Από το Όσλο μέχρι την Πάρνηθα, ένας Mazda CX-60 δρόμος! Και τι δρόμος…
Ικανοποιεί τις αυξημένες ανάγκες του κοινού με προτίμηση στα SUV και συνδυάζει την άψογη περιβαλλοντική απόδοση με την οδική ικανοποίηση που ενσωματώνεται σε κάθε Mazda
Mazda CX-60: Η σχεδίαση, οι τεχνολογίες που διαθέτει και όλες οι πληροφορίες για το νέο μοντέλο της μάρκας.
Τι είναι
Το ολοκαίνουργιο, εμβληματικό και πρώτο plug-in hybrid Mazda SUV. Το Mazda CX-60 είναι το πρώτο από τα δύο νέα μοντέλα της Large Product κατηγορίας της ιαπωνικής εταιρείας, τα οποία και θα παρουσιαστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2024.
Να πώς ξεκίνησαν όλα
To 2019, στο Όσλο, πραγματοποιήθηκε το παγκόσμιο Mazda Technology Forum. Εκεί ένα σασί ενός μεγαλύτερου οχήματος στη γωνία της αίθουσας είχε τραβήξει τα βλέμματα, προκαλώντας αίσθηση.
Παράλληλα, η παρουσία των Ιαπώνων μηχανικών και η διαθεσιμότητα τους για συνεντεύξεις στα μέσα δημιούργησαν συζητήσεις καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι το μέλλον της Mazda προβλέπεται ενδιαφέρον.
Ένα με δύο χρόνια αργότερα, η πρώτη παρουσίαση του ολοκαίνουριου εμβληματικού SUV από τη Mazda στη Γερμανία για επιλεγμένους συνεργάτες και δημοσιογράφους, απέδειξε ότι το προηγούμενο συμπέρασμα ήταν σωστό.
Και να πώς συνεχίστηκαν…
Και άλλα δύο χρόνια μετά, το εντυπωσιακό CX-60 ήρθε στα χέρια μας και εν μέσω Σκανδιναβικών συνθηκών, δεν μπορούσε «να σταθεί» στο πάρκινγκ μας και μας παρέσυρε στα βουνά.
Και βρεθήκαμε στην Πάρνηθα, με κρύο ζόρικο, με χιόνι, με ξηρές συνθήκες αλλά και την απαράμιλλη γοητεία του βουνού.
Και κάπως έτσι ένοιωσα οικεία είτε μέσα σε αυτό να το οδηγώ, είτε απέξω να το φωτογραφίζω, είτε να το θαυμάζω με φόντο ένα εξαιρετικής ιστορίας βουνό!
Μιλάμε για χειμώνα…
Ναι, εκεί που η διάσταση κρύο παίρνει άλλη μορφή, όπως και το τι σημαίνει χιονόψυχα στο πρόσωπο ή άκρα που να πουντιάζουν
Με την «κακοκαιρία Barbara» να γαργαλάει το μαλακό υπογάστριο της Αττικής και το φλερτ της να φθάνει μέχρι και το εμβληματικό βουνό, αντιλαμβάνεστε ότι το να επιχειρήσει κάποιος εκδρομή σε τέτοιες συνθήκες δεν χρειαζόταν παρά ένα αξιόπιστο και κατάλληλο αυτοκίνητο όπως το Mazda CX-60.
Μία το θερμαινόμενο τιμόνι, μία τα θερμαινόμενα εμπρός-πίσω καθίσματα (κανένας παραπονεμένος), μία τα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης, μία η κορυφαία ποιότητα κύλισης στον δρόμο, μας έδωσαν την ευκαιρία να θαυμάσουμε τα αποτελέσματα της συνθήκης που ως παράφραση ενός σπουδαίου θεατρικού έργου να αναφωνήσουμε «η Mazda έχει κέφια!»
Η Mazda, η Πάρνηθα και εγώ…
Ήταν το Ράλλυ Ακρόπολις του 1981 όταν ως θεατής του Ράλλυ Ακρόπολις στην πρώτη μόλις Ειδική Διαδρομή Πάρνηθα των 42,07 χλμ παρακαλώ, είχα βρεθεί ως θεατής για να απολαύσω τον αγώνα.
