Volkswagen ID.3: Σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης
Οι ηλεκτρικές επιδόσεις συναντούν την επαναστατική σχεδίαση και την πρακτική αυτονομία
Volkswagen ID.3: Όλες οι πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση και τον εξοπλισμό
Το ID.3 είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen με παραπομπές από το «υπερηχητικό» αγωνιστικό ID.R που μας εισήγαγε στη νέα ονοματοδοσία των μοντέλων, σχεδιαστικά δανείζεται την κληρονομιά της VW και την αξιοποιεί με πινελιές του σήμερα. Είναι δε διαθέσιμο με 2 μπαταρίες ιόντων λιθίου με την αυτονομία να φτάνει έως και 549 χλμ. (WLTP)
Design
Περιληπτικά είναι ένα φουτουριστικό σύνολο «από την αρχή μέχρι το τέλος» και με μοντέρνα εμφάνιση. Για να προσδιορίσουμε ωστόσο σχεδιαστικά το μοντέλο, να πούμε ότι το σχήμα παραπέμπει αισθητά στο αυτοκίνητο ενός όγκου που είχε συστηθεί το Golf Cross, μόνο που τώρα, τη διαφορά του ύψους που το Cross χρησιμοποιούσε για να «ανέβει» η απόσταση από το έδαφος, την καταλαμβάνει η modular επίπεδη μπαταρία –τριών ενεργειακών δυνατοτήτων–που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα της αρθρωτής πλατφόρμας ΜΕΒ.
Με το προαιρετικό σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης «Keyless Access», το ID.3 σάς αναγνωρίζει όταν πλησιάζετε το όχημα με το κλειδί. Οι κομψοί προαιρετικοί προβολείς IQ.LED Matrix αναβοσβήνουν γρήγορα σαν να σας χαιρετούν, κάνοντας το ID.3 να αποκτά σχεδόν ανθρώπινες αντιδράσεις.
Η σύγχρονη εμφάνιση του ID.3 διαμορφώνεται και με το επανασχεδιασμένο λογότυπο Volkswagen και την πρόσθετη γραμμή φωτός που διατρέχει το εμπρός μέρος ανάμεσα στους προβολείς και μέχρι το λογότυπο ID.3.
Στο εσωτερικό όλα είναι λιτά και πρακτικά, ενώ χάρη στα αναπαυτικά καθίσματα, τον άνετο χώρο για τα πόδια που εξασφαλίζει η σχεδίαση χωρίς κεντρικό τούνελ, τη μεγάλη οθόνη αφής καθώς και το ID.Light με τον ξεχωριστά ρυθμιζόμενο εσωτερικό Ambient φωτισμό, καθιστά τη συνύπαρξη με τους επιβάτες μία ευχάριστη επαναλαμβανόμενη εμπειρία.
Μάλιστα για να σας εισάγει στην ηλεκτροκίνητη εποχή η VW ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την προσωπικότητα του ID.3. Έτσι μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 10 βασικά χρώματα (ή 30 προαιρετικά χρώματα) για να δημιουργήσετε έναν ευχάριστο φωτισμό στο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων του ταμπλό, της θήκης κινητού τηλεφώνου (προαιρετικά) και των θυρών. Ψυχρός ή θερμός φωτισμός – εσείς επιλέγετε.
Ο οδηγός βλέπει μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 5,3 ιντσών, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή. Τρεις περιοχές δείχνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, με εμφάνιση της κατάστασης της μπαταρίας και της αυτονομίας. Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, υπό ελαφρά γωνία προς τον οδηγό. Η δε οθόνη των 10 ιντσών είναι τόσο μεγάλη όσο ένα tablet. Σε αυτή, ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τους τομείς της τηλεφωνίας, της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, των συστημάτων υποβοήθησης και των ρυθμίσεων του οχήματος.
Παρόντες άφθονοι χώροι, χάρη στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB που εξασφαλίζει κοντούς πρόβολους και μακρύ μεταξόνιο, δημιουργώντας εσωτερικούς χώρους που χαρακτηρίζουν μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή).
Στον δρόμο
Κινητήρας πίσω και κίνηση πίσω. Η Volkswagen στη νέα της «ηλεκτρική εποχή» επιστρέφει στις ρίζες της με έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται πίσω και οδηγεί τους πίσω τροχούς – όπως συνέβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών, και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.
Ο κινητήρας του ID.3 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και η κίνηση είναι πίσω, ενώ διατίθεται με δύο εκδόσεις μπαταριών, με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh και 77 kWh, με ισχύ 150 και 204 ίππους αντίστοιχα. Μάλιστα η έκδοση 150 kW (204 PS), διαθέτει ροπή που φθάνει στην εντυπωσιακή τιμή των 310 Nm από μηδενικές στροφές (χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) ενώ η αυτονομία φτάνει τα 42550 χιλιόμετρα (WLTP).
Το ID.3 μπορεί να φορτιστεί τόσο με εναλλασσόμενο (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC) και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η κορυφαία έκδοση φορτίζει με ισχύ έως 125 kW για επιπλέον αυτονομία 350 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά.
Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Να σημειώσουμε εδώ ότι το χαμηλό κέντρο βάρους και η ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους άξονες κάνει το αυτοκίνητο πολύ ευκίνητο και ευέλικτο, κάτι που αντιλαμβάνεσαι στη σπορ επιλογή. Η δε οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή.
Τιμή
Η έκδοση ID.3 Pure Performance 150 ίππων με αυτονομία που φθάνει τα 350 χλμ. διατίθεται με τιμές οι οποίες ξεκινούν από 35.300 ευρώ. Στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμε ηλεκτρικά».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.