Τι πρέπει να προσέξουμε κατά τη διάρκεια οδήγησης σε συνθήκες καύσωνα
Τι ισχύει για τον έλεγχο ελαστικών
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Πολίτης σε αυτοκίνητο Πολίτης σε αυτοκίνητο](/images/1074x600/jpg/files/2023-07-20/kausonas_autokinito.jpg)
Καύσωνας: Η προσοχή μας κατά τη διάρκεια οδήγησης - Οι συνθήκες, τα παιδιά, τα ρούχα
Η οδήγηση το καλοκαίρι σε συνθήκες καύσωνα πολλές φορές δεν κάτι ευχάριστο και αρκετοί είναι αυτοί που την αποφεύγουν. Όμως όταν είναι αναγκαίο να μετακινηθεί κάποιος, τότε αυτή η μετακίνηση θα πρέπει να γίνει με προσοχή και ο οδηγός να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατευτεί από την αφόρητη ζέστη.
Ο καύσωνας καθιστά υποχρεωτική τη χρήση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι πρώτα θα πρέπει να έχει γίνει καθαρισμός του συστήματος κλιματισμού, για να μη μυρίζει και για να αποδίδει στο μέγιστο. Η ιδανική θερμοκρασία είναι μεταξύ 23 και 26 βαθμούς Κελσίου. Όταν λειτουργεί ο κλιματισμός τα παράθυρα θα πρέπει να είναι κλειστά για να μπορέσει να έχει καλύτερη απόδοση. Μόλις αυτός τεθεί σε λειτουργία, καλό είναι για λίγα δευτερόλεπτα να αφήσουμε τα παράθυρα ανοικτά μέχρι να φύγει ο ζεστός αέρας που έχει εγκλωβιστεί στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Η καλή θερμοκρασία της καμπίνας ενός αυτοκινήτου βοηθάει στην οδήγηση και εξασφαλίζει άνεση.
Καλό είναι να κυκλοφορούμε τις ώρες με λιγότερη ζέστη. Οι πρωινές και οι βραδινές ώρες είναι οι καλύτερες, αν σχεδιάζουμε να κάνουμε μεγάλες διαδρομές ή να ταξιδέψουμε, όταν υπάρχει καύσωνας. Φροντίζουμε να αποφεύγουμε το μεσημέρι, αλλά και το απόγευμα που η άσφαλτος καίει.
Όταν σταματάμε έστω και για ελάχιστα λεπτά εγκαταλείποντας το αυτοκίνητο, σε καμιά περίπτωση δεν αφήνουμε μέσα σε αυτό παιδιά και κατοικίδια. Από την άλλη όταν ταξιδεύουμε φροντίζουμε να κάνουμε συχνά στάσεις, γιατί χρειαζόμαστε ξεκούραση. Οι υψηλές θερμοκρασίες κουράζουν οδηγό και επιβάτες. Κατά την επιστροφή μας στο αυτοκίνητο ανοίγουμε πάλι για λίγο τα παράθυρα και βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό.
Οι θέσεις στάθμευσης κάτω από δέντρα και σκέπαστρα είναι ιδανικές το καλοκαίρι. Αν δε βρούμε, τότε καλό είναι να χρησιμοποιούμε ηλιοπροστασία για να προστατέψουμε τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματός μας και το ταμπλό.
Είτε πρόκειται να κάνουμε μία σύντομη διαδρομή είτε μία μεγαλύτερη, φροντίζουμε να έχουμε πάντα μαζί μας νερό. Το δροσερό νερό βοηθάει στην ενυδάτωση. Ένα θερμός καλής ποιότητας θα βοηθήσει την κατάσταση όχι μόνο κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας μέσα στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής.
Όταν μετακινούμαστε θα πρέπει να έχουμε μικρότερες ταχύτητες και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, με πιστή τήρηση των ορίων του ΚΟΚ. Οι επιταχύνσεις και οι επιβραδύνσεις θα πρέπει να γίνονται ήπια.
Τα ρούχα είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε ημέρες καύσωνα. Ανοιχτόχρωμα και ευρύχωρα ρούχα βοηθούν τον οδηγό. Πάντα θα πρέπει να φοράει παπούτσια.
Αν μπει κάποιο έντομο στο αυτοκίνητο πρώτα πρέπει να σταματήσει το όχημα και μετά να προσπαθήσει να το βγάλει από την καμπίνα. Ποτέ κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γιατί υπάρχει πιθανότητα ατυχήματος.
Ο οδηγός πρέπει να φροντίζει τα συστήματα φρένων, ψύξης του κινητήρα και του κλιματισμού. Αυτό σημαίνει έναν έλεγχο σε τακτά χρονικά διαστήματα των υγρών του, εκεί που μπορεί (δεν μπορεί να ελέγξει για παράδειγμα τα υγρά του κλιματισμού), ενώ η συντήρηση του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι επιβεβλημένη, ειδικά αν πρόκειται το αυτοκίνητο να κάνει ταξίδι. Ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο δεν είναι μόνο περισσότερο ασφαλές, αλλά προσφέρει και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Τέλος, ο έλεγχος των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται τακτικά. Η αύξηση της θερμοκρασίας ανεβάζει την πίεση του ελαστικού, με αποτέλεσμα αυτό να ξεφεύγει από τα όρια που δίνουν οι κατασκευαστές και να μειώνονται τα ποσοστά πρόσφυσης. Καλό είναι να γίνεται σχεδόν πάντα ο έλεγχος πριν από κάθε ταξίδι, όπου η καταπόνηση των ελαστικών είναι μεγάλη και η θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.