Μένοντας μέχρι τέλος των αυτοκινήτων, τα οποία ήταν ουκ ολίγα (125 τον αριθμό) πέρασε από μπροστά μου ένα Mazda 323 των αδελφών Καντιώτη, μία ιδιωτική συμμετοχή με το δημοφιλές hatchback, μια και το μοντέλο αυτό είχε στην κλάση του επιτυχίες διεθνώς, αλλά και στο δικό μας Ακρόπολις τα προηγούμενα χρόνια.
Τα χρόνια πέρασαν και η δεύτερη εξόρμησή μου στην Πάρνηθα «για να δω το εξαιρετικό τεραίν της διαδρομής αλλά και για να απολαύσω οδήγηση έγινε εκεί στα μέσα του ’90 με το 1.1/2 καμπίνας Pickup B-Series! Άλλη μία μνημειώδης περιπέτεια!
Τώρα, το όχημα που μου ξύπνησε μνήμες στο ιερό βουνό, είχε ότι χρειάζεται κανείς για να απολαύσει ασφαλές και άνετο ταξίδι και όλα εκείνα για να μην γκρινιάζεις για τίποτα…
Crafted in Japan
Το νέο Mazda CX-60 ανταποκρίνεται απόλυτα στο γενικότερο μήνυμα της μάρκας, που δηλώνει απλά ότι είναι κατασκευασμένο στην Ιαπωνία (crafted in Japan).
Η παγκόσμια πρεμιέρα του πριν ένα περίπου χρόνο, την οποία ακολούθησε η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου, οδήγησε σε ένα μαζικό ενδιαφέρον από το κοινό.
Γνωριμία
Το Mazda CX-60 έρχεται να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες του κοινού με προτίμηση στα SUV, συνδυάζοντας την άψογη περιβαλλοντική απόδοση με την οδική ικανοποίηση που ενσωματώνεται σε κάθε Mazda.
Παρουσιάζοντας το πρώτο plug-in hybrid powertrain της εταιρείας, το νέο εμβληματικό μοντέλο, Mazda CX-60 PHEV, αντιπροσωπεύει όλα όσα εμπεριέχει το DNA της ιαπωνικής μάρκας τα τελευταία 100 χρόνια.
Από την εξαιρετική εσωτερική σχεδίαση, ενσωματώνοντας την υψηλή Ιαπωνική δεξιοτεχνία, μέχρι τις τελευταίες καινοτομίες με ανθρωποκεντρικής προσέγγισης τεχνολογίες και κορυφαίους στον κόσμο κινητήρες.
Σχεδίαση
Τελευταίες εξελίξεις στη σχεδίαση Kodo συνυφασμένες με τη στιβαρότητα της επιβλητικής εμφάνισης της αρχιτεκτονικής ενός SUV με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Έντονες γραμμές του εμπρός μέρους και έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος, δημιουργούν μία εντυπωσιακή και δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος.
Νέα και πιο επιθετική μπροστινή μάσκα, με τη χαρακτηριστική πτέρυγα, με φωτιστική υπογραφή και κάθετη σχεδίαση εμπρός φωτιστικών σωμάτων.
Το εσωτερικό του Mazda CX-60, εκφράζει τη δύναμη της αρχιτεκτονικής ενός SUV με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω.
Ο φαρδύς πίνακας οργάνων ξεχωρίζει από τις συνεχείς γραμμές του, που περνούν από τους πλευρικούς αεραγωγούς στην επένδυση της πόρτας, τονίζοντας έτσι την ευρυχωρία του εσωτερικού.
Εξαιρετικά εργονομική, φυσική και με υποδειγματική πλευρική στήριξη, θέση οδήγησης.
Το πλάτος του ανοίγματος της πίσω πόρτας έχει αυξηθεί στα 1.082mm (35mm φαρδύτερο από το CX-5) και το ύψος του ανοίγματος είναι 758mm.
Νέο σύστημα εξατομίκευσης οδηγού που αναγνωρίζει τον οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, το HUD, ακόμα και τις ρυθμίσεις του ήχου και του κλιματισμού.
