- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Βιώνοντας στην πράξη τα οφέλη του καινοτόμου Astypalea Project
Βρεθήκαμε στην Αστυπάλαια καλεσμένοι της Kosmocar και απολαύσαμε όλα όσα γίνονται στο νησί εδώ και τρία χρόνια που θα αλλάξουν την ενεργειακή του ταυτότητα και κινητικότητα
Αστυπάλαια - Έξυπνο και βιώσιμο νησί: Το project που υλοποιείται από την Ελληνική Δημοκρατία, τον Όμιλο Volkswagen και την υποστήριξη της Kosmocar
Τι είναι
Το πρωτοποριακό έργο «Αστυπάλαια - Έξυπνο και βιώσιμο νησί», που διανύει τώρα τον δεύτερο χρόνο εφαρμογής του, στοχεύει στη βελτίωση της ζωής των κατοίκων μέσω της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε μοντέλο πράσινης μετακίνησης και κυκλικής οικονομίας, τόσο σε επίπεδο μεταφορών όσο και παραγωγή ενέργειας.
Στον πυλώνα της έξυπνης μετακίνησης, η λειτουργία της υπηρεσίας κοινής χρήσης οχημάτων «astyGO» σε συνδυασμό με την υπηρεσία μεταφοράς «ASTYBUS» - με συντονισμό της Kosmocar και αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικών οχημάτων - ολοκληρώνει το καινοτόμο οικοσύστημα έξυπνων και οικολογικών μεταφορών στο νησί της Αστυπάλαιας.
Έτσι, όλες οι μεταφορικές ανάγκες στο νησί μπορούν να πραγματοποιηθούν με εύκολο και απλό τρόπο μέσω της καινοτόμου εφαρμογής «astyMOVE» ενσωματώνοντας με πρωτοποριακό τρόπο όλες τις υπηρεσίες στο smartphone του επισκέπτη και του μόνιμου κατοίκου της Αστυπάλαιας.
Το project
Το έργο «Αστυπάλαια – Έξυπνο και Αειφόρο Νησί», που υλοποιείται από κοινού από την Ελληνική Δημοκρατία και τον Όμιλο Volkswagen, με την έμπρακτη υποστήριξη της Kosmocar, του Δήμου Αστυπάλαιας και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έχει ως στόχο να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση του ολοκληρωτικού μετασχηματισμού του υπάρχοντος συστήματος.
Μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια, η Αστυπάλαια πρόκειται να γίνει ένα νησί με υψηλό βαθμό βιώσιμης κινητικότητας και ενέργειας – με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, έξυπνες υπηρεσίες κινητικότητας και ένα πράσινο υβριδικό σύστημα ισχύος.
Σε αυτό το σημαντικό έργο συμμετέχουν 16 οργανισμοί ιδιωτικού και δημόσιου χαρακτήρα από 4 ευρωπαϊκές χώρες.
Info
Πάει καιρός που ο Όμιλος Volkswagen και ο Δήμος Αστυπάλαιας στην Ελλάδα ανακοίνωσαν ένα κοινό έργο για την ηλεκτροδότηση όλων των μεταφορών του νησιού το μακρινό 2020. Περίπου τρία χρόνια αργότερα, το έργο φαίνεται σχεδόν ολοκληρωμένο σε αυτό που η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ένα πεδίο δοκιμής για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.
Η Volkswagen, η Volkswagen Commercial, η Ducati και η Seat MΟ συνέβαλαν στην ανάπτυξη της δημόσιας υποδομής φόρτισης του νησιού και στην ηλεκτροδότηση του στόλου των αστυνομικών αυτοκινήτων, των ασθενοφόρων, των λεωφορείων αεροδρομίου και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Σήμερα
Ο αριθμός των EV του Ομίλου VW στο δημοφιλές τουριστικό νησί έχει αυξηθεί σε 84, από κανένα πριν. Το ηλεκτρικό μικρό λεωφορείο Buzz λειτουργεί με την πινακίδα ASTYBUS και έχει ήδη ολοκληρώσει περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα μεταφέροντας επιβάτες. Οι πελάτες μπορούν επίσης να νοικιάσουν το ηλεκτρικό hatchback ID.3, το ηλεκτρικό σκούτερ Seat MÓ και τα ηλεκτρονικά ποδήλατα Ducati χρησιμοποιώντας την εφαρμογή astyMOVE.
Τα περισσότερα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πρόσφατα στο νησί είναι EV και το 25% των κατοίκων χρησιμοποιεί την υπηρεσία μεταφοράς ASTYBUS.
