- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
EKO Acropolis Rally Forum: Η συνολική αποτίμηση του αγώνα έχει μόνο θετικά πρόσημα
Ήταν αναμενόμενο, διαπιστώθηκε και με αριθμούς: το Ράλλυ ακρόπολις αγγίζει βαθιά την ελληνική κοινωνία σε όλες τις παραμέτρους.
EKO Acropolis Rally Forum: Οι σημαντικές πτυχές του αγώνα, ο οικονομικός απολογισμός, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η υβριδική τεχνολογία και ο ρόλος των χορηγών
Το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν συνέδριο με αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ως προς το οικονομικό αποτέλεσμα και το κοινωνικό του πρόσωπο, καθώς και άλλους τομείς, όπως το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και μάλιστα στη νέα, υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Σε ένα χώρο αντίστοιχης εμβέλειας
Το συνέδριο του σπουδαιότερου ελληνικού αθλητικού γεγονότος της χρονιάς φιλοξενήθηκε στο The Ellinikon Experience Centre, έναν χώρο μοναδικής αισθητικής, όπου μέσω μιας διαδραστικής έκθεσης παρουσιάζονται οι καινοτομίες του πιο φιλόδοξου και αειφόρου έργου αστικής ανάπλασης στην Ελλάδα μέχρι σήμερα.
Σημειολογικής σημασίας η παρουσία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο «Ελληνικό», σε μια χρονική συγκυρία που μια αθλητική διοργάνωση και ένα κατασκευαστικό έργο αξίζουν την προσοχή του κόσμου.
Στο δρόμο που χάραξαν οι διοργανωτές ήδη από την επιστροφή της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA το 2021, στόχος και του ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022 ήταν να δημοσιοποιηθούν όλες οι λεπτομέρειες του φετινού αγώνα: από τις εργασίες που προηγήθηκαν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της κατασκευής της υπερειδικής διαδρομής στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας, έως και το αποτέλεσμα της διεξαγωγής του, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος.
Πολλές οι παράμετροι του φετινού εγχειρήματος και αντίστοιχα πλήθος ομιλητών κλήθηκε να αναπτύξει λεπτομερώς επιμέρους ενέργειες και αποτελέσματα, με το βλέμμα πλέον να στρέφεται με σιγουριά στη διοργάνωση του 2023, που θα διεξαχθεί στις 7-10 Σεπτεμβρίου.
Εκπρόσωποι του πολιτικού, του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και της επιστημονικής κοινότητας, ανέπτυξαν την «επίδραση» του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στην Ελλάδα και διεθνώς, αποδεικνύοντας πως αν και αγώνας αυτοκινήτων, δικαίως αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα.
Η προσέγγιση
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Είμαι ευτυχής που το συνέδριο αυτό γίνεται θεσμός. Διότι είναι η αφετηρία για να συζητήσουμε διεξοδικά όχι μόνο τα πεπραγμένα του αγώνα που πέρασε, αλλά να χαράξουμε το μέλλον του και να συζητήσουμε για έναν αγώνα από το μέλλον. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με τον οικονομικό απολογισμό της διοργάνωσης, σεβόμενοι πάντα τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, αλλά και να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με την προβολή και τα οφέλη για τη χώρα».
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναπτύχθηκαν έξι ενότητες, με τα πεπραγμένα για την υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας και φιλοξενίας μοναδικών εκδηλώσεων, να αναπτύσσονται από τον Συντονιστή & Γενικό Διευθυντή των εγκαταστάσεων, Κωνσταντίνο Χαλιορή, τον διευθυντή του αγώνα, Παύλο Αθανασούλα και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, Δημήτρη Μιχελακάκη.
Αριθμοί που εντυπωσιάζουν
Για την προβολή του αγώνα κλήθηκε να μιλήσει ο κ. Simon Larkin, Event Director του promoter του θεσμού, ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική του σπορ, που μεταδίδεται τηλεοπτικά σε περισσότερες από 150 χώρες και σε κοινό που ξεπερνάει τα 781 εκατομμύρια.
Ανάλογα, στοιχεία θέλουν περισσότερα από 4 εκατομμύρια θεατών να παρακολουθούν επί τόπου τους 13 αγώνες του Πρωταθλήματος, την ώρα που στην Ελλάδα, πλην των 65.000 θεατών που κατέκλυσαν το ΟΑΚΑ. «Οι πρωταγωνιστές του σημαντικότερου θεσμού αγώνων Ράλλυ στον κόσμο ξεσήκωσαν περισσότερους από 300.000 θεατές, που έσπευσαν στα βουνά γι’ αυτό το μοναδικό θέαμα. Ακολούθησαν 3 ημέρες αγωνίας, αγωνιστικού δράματος, αλλά και πολύ κοπιώδους εργασίας», όπως επεσήμανε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης.
