Αυτοκινηση

Ένα supercar για τις 24 ώρες του LeMans!

Μετά από 50 χρόνια η Ferrari επιστρέφει στο πρωτάθλημα αντοχής με ένα νέο πρωτότυπο, με υβριδικό κινητήρα και τετρακίνηση

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 849
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ferrari 499P: το υβριδικό της «όπλο» της Ferrari με το οποίο επιστρέφει στο WEC και στοχεύει στη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans μετά από 50 χρόνια

Eπιστροφή για τη Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής μετά από 50 χρόνια και εγένετο 499P! Αυτό είναι το όνομα του νέου υπεραυτοκίνητου για αγώνες τύπου Le Mans με το οποίο η Ferrari θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα της FIA World Endurance Championship στην ελίτ κατηγορία του θεσμού, αρχής γενομένης από το 2023. Ένα όνομα που παραπέμπει στην ιστορία της, αφού στο παρελθόν τα πρωτότυπα προσδιορίζονταν με το γράμμα «P», του οποίου συχνά προηγείται ένας αριθμός που αναφέρεται στη χωρητικότητα κάθε κυλίνδρου του κινητήρα. Η 499P δεν αποτελεί εξαίρεση. Το αυτοκίνητο, έργο του σχεδιαστή Flavio Manzoni, είναι αποτέλεσμα ενός οράματος που έχει τις ρίζες του στο περήφανο παρελθόν της μάρκας. Η εμφάνιση με την οποία η 499P θα κάνει το ντεμπούτο της στον αγώνα 1000 Miles of Sebring τον επόμενο Μάρτιο, περιλαμβάνει μια ανανεωμένη έκδοση του διάσημου χρωματικού συνδυασμού 312P από τη δεκαετία του 1970, που υπογραμμίζει επίσης οπτικά τις ιστορικές συνδέσεις που διακόπηκαν πριν από 50 χρόνια, αλλά που παρέμειναν πάντα παρόντες. Για τον λόγο αυτό, το ένα από τα αυτοκίνητα αντοχής που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της μάρκας, στο θρυλικό Μαρανέλο, θα κοσμείται με τον αριθμό 50, ενώ το άλλο θα φέρει τον αριθμό 51. 

© Ferrari

Power Game

H Ferrari, στα ιταλικά Cavalino Rampante –ή αλλιώς Prancing Horse– επιβεβαίωσε ότι το μονοθέσιο που θα πάρει μέρος στην κορυφαία κατηγορία «υπεραυτοκινήτων» WEC (World Endurance Championship) θα κινείται από ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με στοιχεία σχεδίασης εμπνευσμένα από τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα στη Formula 1 και στο πρωτάθλημα τουρισμού GT. Έτσι, η 499P χρησιμοποιεί έναν υβριδικό κινητήρα V6 3.0 λίτρων, με αρχιτεκτονική 120 μοιρών, και αποδίδει κοντά στους 700 ίππους. Μαζί με τον βενζινοκινητήρα, τα 200 kW της ανώτατης ισχύος του αυτοκινήτου θα προέρχονται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά, που θα τροφοδοτείται από ένα Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας (ERS) το οποίο φορτίζεται όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι ή φρενάρει.

Η Ferrari χρησιμοποίησε τις γνώσεις της από την εποχή του turbo-hybrid της Formula 1 για να εξελίξει την μπαταρία των 900 volt, και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. «Έχουμε σχεδιάσει και κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που είναι ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα περίπλοκο από κάθε άποψη», δήλωσε ο Ferdinando Cannizzo, επικεφαλής της ανάπτυξης αυτοκινήτων πίστας FerrariGT. Το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο –φροντίζει για αυτό ο ηλεκτροκινητήρας μπροστά– και η ροπή μεταφέρεται μέσω ενός διαδοχικού κιβωτίου επτά ταχυτήτων.

© Ferrari

Καινοτόμες τεχνολογίες

Χτισμένη σε ένα ολοκαίνουργιο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, η Ferrari 499P διαθέτει λύσεις που αντιπροσωπεύουν την αιχμή της τεχνολογίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η γεωμετρία της ανάρτησης τύπου διπλού ψαλιδιού, έχει ως αποτέλεσμα εξαιρετικές ιδιότητες ακαμψίας και απόσβεσης τυχόν «ανωμαλιών» στις πίστες (βλ. kerbs), τα οφέλη της οποίας είναι εμφανή τόσο στη μέγιστη ταχύτητα όσο και στις στροφές.

Δεν είναι λιγότερο εξελιγμένο το σύστημα πέδησης, το οποίο ενσωματώνει μία μέθοδο απαραίτητη για να επιτρέψει την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από τον μπροστινό ηλεκτρικό άξονα κάτω από το φρενάρισμα, την οποία αποθηκεύει στην μπαταρία υψηλής τάσης.

Σχέση στοργής

Η Ferrari ξεκίνησε τη μακροχρόνια νικητήρια πορεία της στις 24 Ώρες του LeMans το 1949, το κέρδισε ξανά το 1954 και το 1958, και στη συνέχεια κυριάρχησε πλήρως στις αρχές της δεκαετίας του '60 κερδίζοντας πέντε στη σειρά από το 1960 ως το 1965. Τότε τελείωσε το νικηφόρο σερί τους και η Ferrari δεν θα κέρδιζε ποτέ ξανά στο LeMans! Για την ιστορία, η Scuderia σημείωσε 9 νίκες στη γενική κατάταξη και 35 νίκες σε επίπεδο διάφορων υποκατηγοριών.

© Ferrari