Τα μελλοντικά έργα για τον Όμιλο VW και την τοπική διοίκηση περιλαμβάνουν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι υπάρχουσες μικρής κλίμακας ηλιακές μονάδες παρέχουν πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτρικό στόλο σε κάποια δυναμικότητα. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο 3,5 μεγαβάτ, που πρόκειται να ανοίξει το 2024, αναμένεται να καλύψει όλες τις ανάγκες ηλεκτροκίνησης του μικρού νησιού και έως και το 60 τοις εκατό των γενικών ενεργειακών αναγκών του.
Το πάρκο θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα καθώς το νησί χρησιμοποιεί σήμερα γεννήτριες ντίζελ για να καλύψει τις ενεργειακές του απαιτήσεις. Τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας ντίζελ εκπέμπουν έως και 5.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
Ο Maik Stephan, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης στο VW Group, παρουσίασε το όραμά του για την ηλεκτροκίνηση:
«Τις επόμενες δύο δεκαετίες θα δούμε πολλές από τις αλλαγές που συνθέτουν το έργο της Αστυπάλαιας και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αλλαγή της διάθεσης του κόσμου από τον αρχικό σκεπτικισμό σε μεγάλη αποδοχή. Αυτό δείχνει ότι ο γρήγορος μετασχηματισμός είναι δυνατός εάν οι εταιρείες, οι πολιτικοί και η κοινωνία συνεργαστούν».
Η αποδοχή
Η παρουσίαση του προγράμματος της Αστυπάλαιας στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ταξιδιωτικής Αγοράς, τράβηξε το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας ως ένα από τα πιο συναρπαστικά έργα βιώσιμου μετασχηματισμού, ενώ αναδείχθηκε η Ελλάδα ως βιώσιμος τουριστικός προορισμός. Τα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου εφαρμογής του συγκοινωνιακού οικοσυστήματος, από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, απέδειξαν την καθολική αποδοχή των υπηρεσιών, τόσο από τους επισκέπτες του νησιού όσο και κυρίως από τους μόνιμους κατοίκους, αναδεικνύοντας στην πράξη την ανάγκη βελτίωσης του τρόπου του ταξιδιού στην Αστυπάλαια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εφαρμογή «astyMOVE» αριθμεί ήδη 1.900 εγκεκριμένους και ενεργούς χρήστες με περισσότερες από 7.000 λήψεις.
Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά οχήματα της υπηρεσίας «ASTYBUS», που λειτουργεί ο Οργανισμός Ανάπτυξης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου «Κ2», διένυσαν 138.900 χλμ. σε 4 μήνες πραγματοποιώντας ταυτόχρονα 21.798 ταξίδια. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι το 22% των μόνιμων κατοίκων της Αστυπάλαιας χρησιμοποίησε το «ASTYBUS», γεγονός που αναδεικνύει την αποδοχή του από την τοπική κοινωνία μέσα στους πρώτους 4 μήνες της αίτησης.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 500 ταξίδια με τα ηλεκτρικά οχήματα της υπηρεσίας «astyGO» με 1,2 χρήστες την ημέρα ανά όχημα να τα «μοιράζονται», κάνοντας πραγματικότητα το μοντέλο διαμοιρασμού οχημάτων στην Αστυπάλαια.
Συνολικά, οι χρήστες του οικοσυστήματος «astyMOVE» ταξίδεψαν περισσότερα από 150.000 km με ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volkswagen, τα οποία θα ισοδυναμούσαν με φόρτιση 18 τόνων CO2 εάν πραγματοποιούνταν με αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (μέσος όρος 120 g / km).
Οι κάτοικοι και οι τοπικοί φορείς της Αστυπάλαιας έχουν εξέχοντα ρόλο στην επιτυχία του έργου. Όλες αυτές οι ριζικές αλλαγές στο νησί απαιτούν τη συνεργασία και τη συμφωνία τους. Το νησί λαμβάνει παγκόσμια προβολή και γίνεται νησί πρότυπο σε παγκόσμια κλίμακα. Επιπλέον, φορείς του δημόσιου τομέα θα συνδράμουν στην υλοποίηση όλων των απαραίτητων τοπικών έργων και δράσεων.
Ο στόχος
Η πρωτοβουλία αυτή συνάδει με το όραμα του Ομίλου Volkswagen να γίνει ένας κλιματικά ουδέτερος οργανισμός έως το 2050 αλλά και με το σχέδιο της Ελλάδας να είναι μια προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα που αναλαμβάνει δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Η εμπειρία του Φράνκο Κολαπίντο και η νίκη του Νόρις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.