- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ράλλυ Μεξικού: Όλα όσα έγιναν στον αγώνα, με μεγάλο νικητή τον Sebastien Ogier
Το Ράλλυ Μεξικού ξεκίνησε την Πέμπτη το απόγευμα με πολύ ενθουσιασμό και αγωνία για πολλούς λόγους. Πρώτον, ήταν η επιστροφή του συγκεκριμένου αγώνα μετά από τρία χρόνια, δεύτερον, γιατί είναι ένα ράλλυ απαιτητικό, δύσκολο, και απρόβλεπτο κυρίως λόγω εδάφους και υψομέτρου, και τρίτον γιατί όντας ο τρίτος αγώνας της χρονιάς, περιμέναμε σιγά-σιγά να δούμε πως θα διαμορφωθεί η κατάταξη οδηγών, ποιος θα είναι ο πιο αποτελεσματικός οδηγός, και τι τροπή θα πάρει η συνέχεια του πρωταθλήματος. Όμως, η τροπή που πήρε μας ξάφνιασε από τη μία, αλλά μας απογοήτευσε προβλέψιμα από την άλλη.
Ο λόγος για την παράξενη και δυσνόητη πια γενικότερη συμμετοχή του 8 φορές πρωταθλητή Sebastien Ogier (Toyota Yaris) στο πρωτάθλημα αυτό. Ένας άκρως ταλαντούχος, αξιόλογος και αξιέπαινος οδηγός ο οποίος έχει τόσο κατακτήσει όσο και «μονοπωλήσει» το άθλημα για παραπάνω από μια δεκαετία (με εξαίρεση το 2019 όταν ο Ott Tanak δικαίως το κέρδισε), ο οποίος άρπαξε τα τελευταία δύο πρωταθλήματά του το 2020 και το 2021, ο οποίος μετά είπε πως θα αποχωρήσει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για να αφιερωθεί στην οικογένειά του (αφήνοντας έτσι χώρο στη νέα γενιά να αναπνεύσει και να προκριθεί στην απουσία του), και ο οποίος επέστρεψε παρ’ όλα αυτά τόσο το 2022, όσο και το 2023, με μερική απασχόληση, λαμβάνοντας μέρος σε επιλεγμένους αγώνες (αυτούς που του αρέσουν περισσότερο, ίσως και αυτούς στους οποίους θέλει να σπάσει ακόμα προσωπικά ρεκόρ), και κερδίζοντας τον έναν αγώνα μετά τον άλλον, «κλέβοντας» πολύτιμους πόντους από οδηγούς οι οποίοι παλεύουν για το πρωτάθλημα και είναι αφοσιωμένοι σε αυτό.
Δεκάδες σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χθες και σήμερα εξέφραζαν το ερώτημα που σχεδόν όλοι μας πια έχουμε: τι κάνει ο Ogier; Τι προσπαθεί ακόμα να αποδείξει; Γιατί παίρνει πόντους από άλλους οδηγούς εφόσον δεν συμμετέχει πλήρως; Ήθελε άλλη μια νίκη στο Μόντε-Κάρλο γιατί είναι «ο αγώνας του» (το παλιό κέντρο του αγώνα στην πόλη Gap είναι η γενέτειρά του) και αφιέρωσε τη νίκη αυτή στον πατέρα του. Ήθελε άλλη μια νίκη στο Μεξικό γιατί έκανε το ντεμπούτο του εκεί το 2008 και σήμαινε πολλά για αυτόν. Πάλεψε, τα κατάφερε, ήταν ο ταχύτερος, τις πήρε. ΟΚ.
Γιατί όμως εφόσον είχε ήδη κερδίσει τον αγώνα χθες πριν μπει στην τελική Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.) Wolf Power Stage, και ενώ είχε ξεκάθαρη υπεροχή που πλησίαζε το μισό λεπτό διαφορά από τον εκείνη τη στιγμή 2ο και 3ο αντίστοιχα στην κατάταξη Elfyn Evans (Toyota Yaris) και Thierry Neuville (Hyundai i20) επέλεξε να πάει flat out (με όσα είχε) κλέβοντας ουσιαστικά πόντους από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς της πρώτης πεντάδας οι οποίοι τους χρειάζονται για το πρωτάθλημα οδηγών; Τον έχεις πάρει τον αγώνα, δεν έχεις κάτι άλλο να αποδείξεις, γιατί πρέπει είσαι ταχύτερος και στην τελευταία Ε.Δ.;
Κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της Wolf Power Stage οι σχολιαστές του wrc.com αναφέρθηκαν αρκετές φορές στο ποιος θα είναι ο επόμενος αγώνας στον οποίο θα συμμετέχει ο Ogier, και το μυστήριο πίσω από αυτό γιατί ακόμα δεν το έχει δηλώσει ούτε ο ίδιος ούτε η ομάδα του, Toyota Gazoo Racing. Προφανώς η προσέγγισή μας κρύβει μεγάλο συναισθηματικό φορτίο, αλλά ας δούμε τι σημαίνει όλο αυτό...
Η επιλογή της Toyota να τον φέρνει σε αγώνες που εξ ορισμού βάσει του συστήματος εκκίνησης θα έχει πλεονέκτημα σε καθαρούς δρόμους, που σημαίνει εύκολη επικράτηση, έχει ήδη δημιουργήσει «πηγαδάκια» στο εσωτερικό της ομάδας... Μετά την «ξενέρα» του Evans σειρά έχει πάρει ο Rovanpera... Και τα όσα ήδη συζητιούνται είναι τα εξής: «να πηγαίνω εγώ να τσακίζομαι σε όλο το πρωταθλημα και να κάνει επιλεκτικούς αγώνες ο Ogier με πλεονέκτημα εκκίνησης και να προηγείται στην βαθμολογία;» Φυσικά η Toyota κοιτάει να εξασφαλίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών και νίκες σαν αυτές του Ogier δίνουν πολύτιμους βαθμούς...
Αλλά πόσο θα πάει αυτό; Οι γκρίνιες έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο από ανθρώπους που διαμαρτύρονται γιατί ο προηγούμενος στην βαθμολογία να «τιμωρείται» και να ξεκινάει πρώτος... Εν πάσει περιπτώσει η Toyota πρέπει να βρει τις δικές της ισορροπίες αν δεν θέλει να χάσει τον Rovanpera και η FIA και ο WRC Promoter θα πρέπει να αναθεωρήσουν για να βρεθεί απάντηση στο ερώτημα «πώς θα έρθουν νέοι κατασκευαστές;»
Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στην Κροατία 20-23 Απριλίου, σε έναν μήνα από τώρα, και ελπίζουμε τόσο στην ανάπαυλα του Sebastien Ogier όσο και στην σταδιακή ανάδυση του επόμενου πρωταθλητή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.