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στην ελληνική κοινωνία εκπονήθηκε σχετική έρευνα από την Κάπα Research. Ο κ. Αλέξης Ρουτζούνης, Διευθυντής Ερευνών της κορυφαίας εταιρείας στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναλύοντας τα αποτελέσματα στάθηκε στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό η οποία αγγίζει πλέον το 13%, επίδοση υψηλότερη από εκείνη παραδοσιακών αθλημάτων όπως το τένις, το βόλεϊ και το πόλο. Ειδικότερα, το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας της τάξης του 83%, ενώ ιδιαιτέρως επιτυχημένη κρίνεται η φετινή διοργάνωση από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (62%), με μόλις το 4% να εκφράζει αντίθετη άποψη. Τέλος, τα στοιχεία φανερώνουν ότι αναγνωρίζεται η σημασία της επιστροφής του αγώνα στο WRC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (80%) αλλά και η συνολικότερη αξία του θεσμού, τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα (75%) όσο και για τη διεθνή προβολή που προσφέρει στη χώρα (79%).
Αυτοχρηματοδοτούμενο οικονομικά γεγονός
Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, εστίασε στο κόστος της υπερειδικής του ΟΑΚΑ που ανήλθε σε 1,7 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, τα έσοδα αποκλειστικά για την υπερειδική προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων (1,1 εκ. ευρώ) και από χορηγίες (600.000 ευρώ). Ως προς τα έσοδα του αγώνα, οι χορηγίες ανήλθαν σε 2,3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με το 2021. Όπως ο ίδιος σημείωσε «Η Πολιτεία κλήθηκε να συνδράμει από τον τακτικό προϋπολογισμό σε ποσοστό 30% του συνολικού προϋπολογισμού του αγώνα».
Ο υφυπουργός Αθλητισμού, αναφορικά με το οικονομικό αποτέλεσμα του αγώνα σχολίασε «Πιστεύουμε βαθιά στη φιλοσοφία της συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Το είδαμε πολύ έντονα με τη σπουδαία συμμετοχή ελληνικών και διεθνών εταιρειών, οι οποίες επέλεξαν να προβληθούν μέσα από τον αγώνα και να ταυτιστούν με μια σπουδαία, παγκόσμια αθλητική διοργάνωση».
Σε ίδιο μήκος κύματος, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξήρε τη συνεργασία του Κράτους με τον ιδιωτικό τομέα, αναφέροντας σχετικά πως το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της διοργάνωσης για το 2021 ανήλθε σε 35,1 εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τη ροή του συνεδρίου ανακοινώθηκε μια σπουδαία διάκριση που επιτεύχθηκε χάρη στις πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022.
Ράλλυ Aκρόπολις και περιβάλλον
Ειδικότερα, έπειτα από επιτόπιο έλεγχο και διαρκή αξιολόγηση, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση «τριών αστέρων», όπως αυτή καθορίζεται από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης της FIA.
Πρόκειται για την ανώτερη πιστοποίηση της Ομοσπονδίας στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα.
«Τα “τρία αστέρια” αποτελούν το αποτέλεσμα της συστηματικής προσπάθειας της διοργάνωσης για βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αγώνα, με άξονες την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όλων των συμμετεχόντων, την όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, η οποία μεταξύ άλλων περιλάμβανε και την αξιοποίηση των φθαρμένων πλεγμάτων ασφαλείας του 2021 για δημιουργία νέων, που χρησιμοποιήθηκαν φέτος» ανέφερε κατά την τοποθέτησή του ο κ. Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος του αγώνα.
Ο σημαντικός ρόλος των χορηγών
Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς, τους εθελοντές, καθώς και τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ήταν καθοριστική γι’ αυτή την επιτυχία.
Με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος άλλωστε η FIA προχώρησε στον εξηλεκτρισμό του WRC, με τη νεότερη, υβριδική γενιά των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας του θεσμού να σηματοδοτεί την πλέον ριζοσπαστική αλλαγή σε επίπεδο τεχνικών κανονισμών στην ιστορία του σπορ. Για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ομάδες μίλησε ο Τεχνικός Διευθυντής της Toyota Ελλάς, Ηλίας Καραΐσκος.
Εκπρόσωποι των χορηγών του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ανέπτυξαν με τη σειρά τους τα οφέλη της συνεργασίας με ένα γεγονός αυτού του μεγέθους, ενώ ειδική μνεία έγινε στη σπουδαιότητα του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που όπως και πέρυσι, ανταποκρίθηκε σε κάθε πιθανή ανάγκη του αγώνα.
Το σχόλιο του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη «Η χρονιά που αφήνουμε πίσω μας χαρακτηρίστηκε από προκλήσεις αλλά και την ηθική ανταμοιβή, χάρη στο συνολικό αποτέλεσμα που έφερε η διοργάνωση του δεύτερου κατά σειρά ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις», θα μπορούσε κάλλιστα να σημάνει την έναρξη των εργασιών για το Ράλλυ Ακρόπολις του 2023.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.