύ αργά για τον Tanak φέτος, και η ελπίδα του για ένα ακόμα πρωτάθλημα οδηγών εξανεμίσθηκε μετά την αλλαγή κινητήρα στο Ράλλυ Κροατίας, και τη βλάβη στον κινητήρα στο Ράλλυ Φινλανδίας. Ευχόμαστε η επόμενη χρονιά να φέρει ανατροπές και αλλαγές τόσο σε εκείνον όσο και στο άθλημα το ίδιο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.