Αυτοκινηση

Ράλι Βελγίου - Ανασκόπηση

Επόμενος αγώνας το Ράλλυ Ακρόπολις 8 - 11 Σεπτεμβρίου

Ελένη Χελιώτη
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το Ράλι Βελγίου ολοκληρώθηκε και η M-Sport Ford έρχεται αντιμέτωπη με μια σκληρή πραγματικότητα.

Το Ypres Rally Belgium, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο τριήμερο, υπήρξε ιδιαίτερα κρίσιμο για πολλούς λόγους. Ήταν ένας αγώνας κατά τη διάρκεια του οποίου επηρεάστηκαν και οι τρεις ομάδες σημαντικά, η κάθε μία για διαφορετικούς λόγους.

© RBCP

Η M-Sport Ford όμως ήταν η ομάδα που υπέστη τη μεγαλύτερη ήττα, και η ήττα αυτή δεν είχε να κάνει μόνο με θέματα βαθμολογίας ή κατάταξης. Στον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος, στο Ράλι Μόντε-Κάρλο, η M-Sport μπήκε στη νέα υβριδική εποχή με δύο όπλα. Το πρώτο και κυριότερο ήταν το νέο Ford Puma, του οποίου η υπεροχή ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής στον πρώτο αυτό αγώνα της χρονιάς, με τον Sebastien Loeb να παίρνει την πρώτη θέση, και τον Craig Breen να παίρνει την 3η.

© RBCP

Και εδώ ερχόμαστε στον Craig Breen, το δεύτερο όπλο της M-Sport. Ένας οδηγός δοκιμασμένος, έμπειρος και με αρκετές νίκες στο βιογραφικό του πριν υπογράψει το συμβόλαιο με την M-Sport. Τέτοια εποχή πέρυσι ήταν που ο Breen γιόρτασε το γεγονός ότι έφευγε από τη Hyundai Motorsport, με την οποία είχε συμβόλαιο συμμετοχής σε συγκεκριμένους αγώνες μέσα στη χρονιά, και μπήκε στην ομάδα και την οικογένεια της M-Sport για μία πλήρη σεζόν, έχοντας δικό του αυτοκίνητο και συμμετέχοντας σε όλους τους αγώνες.

© RBCP

Και τώρα, ένα χρόνο μετά, ο Breen δεν έχει καταφέρει να αρπάξει αυτή τη μοναδική ευκαιρία που του δόθηκε για να αποδείξει τι μπορεί να κάνει και να χαρίσει ταυτόχρονα και στην M-Sport τις νίκες που δούλεψε τόσο σκληρά για να έχει, δημιουργώντας και εξελίσσοντας ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο με πολύ κόπο και μικρό budget. Το Ράλι Βελγίου ήταν η 3η συνεχόμενη φορά που ο Breen έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, βγήκε εκτός δρόμου και κατέστρεψε το Puma του. Και σαν να μην έφτανε όλο αυτό, όταν την τελευταία ημέρα του αγώνα αυτού στο Βέλγιο, το ένα εναπομείναντα Puma βρισκόταν στην 5η θέση, ο Γάλλος Adrien Fourmaux υπήρξε για μια ακόμα φορά ανεπαρκής και ανίκανος να κρατήσει έστω αυτό. Στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα βγήκε εκτός δρόμου και έχασε τα πάντα. Τώρα απομένει να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον τόσο του Breen όσο και της ομάδας.

© RBCP

Στη Hyundai Motorsport τα πράγματα υπήρξαν καλύτερα όσον αφορά στη βαθμολογία, με τον Ott Tanak να παίρνει μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη και να μειώνει τη διαφορά στη βαθμολογία με τον 1ο στην γενική κατάταξη οδηγών Kalle Rovanpera (Toyota Yaris). Ωστόσο, ξεκίνησε μια εμφανής διαμάχη μεταξύ του Tanak και του ομόσταυλού του Thierry Neuville. Ο Neuville κατάφερε μέχρι το τέλος της Παρασκευής να ανέβει στην 1η θέση, και μετά πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του Σαββάτου να συναγωνίζεται τον Tanak, ο οποίος από το πρωί είχε δηλώσει ότι παλεύει με το αυτοκίνητο και έχει προβλήματα μετάδοσης.

© RBCP

Πριν το τέλος του πρωινού σκέλους, στο τέλος μιας Ε.Δ. ο Neuville με λίγη ειρωνεία είπε πως «δεν πιστεύω ότι ο Tanak είχε όντως θέματα με το αυτοκίνητο. Εάν ο Ott έχει προβλήματα, τότε εγώ έχω μόνο τρεις κυλίνδρους.» Λίγο αργότερα, στην προτελευταία Ε.Δ. της ημέρας ο Neuville βγήκε εκτός δρόμου και ουσιαστικά έχασε τον αγώνα και τη θέση του στην κατάταξη του πρωταθλήματος οδηγών. Τόσο τα πολλαπλά προβλήματα των i20 όσο και η ξεκάθαρη πια διαμάχη μεταξύ των δύο οδηγών, σε συνδυασμό με την δικαιολογημένη δυσαρέσκειά τους, φαίνεται να έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στην ομάδα και πολλά ερωτήματα για την πορεία των οδηγών την ερχόμενη χρονιά.

© RBCP

Τέλος, στην Toyota Gazoo Racing, τα πράγματα προφανώς υπήρξαν καλύτερα, με τον Elfyn Evans να παίρνει τη 2η θέση και τον Esapekka Lappi την 3η. Ωστόσο, ήταν η πρώτη φορά που ο Kalle Rovanpera φέτος έκανε σοβαρό λάθος, βγαίνοντας εκτός δρόμου και καταστρέφοντας το Yaris του. Ο αρχηγός της ομάδας, Jari-Matti Latvala μίλησε για αυτό και είπε πως όλοι οι οδηγοί κάποια στιγμή θα κάνουν ένα λάθος, και o Rovanpera το έκανε σε αυτόν τον αγώνα. Προφανώς, είναι τέτοια η διαφορά στη βαθμολογία που δεν διατρέχει κάποιο κίνδυνο. Τίθενται όμως ερωτήματα για τις επιδόσεις του Lappi, ο οποίος ναι μεν βγήκε 3ος, αλλά αυτό συνέβη μόνο επειδή πολλά άλλα πληρώματα είχαν βγει πια εκτός συναγωνισμού. Απόδειξη αυτού ήταν ότι ήταν σχεδόν 2 λεπτά πίσω από τον Tanak και τον Evans.

© RBCP

Αναμένεται να υπάρξουν αρκετές αναταράξεις και αλλαγές  σε όλες τις ομάδες, και οι αγώνες που απομένουν στο φετινό πρωτάθλημα θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό σε αυτές.

Επόμενος αγώνας το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις, 8-11 Σεπτεμβρίου!