Το HMI (Human Machine Interface) διαθέτει έναν πλήρη πίνακα οργάνων με οθόνη TFT-LCD, ένα μεγάλο πάνελ Head-up Display (HUD) και μια κεντρική οθόνη infotainment των 12,3 ιντσών.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 570 λίτρα, που φτάνει έως τα 1.148 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, και τα 1.726 εάν φορτωθεί μέχρι την οροφή.
Το σύστημα Mazda Harmonic Acoustics ενσωματώνει μία νέα τεχνολογία, εξαλείφει το θόρυβο που εκπέμπεται απο κάθε ψηφιακή συσκευή αναπαραγωγής ήχου όπως είναι τα CDs – για πρώτη φορά σε εργοστασιακό ηχοσύστημα αυτοκινήτου.
Ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία και ειδικό επεξεργαστή σήματος SoundStage, και τεχνολογία BassMatch, Centrepoint 2 Surround και τεχνολογία περιορισμού του θορύβου Audio Pilot 2.
Tech
Πολλές νέες τεχνολογίες κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στο Mazda CX-60:
- See-Through View: Ένα επόμενης γενιάς 360 μοιρών monitor με εκτεταμένο οπτικό πεδίο σε χαμηλές ταχύτητες.
- Hill Descent Control (HDC): Βοηθάει στην ασφαλή κατάβαση σε απότομες πλαγιές σε ολισθηρό ή ανώμαλο δρόμο.
- Cruise Control (i-ACC) : Ενσωματώσει όρια ταχύτητας από το Traffic Sign Recognition.
- Vehicle Exit Warning (BSM): Προειδοποιεί για χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν προς τα πίσω.
Μια ολοκληρωμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense διασφαλίζει το μέγιστο βαθμό ενεργητικής ασφάλειας στοχεύοντας στην κατάκτηση της κορυφαίας βαθμολογίας των 5 αστέρων από τον οργανισμό ασφαλείας Euro NCAP.
Στον δρόμο
Το νέο Mazda CX-60 αντιπροσωπεύει δύο πρωτιές για τη Mazda: παρουσιάζει την πρώτη plug-in πλήρως υβριδική τεχνολογία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά των SUV και παρουσιάζει έναν ολοκαίνουργιο εξακύλινδρο εν σειρά e-Skyactiv D 3,3 λίτρων κινητήρα ντίζελ.
Το Mazda CX-60 PHEV της δοκιμής μας πρωτοστατεί στην ευρωπαϊκή εισαγωγή plug-in υβριδικών μοντέλων χάρη στο σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 2.5 άμεσου ψεκασμού, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 129 kW και 355V, και μία μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας 17,8 kWh.
Ο κινητήρας του Mazda CX-60 MHEV υιοθετεί σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας.
Αυτός ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 327 PS/241 kW και άφθονη ροπή 500 Nm, καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda.
Το Mazda CX-60 PHEV προσφέρει πραγματικά εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 200 km/h (με περιοριστή).
Αντίθετα, και κυρίως όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το νέο Mazda PHEV επιτυγχάνει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η συνδυασμένη κατανάλωση βάσει WLTP, είναι μόλις 1,5 λίτρα/100 km και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP μόνο 33 γρ/χλμ.
Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει 63 km ηλεκτροκίνητης οδήγησης με ταχύτητα μέχρι 100 χλμ/ώρα.
Συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και το σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς i-Activ της Mazda.
Aπόσταση από το έδαφος 17,5 εκ.
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-60 βασίζεται στην Κλιμακωτή Αρχιτεκτονική Πολλαπλών Λύσεων Skyactiv της Mazda, η οποία διαθέτει πολυάριθμες βελτιώσεις που προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.
Αποκλειστικό για τη Mazda -σύστημα ελέγχου θέσης του οχήματος- Kinematic Posture Control (KPC) που σταθεροποιεί το όχημα, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμη και κατά την οδήγηση με υψηλή ταχύτητα ή μεγάλες δυνάμεις G.
Κοστίζει
Το Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 PS AWD της δοκιμής μας αρχίζει από τις 58.087 ευρώ.
Info
Περισσότερες πληροφορίες για το Mazda CX-60 μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.