- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Η Ελλάς απούσα στον τομέα της αυτοκίνησης… (άμα είσαι large)
Για να κατασκευαστούν εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι νομοθετική σταθερότητα, προστασία από ακραίες συνδικαλιστικές πρακτικές και ταχύτατο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
Αυτοκίνηση: 301 εργοστάσια διαθέτει ο τομέας της αυτοκίνησης σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο - Η Ελλάδα απούσα
Δείτε: 301 εργοστάσια διαθέτει σήμερα ο τομέας της αυτοκίνησης σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, παράγοντας επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, βαρέα οχήματα, λεωφορεία, κινητήρες και μπαταρίες. Η Ελλάδα απούσα.
Μέσα από μία σκωπτική ματιά, με σουρεαλιστική διάθεση και περιπαικτικό λόγο, θα μπορούσαμε να πούμε: «Τι μας νοιάζει που οι υποτελείς κουτόφραγκοι, ή οι χώρες-σημαδάκια στον χάρτη έχουν έστω κάποια σχέση με την αυτοκίνηση, προσφέροντας στους λαούς τους οικονομική ευημερία και ανάπτυξη του ΑΕΠ μέσα από χιλιάδες θέσεις εργασίας;» Εμείς εδώ είμαστε υπεράνω, «δεν θα σκύψουμε τον τράχηλο στα αφεντικά της Ευρώπης να μας διαφεντεύουν και να παίρνουν τον ιδρώτα μας»…
Φυσικά, μόλις τελειώσει το αστείο και αρχίσουν οι σοβαρές προσεγγίσεις, αρχίζει μαζί και η θλίψη…
Η οποία άρχισε από την εκδίωξη εργοστασίων της Goodyear, της Pirelli και της General Motors στην Ελλάδα του ’80 και κορυφώθηκε με το φιάσκο της «τεράστιας επένδυσης» της γερμανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go στη χώρα μας, η οποία τελικά κατέληξε στο Τέτοβο των Σκοπίων…
Στην Ελλάδα το 2022
Το απόλυτο μηδέν. Και όταν λέμε μηδέν, εννοούμε μηδέν. Τέλος. Κάποτε κυκλοφόρησε εν είδει αστείου, προφανώς από όσους προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, ότι δεν γίνονται εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα επειδή τα logistics δεν συμφέρουν λόγω απόστασης της χώρας μας από την κεντρική Ευρώπη… Ενώ η Πορτογαλία που είναι στην άλλη άκρη της Ευρώπης, ή η Τουρκία που είναι πιο μακριά από εμάς, όπως άλλωστε και το Καζακστάν είναι πιο κοντά… φαιδρότητες.
Η αλήθεια είναι αλλού. Και δεν έχει ψιλά γράμματα, ή κρυμμένες παραγράφους και σκοτεινά μονοπάτια. Εργοστάσια αυτοκινήτων ή εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων τους δεν γίνονται στην Ελλάδα γιατί οι υποψήφιοι επενδυτές γνωρίζουν πολύ καλά ότι το ισχύον –διαχρονικά σχεδόν– επιχειρηματικό περιβάλλον δεν ευνοεί επενδύσεις τέτοιου μεγέθους. Βλέπετε, για να επιλέξουν στο τέλος της ημέρας να κατασκευάσουν τέτοια εργοστάσια στην Ελλάδα, αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι νομοθετική σταθερότητα, προστασία από ακραίες συνδικαλιστικές πρακτικές και ταχύτατο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
Παράγοντες που ποτέ δεν μπόρεσε –και πιθανόν να μην μπορέσει– να παρέχει η ελληνική πολιτεία σε υποψήφιους επενδυτές τέτοιου βεληνεκούς.
Λέτε να μη γνωρίζουν για το πώς έκλεισαν τα εργοστάσια στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’80, τη θλιβερή διαδικασία αποβιομηχάνισης της χώρας μας ή το ότι ένα σπάνιας ποιότητας προϊόντων εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων Nissan στον Βόλο έκλεισε γιατί ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά η πολιτεία με αυτή την επένδυση;
Τα ξέρουν όλα. Και δεν επιχειρούν το απονενοημένο, διότι γνωρίζουν ότι πριν καν πέσουν τα μπετά μπορεί να «έχουν αλλάξει τα πράγματα» και να τους «στείλουν» από εκεί που ήρθαν. Μια επισκόπηση στο πρόσφατο παράδειγμα εκδίωξης της Pitsos από την Ελλάδα αποτελεί καθοριστικό οδηγό για ισχυρούς επενδυτές.
Στην Ευρώπη το 2022
Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν τριακόσια ένα (301) εργοστάσια συναρμολόγησης και παραγωγής κινητήρων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, εκ των οποίων τα 194 βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ27).
Από αυτά, 134 εργοστάσια στην Ευρώπη παράγουν επιβατικά αυτοκίνητα, 41 κατασκευάζουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν), 52 κατασκευάζουν βαρέα οχήματα (φορτηγά), 66 παράγουν λεωφορεία, 72 κινητήρες και 18 μπαταρίες, ενώ τα μέλη της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) κατασκευάζουν αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και κινητήρες σε 17 κράτη μέλη της ΕΕ. Εδώ να σημειώσουμε όταν αναφερόμαστε στον όρο Ευρώπη, συμπεριλαμβάνουμε τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και μια σειρά από άλλες χώρες (Λευκορωσία, Καζακστάν, Ρωσία, Σερβία, Τουρκία, Ουκρανία και Ουζμπεκιστάν).
Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι προμηθευτές αυτοκινήτων, πολλοί κατασκευαστές οχημάτων και κινητήρων μικρότερου μεγέθους, καθώς και ειδικοί κατασκευαστές αμαξωμάτων δεν περιλαμβάνονται σε αυτήν εδώ την αναφορά για λόγους πολυπλοκότητας. Επίσης αυτός ο πίνακας περιλαμβάνει τις τοποθεσίες παραγωγής κινητήρων των περισσότερων μελών της ACEA, αλλά παραλείπει το κιβώτιο ταχυτήτων, το κέλυφος του αμαξώματος και οποιαδήποτε άλλα εργοστάσια ανταλλακτικών οχημάτων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Ο εμπλεκόμενος τραυματίας θα πρέπει να αναζητήσει την αξιολόγησή του από κλινικό γιατρό
Εντυπωσιακός είναι ο απολογισμός των δύο πρώτων ετών παρουσίας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων της BYD στην Ελλάδα
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.